يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 25667

داعش و سلفی‌ها به مسیحیان هم رحم نمی‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه گفت: این افراد به مسیحیان نیز رحم نمی کنند.
داعش و سلفی‌ها به مسیحیان هم رحم نمی‌کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در میان زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه تفسیر سوره حدید با بیان اینکه خداوند به حضرت عیسی(ع) انجیل فرستاد، اظهار داشت: اصل انجیل از بین رفته و امروز عده‌ای در تلاش هستند تا با توزیع چهار کتاب انجیل که پس از حضرت عیسی (ع) عده‌ای نوشتند مردم را منحرف کنند، لازم است جوانان مراقب باشند و اگر کسی می‌خواهد آن کتاب‌ها را مطالعه کند با عالمی گفتگو کند.

وی بیان داشت: خداوند از یاران حضرت عیسی (ع) تعریف می‌کند و آنان را به دلیل داشتن دو صفت رعفت و رحمت تمجید می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امروز یهودی‌های بی‌رحم، رعفت و رحمتی ندارند درحالی که قرآن کریم از مسیحیانی که مهربان بودند تعریف می‌کند و رحمت و رحمت آنان را تمجید می‌کند.

الگو گرفتن از رفتار خوب پیامبر اسلام با مسیحیان

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: این چه بی‌رحمی است که عده‌ای سلفی و داعش این گونه ظلم می‌کنند و عده‌ای از مسلمانان حتی به مسیحیان هم رحم نمی‌کنند درحالی که پیامبر اسلام با مسیحی که همراه بود بسیار خوب رفتار می‌کرد و اسلام دستور داده که با کسی که همراه او هستید یک دفعه از او جدا نشوید و چند قدم با او همراهی کنید.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید چهار چیز به همه پیامبران دادیم، ابراز داشت: معجزه یکی از آن چهار مورد است، چیزی که دیگران نمی‌توانند آن را داشته باشند و قرآن کریم آخرین معجزه است که پایدار مانده و کسی نمی‌تواند همچون آن معجزه بیاورد.

این مبلغ دینی عنوان کرد: خداوند همچنین کتاب، نوشته و وحی داد و نیز میزان، وسیله سنجش قرار داد و در روایت ذکر شده که میزان اعمال ما با اعمال امام علی (ع) سنجیده می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه قرآن کریم باطن هم دارد، افزود: خداوند قوانینی نیز برای پیامبران نهاد و همچنین به عنوان چهارمین چیز، آهن برای آن‌ها فرستاد تا بتوانند با آن هم شمشیر بسازند و هم در ساخت و ساز از آن استفاده کنند.

تعلیم و تعللم هدف از فرستادن انبیا است

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: خداوند برای تشکیل حکومت به انبیا قوه مقننه قرآن، قوه قضائیه میزان، قوه مجریه آهن و معجزه قوه معنوی است که پشت کار آنان قرار داد.

وی تصریح کرد: خداوند هدف از فرستادن انبیا در میان مردم را در سوره حدید تعلیم و تعللم مردم می‌داند و اینکه خرافات و تاریکی جهل را از آنان دور کرده و به خداپرستی دعوت کند و آنان را زنده کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: انبیا با دارا بودن معجزه، کتاب، میزان و آهن برآن بودند تا مردم عدالت را برقرار کنند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: خداوند می‌گوید اگر می‌خواستیم به زور همه را مومن کنیم می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اما انسان را خلق کردیم و اختیار به او دادیم تا خود انتخاب کند و در این میان عده‌ای مومن شدند و افراد بسیار فاسق و گناهکار شدند و هدایت نشدند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfevd0.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما