دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 31813

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۲

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۲به شرح زیر است:

آیت الله احمد جنتی: موفقت‌های علمی و صنعتی و به ویژه هسته‌ای دستاورد جوانان متدین و حزب‌اللهی است
رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی با مردم: اجازه نخواهیم داد اسرار نظامی در سایه اجرای توافق خدشه‌دار شود
آیت‌الله فاضل لنکرانی: دستاوردهای حوزه در جهان اسلام مجهول مانده است
وزیر امور خارجه: اولویت ایران داشتن روابط خوب با همسایگان است
وزیر کار خبر داد: حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مرداد ماه
دکتر حسین نجابت: جنایات آمریکا علیه ملت ایران با توافق هسته‌ای فراموش نمی‌شود


** جام جم ۹۴/۵/۱۲
* توافق هسته‌ای خاورمیانه را امن‌تر می‌کند
وزیر امور خارجه آمریکا که در نخستین مرحله از سفر خود به منطقه دیروز وارد مصر شد، گفت: توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی که ماه گذشته میلادی در وین امضا شد، مصر و منطقه خاورمیانه را امن‌تر می‌کند. جان کری در این سفر به سرزمین‌های اشغالی نخواهد رفت.
* اطلاعیه شورای نگهبان درباره آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان
طبق مصوبه فقهای شورای نگهبان، مراحل ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون علمی لازم برای مجلس خبرگان رهبری اعلام شد. تاریخ ثبت نام برای این آزمون از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد و محل ثبت نام هم دبیرخانه خبرگان رهبری در قم است. بر اساس این گزارش، تاریخ برگزاری امتحان، یکشنبه پانزدهم شهریور است.

** همشهری ۹۴/۵/۱۲
* ذخایر ۱۱۰ میلیارد دلاری ارزی ایران
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ذخایر ارز و طلای ایران در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی را ۱۱۰ میلیارد دلار برآورد و اعلام کرد با قرار گرفتن ایران در رتبه ۲۱، ذخیره طلا و ارز این کشور از ۱۴۷ کشور جهان بیشتر است. ذخایر ارزی ایران در سال ۲۰۱۴ و با وجود تحریم‌های غرب ۲ میلیارد دلار افزایش داشته است.
* پیشروی ارتش سوریه
دیده بان حقوق بشر سوریه که گروهی مستقل و ناظر تحولات این کشور مستقر در لندن است، از پیشروی ارتش سوریه در حومه استان حماه و آزاد کردن چندین روستا در این منطقه از اشغال تروریست‌ها خبر داده است. این درگیری‌ها در روزهای گذشته کشته‌های زیادی به جا گذاشته است.

** کیهان ۹۴/۵/۱۲
جنایات آمریکا علیه ملت ایران با توافق هسته‌ای فراموش نمی‌شود
حسین نجابت: با فرض حل پرونده هسته‌‌ای هم نمی‌توان جنایت‌های دیگر آمریکا علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را فراموش کرد.
حجت‌الاسلام سلیمی: راه مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد و کسانی که با یک پیشنهاد هسته‌ای اختیار از کف داده‌اند کسانی هستند که الفبای مبارزه با آمریکا را نمی‌دانند و تا کنون هزینه‌ای برای انقلاب پرداخت نکرده‌اند.
* صالحی گفت دعا کنید توافق به هم بخورد!
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آقای صالحی می‌گفت که ما در زمان خاموش کردن سانتریفیوژها با ۵۰ درصد خرابی مواجه می‌شویم و حدودا ۵۰ درصد در زمان خاموش کردن از بین می‌رود و اگر خیلی خوب در زمان جابه جایی عمل کنیم ۳۰ درصد نیز در زمان جا به جایی از بین خواهد رفت؛ یعنی در مجموع ۸۰ درصد سانتریفیوژهای جمع شده از بین می‌رود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تحقیق و توسعه برای ما مانع تراشی کرده و پاشنه آشیل درست کردند گفت: آقای صالحی در مجلس به ما می‌گفت، بروید دعا کنید که این توافق به هم بخورد.
وی تصریح کرد: من هیچ کس را متهم به خیانت نکرده و از این حرف‌های سخیف نمی‌زنم ولی معتقدم زور تیم مذاکره‌کننده به آنها نرسیده است و ما باید کمک کنیم که بروند زورشان را بیشتر کرده و سطح توافق را بالاتر ببرند.

** شرق ۹۴/۵/۱۲
* دومین روز تظاهرات در عراق
پس از شهرهای بغداد، نجف و الناصریه، شهرهای جنوبی عراق از جمله بصره و کربلا نیز به تظاهرات اعتراضی نسبت به وضعیت معیشتی و نبود خدمات اساسی پیوستند.
هزاران عراقی در اعتراض به سطح پایین کیفی خدمات، قطع مکرر برق و تعطیلی ادارات، در مقابل شورای استانداری بصره و نیز شهرهای کربلا و الناصریه تحصن کردند.

** ایران ۹۴/۵/۱۲
* دل نوشته معاون صالحی در پاسخ به نماینده منتقد دولت
در پی انتشار سخنان علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس که به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی گفته بود: «صالحی گفت دعا کنید توافق به هم بخورد»؛ ایمان علی محمدی از معاونان صالحی به این ادعا واکنش نشان داد: می‌خواهم از آن نماینده سوال کنم که چرا به نجواهایی که معلوم نیست منشاء آن چیست گوش فرا دادید اما صدای رسا و قاطع ایشان در جلسه علنی مجلس مقابل نمایندگان ملت که با صراحت و قاطعیت هر چه تمام‌تر اعلام نمود: «بنده اینجا آمده‌ام که شهادت بدهم مسئولیت شرعی، وجدانی، ‌عرفی و عقلانی آنچه را که در بعد فنی به دست آورده‌ایم، می‌پذیریم» را نشنیدید؟»
* تظاهرات هزاران آلمانی برای آزادی مطبوعات
محاکمه ۲ روزنامه‌نگار به اتهام افشای اسناد محرمانه موجب شد هزاران نفر در حمایت از آزادی مطبوعات در مرکز برلین تظاهرات کنند.
در پی اعتراض مردمی، دادستان کل آلمان اعلام کرد، تحقیقات مربوط به خیانت این پایگاه اینترنتی را به تعویق می‌اندازد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۱۲
* هدف از ایجاد بابک زنجانی دروغین از بین بردن قبح کار بابک زنجانی اصلی است
بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به این که در هفته‌های اخیر برخی به دنبال بابک زنجانی سازی بودند گفت: کسانی که این شایعات را رواج می‌دهند قصد دارند تا قبح کار بابک زنجانی اصلی را پایین آورند.
* غفلت از عروه الوثقای مسلمانان بدترین درد جهان اسلام است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این نکته که «همه‌ مسلمانان قرآن را قبول دارند»، گفت: غفلت از این عروه الوثقای مسلمانان، بدترین درد جهان اسلام است.
وظیفه همه ماست که مردم را بیشتر با قرآن آشنا کنیم و در روایات آمده است که هر آیه قرآن که انسان بلد باشد و قرائت کند، باعث ارتقا جایگاه او در روز قیامت خواهد بود.

** وطن امروز ۹۴/۵/۱۲
* هسته‌ای دستاورد حزب‌اللهی‌هاست
دبیر شورای نگهبان گفت دلیل اینکه در دوره فعلی کارها بر زمین مانده عدم استفاده از افراد متخصص و صالح امور است. وی تصریح کرد: موفقیت‌های علمی و صنعتی و بویژه هسته‌ای دستاورد جوانان متدین و حزب‌اللهی بوده است.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: یکی از موارد ناراحت‌کننده این است که متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها بچه‌های حزب‌اللهی و مخلص را به کار نمی‌گیرند و این مصیبت بزرگی است.
* تعجیل در تصویب برجام خلاف احتیاط است
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گفت: تصویب جمع‌بندی مذاکرات وین باید فرآیند قانونی خود در داخل را طی کند و برای مردم و نهادهای قانونی به طور شفاف معلوم شود ما قرار است چه چیزی بپذیریم و در این پذیرش داده‌ها و ستانده‌های ما چیست.
* ملاعمر توسط زهر کشته شده
گروه حرکت اسلامی معلاذ فدایی که برای نخستین‌بار خبر مرگ رهبر پیشین طالبان را اعلام کرد، ادعا می‌کند ملا‌عمر براساس یک توطئه توسط ملا‌اختر محمد‌منصور، رهبر کنونی طالبان کشته شده‌ است.
در بیانیه‌ای که از سوی این گروه منتشر شده، آمده‌ است که ملا‌منصور به ملا‌عمر دارویی زهری که از دوبی آورده شده را به جای دوایی که استفاده می‌کرده، داده‌ است. ملا‌عمر ۳ روز پس از استفاده این دارو جان باخته است.‌

** جوان ۹۴/۵/۱۲
* محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه مقاومتم برای نوشتن خاطرات جنگ در حال تمام شدن است، از تصمیم تلویحی خود برای نوشتن این خاطرات خبر داد.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۱۲
* ترکیه برای مبارزه با پ.ک.ک شهرهای خود را بمباران کند
استمرار حملات ترکیه به عراق در شمال این کشور که از هفته گذشته شروع شده، تنش درروابط بغداد-آنکارا را تشدید کرد. نخست وزیر عراق بر شدت انتقاداتش افزود و جریان‌های سیاسی نیز واکنش‌های خود را تندتر کرده و خواستار ارجاع این پرونده به شورای امنیت شدند.
حیدرالعبادی از تداوم حملات ترکیه به خاک کشورش انتقاد کرد و گفت: چرا ترکیه مقرهای پ.ک.ک را در کردستان عراق دنبال کرده و هدف می‌گیرد، اما مقرهای همین گروه در خاک ترکیه را مورد حمله قرار نمی‌دهد؟

** رسالت ۹۴/۵/۱۲
* حضورم در انتخابات نياز باشد، دعوت‌ها را رد نمي‌کنم
فرزند هاشمي‌رفسنجاني گفت: اگر حضورم در انتخابات آينده مجلس نياز باشد، دعوت‌ها را رد نمي‌کنم.
محسن هاشمي‌رفسنجاني افزود: تا امروز دعوت‌هايي شده است و اگر لازم باشد در انتخابات حضور مي‌يابم؛ چراکه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هرگز نبايد فرصت خدمت را رد کرد.
* آمريکا جرات عملياتي کردن تهديداتش را ندارد
مشاور عالي نماينده ولي فقيه درسپاه با بيان اينکه آمريكايي‌ها جرات عملياتي کردن تهديدهايش عليه ايران را ندارند، گفت: در ماههاي گذشته مقامات آنها استدلال کرده‌اند که گزينه نظامي درمقابل ايران جواب نمی‌دهد.
سردار يدالله جواني اظهار داشت: آمريكايي‌ها همچنان از ادبيات تهديد استفاده مي‌کنند و ريشه اين رفتار به خلق و خوي استکباري اين کشور بر می‌گردد، مستکبر همواره فکر مي‌کند که مي تواند ملت هاي ديگر را تحقير و يا تهديد کند.
* رژيم سعودي هم‌پيمان ماست
براي نخستين بار در حوزه ديپلماسي رژيم صهيونيستي، «دوري گلد» مديرکل وزارت خارجه اين رژيم اعلام کرد: رژيم سعودي هم‌پيمان ماست.
گلد يکي از نزديک ترين مشاوران بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي است و در گذشته سفير اسرائيل در سازمان ملل بود.

** مردم سالاری۹۴/۵/۱۲
* تلاش براي ارجاع جنايت اسرائيل
الشرق الاوسط: مسئولان فلسطيني اعلام کردند که با اردن به توافق رسيده‌اند تا گفت‌وگوهايي را با کشورهاي عضو شوراي امنيت براي ارائه پيش‌نويس قطعنامه‌اي در خصوص سوزاندن کودک شيرخوار فلسطيني به دست شهرک نشينان وانجام تحقيقات درباره اين جنايت آغاز کنند.
* حضور آمانو در سنا قابل توجيه نيست
سخنگوي اسبق وزارت خارجه حضور مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در کنگره آمريکا را نشان عدم استقلال آژانس و بي‌اعتمادي به اين نهاد دانست.
حميدرضا آصفي در پاسخ به اينکه فراخوانده شدن مدير آژانس به مجلس سناي آمريکا چطور قابل ارزيابي است، تصريح کرد: اين اقدام آمريکا و کنگره به لحاظ حقوقي، عقلي و منطقي توجيه‌ناپذير است.

** آرمان ۹۴/۵/۱۲
* مذاكره هواپيمايي ايران و آلمان
شنیده شد که شركت آلماني سازنده موتور هواپيما با شركت‌هاي هواپيمايي ايراني براي ارائه خدمات تعمير و نگهداري گفت‌وگو مي‌كند.
«راينر وينكلر، » مديرعامل «ام. تي. يو» شركت آلماني سازنده موتور هواپيما، در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلماني «يورو‌ام سونتاگ» اعلام كرد اين شركت با چندين شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران براي عرضه خدمات در بخش تعمير و نگهداري گفت‌وگو مي‌كند.
* فرزند ظریف به مراسم ازدواج فرزند کری نمی‌رود
شنیده شد که یک مقام مسئول در وزارت امورخارجه ادعای یک سایت آمریکایی درمورد حضور فرزند وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم ازدواج فرزند وزیر امور خارجه آمریکا را خبرسازی محض دانست.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۱۲
* حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور: لایحه شفاف‌سازی هزینه انتخاباتی را تقدیم دولت کردیم و امیدواریم هر چه زودتر به مجلس برود و تصویب شود.
* بازداشت قاتل کودک شیرخوار فلسطینی
دیروز نیروهای اسرائیلی عامل سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی را بازداشت کردند. او اعتراف کرده که مساجد، خانه‌ها و مزارع فلسطینی‌ها را به آتش کشیده است.
نام این یهودی بازداشت شده «یهود لاندسبرگ» است که پارسال به دلیل اقداماتی همچون به آتش کشیدن مساجد و حمله به منازل و خودروهای فلسطینی‌ها و نوشتن شعارهای نژادپرستانه روی آنها محاکمه شده بود.

** آفرینش ۹۴/۵/۱۲
* انتشار مطالب جلسه خصوصي با صدا و سيما مغاير با منافع و امنيت ملي است
عضو ارشد تيم مذاکرات هسته‌اي کشورمان انتشار محتواي يک جلسه خصوصي و کاري با شوراي خبر صدا و سيما را يک خلاف بيّن اداري و مغاير با منافع و امنيت ملي دانست. گفتني است سايت خبري صدا و سيما با فاصله کوتاهي خبر مزبور را از سايت برداشته و توضيح داد مطالبي که به نقل از دکتر سيد عباس عراقچي معاون وزارت امورخارجه در نشست با مسئولان معاونت خبر روي خروجي قرار گرفت ناشي از يک خطاي برداشت بوده است.
* طرح سه‌گانه «هاشمي، روحاني و حسن خميني» منتفي است
مشاور رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نه در انتخابات خبرگان رهبري و نه در انتخابات پيش روي مجلس، ليست انتخاباتي نخواهند داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين تيمورعلي عسگري اظهار کرد: واکنش آيت الله هاشمي به برخي از بحث‌هاي مطرح شده نه تقابل که بر تعامل فعال است.
وي درباره آن‌چه مبني بر «طرح سه‌گانه هاشمي، روحاني و سيد حسن خميني در انتخابات خبرگان» گفته مي‌شود نيز اظهار کرد: اگرچه در عالم سياست هر چيزي امکان دارد، اما من اين موضوع را از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پرسيدم و ايشان فرمودند که اين بحث منتفي است.

** ابتکار ۹۴/۵/۱۲
* بودجه امسال کامل محقق نمی‌شود
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه نه تنها بودجه ۲۳۶ هزار میلیارد تومانی امسال قابل تحقق نبوده که حتی رقم ۲۲۰ هزار میلیارد تومانی هم قابل تحقق نیست، گفت: برای شش ماهه اول تحقق منابع در حد ۵۳ درصد است و ما با نیمی از بودجه پیش‌بینی شده کشور را اداره می‌کنیم.
* حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مرداد ماه
وزیر کار از حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مرداد خبر داد و گفت: چنانچه اشتباهاتی در حذف یارانه برخی افراد وجود داشته باشد بر می‌گردانیم و به سمت اجرای قانون مجلس حرکت می کنیم.
علی ربیعی افزود: باید یارانه‌ها را به سمت کودکان بازمانده از تحصیل و دارای سوءتغذیه پیش ببریم که این موضوع در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

** قدس ۹۴/۵/۱۲
* شایعه دیدار روحانی و اوباما
برخی رسانه‌ها به بهانه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین، مرحله تازه‌‌ای از سازش یکطرفه با آمریکا را کلید زده اند و شرکت حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را فرصت دیدار با اوباما دانستند.
* اجازه نخواهیم داد اسراسر نظامی کشور در سایه اجرای توافق خدشه‌دار شود
رئیس‌جمهور درباره انطباق نتیجه «برجام» با وعده‌های خود گفت: بدون اغراق می‌گویم که دستاورد امروز بیش از تصورهای دیروز است و آنچه که امروز به دست آورده‌ایم، بیش از مقداری است که دو سال پیش به آن فکر می‌کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم، خاطرنشان کرد: من به ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی، ‌صبوری و مقاومتشان خسته نباشید می‌گویم و به آنها کسب موفقیتهای بزرگ در طول تاریخ پس از انقلاب از جمله پیروزی در دفاع مقدس و پیروزی در مذاکرات هسته‌ای را تبریک می‌گویم.
وی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس در دنیا امنیت ملی و اسرار نظامی خود را معامله نمی‌کند، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد کوچکترین اسرار نظامی، علمی، و حتی تجاری و اقتصادی کشور در سایه اجرای این توافق و هر توافق دیگری خدشه دار شود.

** قانون۹۴/۵/۱۲
* فقط روحانی می‌توانست مذاکرات را پیش ببرد
حمید بعیدی‌نژاد، رئيس تیم کارشناسی هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با وجود این‌که می‌گویند «سیاست‌دولت‌های مختلف تاثیرات مهمی در روند مذاکرات هسته‌ای داشته است» اما آنچه که باعث شد تا پس از ۱۳ سال موضوع هسته‌ای به یک جمع‌بندی مشخص برسد را ثبات قدم ایران و بی‌اثر ماندن سیاست فشار، تهدید و تحریم می‌داند.
در عین حال وی خاطرنشان کرد که اگر کسی جز حسن روحانی در رأس مذاکرات بود، نمی‌توانستیم به این شکل پیش رویم.
* سوال از طیب‌نیا به زودی در مجلس
مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به مالیات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و فشار مالیاتی بر اصناف و کسبه خرد، گفت: سوال ملی از وزیر اقتصاد در این زمینه، به زودی در صحن مجلس طرح می‌شود.

** خراسان ۹۴/۵/۱۲
* آمريکا به دليل اعمال تحريم‌هاي اوليه نمي‌تواند با ايران کار کند
تخت روانچي عضو تيم هسته اي و معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه با بيان اينکه اگر توافق اجرايي شود، طبيعتا با لغو تحريم هاي ثانويه آمريکا و لغو تحريم‌هاي اتحاديه اروپايي مرتبط با موضوع هسته‌اي، فضا براي همکاري‌هاي تجاري ميان ايران و اتحاديه اروپا فراهم مي شود، گفت: آمريکا نيز به دليل اعمال تحريم هاي اوليه نمی‌تواند با ايران کار کند.
عمده فعاليت‌هاي اقتصادي شهروندان و شرکت هاي آمريکايي با ايران ممنوع است مگر اين که براي موارد خاص از وزارت خزانه داري آمريکا مجوز دريافت کنند.
* تابناک نوشت
کواکبيان دبيرکل حزب مردم سالاري در جمع اصلاح‌طلبان سيرجان گفت: در مجلس آينده ليست ۲۹۰ نفري اصلاح‌طلبان به صورت واحد مي‌آيد و اين بار ۲۰۰ نفر اصلاح‌طلب در مجلس خواهيم داشت.

** اعتماد ۹۴/۵/۱۲
* منصور هادي جايي در يمن ندارد
علي عبدالله صالح، رييس جمهوري پيشين يمن در مصاحبه با پايگاه خبري هافينگتون پست، عبدربه منصور هادي، رييس جمهوري مستعفي يمن را مورد انتقاد شديد قرار داد و تاكيد كرد كه وي هيچ جايي در يمن ندارد.
* دستگيري ٤١ نفر به جرم براندازي
دادستاني كل امارات متحده عربي روز گذشته در بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين كشور ٤١ نفر را به اتهام تلاش براي براندازي دولت براي ايجاد خلافتي از نوع خلافت داعش محاكمه مي كند. دادستان امارات عنوان كرد كه مظنونان اين پرونده شامل اتباع امارات و كشورهاي ديگر هستند كه در تلاش براي تاسيس گروهي با ايدئولوژِي تروريستي - تكفيري براي تصاحب قدرت و ايجاد خلافت متهم شده اند.

** شهروند ۹۴/۵/۱۲
* فشارها بر تفحص‌‌کنندگان از بنیاد شهید را رسانه‌ای خواهم کرد
امیر خجسته عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با انتقاد از برخی فشار‌های جانبی بر تحقیق و تفحص‌کنندگان از بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: به نظرم یا مجلس نباید در تحقیق ‌و تفحص‌ها ورود کند یا این‌که اگر به برخی موارد ورود می‌کند، بتواند از تحقیق ‌و ‌تفحص‌کنندگان حمایت کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در آینده نزدیک مسائلی را از تحقیق و تفحص یاد شده و فشار‌های زیادی که بر نمایندگان ملت در این‌باره اعمال شد، برای افکار عمومی و رسانه‌ها بازگو خواهم کرد که اعلام این موارد در شرایط فعلی شاید به صلاح نباشد.
* تکبر دستگاه‌ها در پاسخگویی به مردم فساد ایجاد می‌کند
اکبر ترکان با اشاره به این‌که راه حل مقابله با فساد اقتصادی شفافیت است، اظهار کرد: فکر نکنید که فساد مختص دولت‌های نهم و دهم بوده؛ هر جا شفافیت و پاسخگویی لازم وجود نداشته باشد، در آن فساد پیدا می‌شود.
اگر دستگاه‌های حکومتی و دولتی پاسخگویی را دور از شأن خودشان بدانند و در پاسخگویی به جامعه تکبر کنند، موجبات رشد فساد را ایجاد خواهند کرد.
* تلاش عربستان برای جمع‌آوری متحد علیه ایران
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از تلاش عربستان برای جذب حماس در محور متحدان خود علیه ایران خبر داده است.
نیویورک تایمز نوشت: اگر توافق هسته‌ای با ایران زلزله‌ای بود که چشم‌انداز راهبردی خاورمیانه را تغییر داد، ورود غافلگیرکننده هیأت بلندپایه حماس به عربستان‌سعودی از چشمگیرترین پس لرزه‌های آن بود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دستاوردهای حوزه در جهان اسلام مجهول مانده است

حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این سازمان چشم فرهنگی ایران در خارج از کشور است و یکی از مهمترین کارهای این سازمان باید معرفی دستاوردهای حوزه علمیه قم در سراسر جهان باشد.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه فعالیت‌های علمی بنیادی در حوزه علمیه شیعه نسبت به دیگر مراکز علمی قابل مقایسه نیست افزود: متاسفانه امروز حوزه علمیه قم با این همه دستاورد شگرف علمی در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاهی در سراسر جهان شناخته شده نیست و قدر این حوزه در دانشگاه‌های جهان اسلام و حتی در حوزه تشیع مجهول مانده است.

اولویت ایران داشتن روابطی خوب با همسایگان است
ایرنا/ وزیر خارجه کشورمان در مقاله‌ای که همزمان در چهار روزنامه مختلف منطقه منتشر شد، با تاکید بر لزوم مبارزه همه کشورها با افراط گرایی نوشت: اولویت اول ایران از ابتدا داشتن روابطی خوب و مستحکم با همسایگانش بوده است و این موضوع به ویژه از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید ایران به صراحت اعلام و پیگیری شده است.
دکتر ظریف در ادامه افزود: سفر منطقه‌ای من به سه کشور همسایه شامل کویت، قطر و عراق بلافاصله بعد از توافق تاریخی هسته‌ای ایران بر همین راهبرد و اهتمام در سیاست خارجی ایران تاکید دارد.

عبداللهیان: اسرائیل ضعیف‌تر از همیشه است
العالم/ امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان، تاکید کرد: جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه در غزه، به ویژه جنگ‌های غزه که در پیچیده ترین و سخت ترین تحولات در منطقه ما صورت گرفت، نشان داد که رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارد.
بسیاری از اظهارنظرهای مقامات رژیم صهیونیستی، از روی ضعف و ترس و نگرانی این رژیم ایراد می شود.

اوباما دستورحمله به ارتش سوریه را صادر کرد
مهر/ به گزارش وال استریت، آمریکا در ادامه حمایت از گروه‌های شورشی حاضر در سوریه مجوز جدیدی را صادر کرد.
به موجب این مجوز، آن دسته از گروه‌های شورشی مورد حمایت آمریکا در صورتی که از سوی ارتش سوریه مورد حمله قرار گیرند، جنگنده‌های ارتش آمریکا در حمایت از این گروه‌های وارد عمل می شوند.

روسیه ۸ داعشی را در قفقاز به هلاکت رساند
تسنیم/ کمیته مبارزه با تروریسم روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در شمال قفقاز ۸ فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

بازتاب سخنان رئیس جمهوری در رسانه‌های جهان
ایرنا/ رسانه‌های جهان با بازتاب گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهوری کشورمان با مردم، به موضوع پیامدهای منطقه‌ای توافق هسته‌ای و تحقق اهداف ایران در این مذاکرات پرداختند.
خبرگزاری فرانسه در این زمینه گزارش داد: رئیس جمهوری ایران گفت که توافق هسته‌ای کشورش با غرب می تواند دورنمای بهتری برای راه حل سریعتر در حل بحران سوریه ویمن باشد.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: رئیس جمهوری ایران گفت که کشورش در توافق هسته‌ای تاریخی ماه گذشته با قدرت‌های جهان به اهدف اصلی خود دست یافت.

بازنگری لیست ‎ممنوعیت خرید کالاهای ‎خارجی
فارس/ هیات وزیران در جلسه عصر دیروز به ریاست رییس جمهوری، فهرست تصویب‌نامه موضوع ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی را که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به تصویب دولت رسیده بود، با هدف تقویت و حمایت تولید داخلی مورد بازنگری قرار داد.
طبق این بازنگری، خرید کالاهایی از قبیل انواع پارچه و نیز انواع نخ و انواع مبدل‌های حرارتی (پوسته لوله‌ای ـ صفحه‌ای) مشمول این ممنوعیت قرار گرفت.

الحوثی: جنگ یمن به کام رژیم اسرائیل است
مهر/ رهبر جنبش انصارالله یمن درسخنانی با اشاره به جنایات وحشیانه سعودی‌ها در عدن، جنگ یمن را به نفع رژیم صهیونیستی دانست. عبدالملک الحوثی با اشاره به حمایت‌های گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی از متجاوزان سعودی در حمله به یمن تصریح کرد: آل سعود قطعا در یمن شکست می خورد.

یمن همچنان زیر آتش رژیم آل‌سعود
مهر/ جنگنده‌های رژیم سعودی در ادامه تجاوزهای وحشیانه خود به مردم بی دفاع یمن مناطقی در استان صعده را بمباران کردند. حملات وحشیانه آل سعود به یمن با گذشت بیش از ۱۲۰ روز همچنان در سایه سکوت جامعه جهانی ادامه دارد.

افزایش گرایش جوانان چینی به دین اسلام
رسا/ نتایج یک پژوهش که اخیرا انجام شده است، نشان می‌دهد که نسبت تشرف به اسلام در میان جوانان چینی نسبت به دیگر ادیان افزایش یافته و اسلام در میان جوانان چینی نسبت به دیگر ادیان بالاترین مرتبه را به خود اختصاص داده است.
این پژوهش در چارچوب بررسی ادیان در چین در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی مرکز ملی مطالعات و تحقیقات وابسته به دانشکده فلسفه دانشگاه ملی چین صورت گرفته است.

نتانیاهو: توافق وین، اسراییل را خفه می کند
ایرنا/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین ادعای جنون آمیز خود در مورد توافق وین گفت: ایران با این توافقنامه اسراییل را خفه خواهد کرد.
نتانیاهو گفت: هر قدر در مورد مفاد توافق وین بیشتر اطلاعات کسب می‌کنیم، بر مخالفت با آن می افزاییم.
توافق هسته‌ای وحشتناک است و بهتر بود هیچ توافقی با این شرایط به دست نمی‌آمد.

ائتلاف ضد داعش حامی مالی این گروه است
رسا/ پایگاه خبری میدل ایست‌ای از همکاری آمریکا، انگلیس و ترکیه به عنوان اعضای اصلی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش با این گروه ترویستی در زمینه قاچاق نفت و حفظ بازار سیاه آن خبر داد.
این نشریه افزود: رابطه میان شرکت‌های نفتی کرد و انگلیسی و سیاستمداران ارشد این کشور تناقض در سیاست‌های آن‌ها به ویژه در

زمینه جنگ علیه تروریسم را برجسته می سازد.
اعتراض فرانسوی‌ها پادشاه عربستان را فراری داد
ایرنا/ پادشاه عربستان درپی اعتراضات اخیر به حضور وی در جنوب فرانسه برای گذراندن تعطیلات تابستانی در منطقه ساحلی «ریویرا»، روز یکشنبه با ناتمام گذاشتن سفرش، فرانسه را به مقصد مراکش ترک کرد.
سلمان بن عبدالعزیز قرار بود سه هفته را برای تفریح و استراحت در جنوب فرانسه بگذراند.

آمریکا در منافع خود دوست ودشمن نمی شناسد
ایرنا/ خبرگزاری شینهوا در گزارشی با اشاره به افشای جاسوسی آمریکا ازمتحدان این کشور نوشت: افشای جاسوسی اخیر آمریکا از کابینه ژاپن بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که سیاست خارجی آمریکا همچنان بر پایه رفتار مبتنی بر منافع بوده و واشنگتن دیگر کشورها را فقط به عنوان اهدافی برای کنترل آنها نگاه می‌کند چه دوست باشند چه دشمن.

اسناد جدید از نقش عربستان در حملات یازده سپتامبر
فارس/ هرچند عربستان سعودی در تمام ۱۴ سالی که از حملات به برج‌های تجارت جهانی نیویورک می‌گذرد، همواره دست داشتن در این حادثه را تکذیب کرده، اما هر روز اسناد تازه‌ای منتشر می‌شود که گمانه‌زنی‌ها در مورد نقش آل سعود در این حملات را تقویت می‌کند. وکیل خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد عناصری در داخل حکومت سعودی، به هواپیماربایان کمک کرده‌اند.
بر اساس این اسناد، که به دادگاه نیز ارائه شده، یکی از کارکنان دولت عربستان دو نفر از هواپیماربایان را در خانه خود منزل داده و علاوه بر این با پرداخت ۹۰۰۰ دلار به آن‌ها، به این دو نفر کمک کرده در آمریکا حساب بانکی باز کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmcdm.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما