چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 39644
در پی لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم مطرح شد

آیت الله مکارم شیرازی: حكام بحرين از عقل و درايت كافى برخوردار نيستند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای به مناسبت اوضاع بحرانی بحرین، اظهار داشت: حكام بحرين كه از عقل و درايت كافى برخوردار نيستند خود را در گردآب خطرناكى افكنده اند كه روز به روز بر گرفتارى آنها افزوده می شود.
آیت الله مکارم شیرازی: حكام بحرين از عقل و درايت كافى برخوردار نيستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بیانیه‌ای در واکنش شدید به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط دولت بحرین، تهدید کرد که مراجع شیعه هرگز این گونه کارها را تحمل نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: حكام بحرين با كمك عربستان سعودى كه به سبب ناكامى‌هايش در سوريه و عراق و يمن به صورت كشتى شكسته‌اى درآمده كه در حال غرق شدن است دست به كارهاى خطرناك عجيبى زده‌اند، از جمله پس از تخريب ده‌ها مسجد و حسينيه و زندانى كردن گروه زيادى از بزرگان و افراد عادى شيعه و ممنوع كردن نماز جماعت و تضييقات سوء ديگر اقدام به سلب تابعيت عالم بزرگ بحرين شيخ عيسى قاسم كرده، كارى كه ممكن است حكام بحرين را به نقطه پايان حكومتشان برساند.

مرجع تقلید شیعیان افزوده است: سلب تابعيت يك عمل غير انسانى و شيطانى است كسى كه خودش و اجدادش در كشورى زيسته‌اند در آن كشور حق دارند و اين حق را هيچ كس نمى‌تواند از آنها بگيرد و اگر بنا باشد سلب تابعيتى شود بايد از آل خليفه شود زيرا اجداد آنها از عربستان سعودى و نجد آمده، در حالى كه حضرت شيخ عيسى قاسم خود و اجدادش همه بحرينى هستند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرده است: شيعيان بحرين تاكنون در تظاهرات مسالمت‌آميزشان گفته‌اند اگر حقوق مسلم آنها داده شود حاضرند با برادران اهل سنت كه عداوت و دشمنى با آنها نداشته باشند همزيستى مسالمت‌آميز كنند ولى حكام بحرين كه از عقل و درايت كافى برخوردار نيستند خود را در گردآب خطرناكى افكنده‌اند كه روز به روز بر گرفتارى آنها افزوده مى‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرده است: آنها بايد درك كرده باشند كه مراجع شيعه هرگز اين‌گونه كارها را تحمل نخواهند كرد.

دولت بحرین پس از ماه‌ها بازداشت غیر قانونی شیخ عیسی قاسم که با اعتراض شدید محافل حقوق بشری دنیا مواجه شد، تحت فشارهای عربستان سعودی و متحدان فرا منطقه‌ای تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو کرد که در پی این اقدام، مراجع شیعه واکنش‌های سختی را نشان دادند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcfjvdm.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما