دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 40444
منبع : پایگاه خبری پلیس

توجه به فرهنگ اسلامي در اصول مديريتي امري ضروري است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامي استان گفت: توجه به فرهنگ اسلامي در اصول مديريتي امري ضروري است.
توجه به فرهنگ اسلامي در اصول مديريتي امري ضروري است
به گزارش قم نیوز، سردار"کاظم مجتبايي" در جلسه اخوت ويژه فرماندهان و مديران فرماندهي انتظامي استان قم که با حضور سخنران حجت الاسلام دکتر عابدي از اساتيد حوزه و دانشگاه در سالن همايش هاي مرکز فرهنکي تربيتي و آموزشي عمار برگزار شد، با اشاره به لايه هاي اصول مديريت، اظهارداشت:در کلاس هاي تئوري در دانشگاه ها مباحث دانشمندان غربي تدريس مي شود و ما ناگزير به فراگيري آن هستيم، اين درحالي است که شايد سال ها اين دانشمندان از دنيا رفته باشند.

وي در ادامه اصول مديريتي بر مبناي قرآن کريم و دستورات ائمه را راهگشاي برنامه هاي بنيادين مديريتي دانست و به طور اخص ضمن حمايت از اين اصول، تصريح کرد: اتصال زندگي پيامبر(ص) و امامان معصوم(ع) با قرآن کريم الگويي بسيار ارزشمند براي ماست.

فرمانده انتظامي استان قم سپس رعايت پنج اصل مديريت پويا و فعال شامل برنامه ريزي، سازماندهي، هدايت و رهبري، نظارت، و تحليل و تعالي را مهم ارزيابي و خاطرنشان کرد: امکان ندارد يک مدير بدون برنامه ريزي وظيفه اش را به درستي انجام دهد، بايد برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت داشت در غير اين صورت درصد آزمون و خطا بالا مي رود.

سردار مجتبايي در ادامه از سازماندهي به عنوان يک اصل اساسي برشمرد و گفت:بايد يک فرمانده و مدير به تناسب توان افراد را در جايگاه هاي مسئوليتي قرار دهد.

وي پويايي و استمرار يک سازمان را رهاورد هدايت آن دانست و افزود: مدير بايد هدايت و دخالت ستادي داشته و ناظر بر افراد سازمان باشد.

سردار مجتبايي در ادامه نظارت را به صورت مستقيم توسط خود فرمانده و يا نامحسوس توسط برخي نيروهاي تحت امر دانست و گفت:بايد نظارت ها از چارچوب خود تبعيت کرده و عيني نگر باشند و سازمان را به جلو سوق دهند.

وي گفت:يک مدير بايد دائماً شاخص ها را دريافت کرده و موفق بودن و يا نبودن آن را تحليل کند تغيير مي بايست رو به بالا باشد بايد ديروز با امروز متفاوت بوده و سازمان رو به تعالي باشد.

فرمانده انتظامي استان قم تاکيد کرد: بايد به فرهنگ اسلامي توجه داشت چون عاطفه، منطق، عقلانيت، انصاف، عدل و کرامت در آن وجود داشته که در سبک غربي ديده نمي شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjjdj.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما