چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 31705
منبع : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم
آیت الله اعرافی:

گردشگری فرهنگی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: رییس جامعه المصطفی العالمیه توجه به توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی را مورد تاکید قرار داد.
گردشگری فرهنگی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در دیدار با رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: کشور ایران با بهره گیری از گردشگری در حوزه فرهنگی و مذهبی می تواند جریان سازی کند.

وی افزود: گردشگری امروز بیانگر اقتصاد، فرهنگ و اندیشه هر کشوری است که گفتمان را در کشورها توسعه می بخشد.

آیت الله اعرافی، ادامه داد: همچنین از ظرفیت طلاب این مرکز می توان در معرفی و تبلیغ گردشگری مذهبی و دینی در جهت منافع ملی کشورمان استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت استان قم در توسعه فرهنگ گردشگری گفت: استان قم با حضور موسسات فرهنگی که به تولید اندیشه می پردازند می تواند در بخش گردشگری سرمایه گذاری فکری کند.

وی افزود: ما در این مرکز آمادگی داریم که در حوزه گردشگری مذهبی و فرهنگی همکاری کنیم ضمن اینکه در این عرصه مطالعاتی نیز انجام داده ایم.

رییس جامعه المصطفی با بیان اینکه باید زیرساخت های گردشگری در استان قم باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این استان زائر پذیر است و در عرصه بین المللی مورد توجه است از این رو باید با تامین زیرساخت ها می تواند از ظرفیت استان در حوزه های مختلف بهره مند شوند.

وی افزود: جامعه المصطفی در برنامه های خود تربیت مدیران کاروان های زیارتی را دارد از این رو می تواند آموزش هایی را در حصوص توسعه گردشگری ارایه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به تاریخچه تاسیس جامعه المصطفی گفت: این مرکز جامعه بر آمده از تجربه تاریخی حوزه های علمیه با نگاه نو در عرصه بین الملل است که ماموریت آن پرورش عالمان دینی و تولید فکر است.

آیت الله اعرافی، افزود: در حوزه خروجی های این مرکز در سی سال گذشته تا کنون ۴۰ هزارفارغ التحصیل از ۱۲۰ ملیت داشته ایم که در کنار این افراد ۵۰ هزار نفر از همسران و خانواده هایشان نیز تحت تعلیم و تربیت قرار گرفته اند.

وی افزود: در این مرکز گروه ها و شبکه هایی شکل گرفته اند در مبلغان و عالمان دیمی و مذهبی هستند که در بساری از کشورهای دنیا حضور دارند و به تبلیغ دین می پردازند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی نیز در دانشگاه ها حضور پیدا کردند و برخی هم دانشگاه راه اندازی کردند به گونه ای که در افغانستان ۱۱ دانشگاه راه اندازی کرده اند.

رییس جامعه المصطفی با اشاره به فعالیت های دیگر این مرکز گفت: گروهی از این درس آموختگان در رسانه و ماهواره، تولید مقاله و رساله و سیاسی و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: تربیت یافتگان مرکز جامعه المصطفی در تبلیغ دین اسلام در کشورهای مختلف نقش آفرینی می کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcftedm.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما