جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : 28664
استاد حوزه علمیه قم:

قم به واسطه حضرت معصومه (س) پایگاه تشیع شد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: با سفر حضرت معصومه (س) به قم، این شهر پایگاه شیعه شد و تشیع در این شهر قوت پیدا کرد و شیعه جایگاه خود را به دست آورد.
قم به واسطه حضرت معصومه (س) پایگاه تشیع شد
به گزارش قم نیوز، عذری حسینی امروز در گفت‌‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار فرزند امام موسی کاظم (ع) بودند و به دلیل آنکه در آن زمان فردی در شأن و منزلت ایشان نبود، ازدواج نکردند.
 
وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) جایگاه بلندی داشتند، گفت: قم مقصد حضرت معصومه (س) نبوده، بلکه مشهد مقصد ایشان بود، این بانوی بزرگوار تصمیم داشت ماهیت مامون را افشا کند، بنابراین مامون از این امر نگران می‌شود و دستور می‌دهد که در راه حضرت معصومه (س) را مسموم ‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سفر حضرت معصومه (س) معنادار بوده و تنها برای دیدار با برادر نبوده است، با ورود کریمه اهل بیت (س) به قم شیعه جلوه خاصی پیدا می‌کند و استقبال مردم قم از ایشان دلیلی بر شیعه بودن این مردم است.
 
وی یادآور شد:‌ با سفر حضرت معصومه (س) به قم، این شهر پایگاه شیعه شد و با وفات این حضرت در این شهر تشیع قوت پیدا کرد و شیعه جایگاه خود را به دست آورد و به همین حالت باقی ماند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) خواهر و فرزند امام هستند، امروز در جهان اسلام حوزه‌های علمیه قم در جایگاه والایی قرار دارند و وجود با برکت حضرت معصومه (س) مهم‌ترین علت آن بوده است.
 
وی با بیان اینکه نام حضرت معصومه (س) گویای شخصیت ایشان است،‌ گفت: نام معصومه در وجود این بانوی بزرگوار تجلی داشت، به طوری که این بانوی بزرگوار مرتکب خطا و گناهی نمی‌شدند و البته این بانوی بزرگوار هم‌نام حضرت فاطمه (س) بودند و شباهت‌هایی به ایشان داشتند.
 
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: شهر قم شهرت و نام خود را از وجود حضرت معصومه (س) دارد، چراکه این بانوی بزرگوار با ورود به قم سبب بنیانگذاری فعالیت‌های اساسی شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfjvd0.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما