شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 27700
عضو مجلس خبرگان رهبری :

عمل وقف, اقتصاد مقاومتی را در جامعه تجلی می‌بخشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف سرمایه بزرگی است که اگر به خوبی شکل بگیرد و در جامعه احیا شود از لحاظ اقتصادی به کشورکمک بسیاری می‌کند و یکی از اقداماتی است که اقتصاد مقاومتی را تجلی می‌بخشد.
عمل وقف, اقتصاد مقاومتی را در جامعه تجلی می‌بخشد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله محسن حیدری در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی اظهار داشت: وقف یکی از سنت‌های پیامبر (ص) و ائمه (ع) است و در احادیث از آن به عنوان صدقه جاریه نام برده شده است چون تداوم دارد و از بین نمی‌رود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر آثار و برکات وقف افزود: وقف عملی است که در طول زمان تداوم دارد و از بین نمی‌رود در حدیث ائمه (ع) آمده است انسان پس از مرگش با سه کار و اقدامش ماندگار می‌شود که یکی از آن‌ها وقف است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به کارکردهای مختلف وقف در جامعه دینی بیان کرد: وقف پشتوانه خوبی است و به وسیله آن باید به ترویج مکتب اهل بیت (ع) پرداخت چون ائمه (ع) بر کار وقف تاکید بسیاری داشتند و شیعیان را به این کار تشویق می‌کردند.
 
وی عنوان کرد: وقف سرمایه بزرگی است که اگر به خوبی شکل بگیرد و در جامعه احیا شود از لحاظ اقتصادی به کشور کمک بسیاری می‌کند و یکی از اقداماتی است که اقتصاد مقاومتی را تجلی می‌بخشد.
 
آیت الله حیدری با تاکید به ترویج وقف در جامعه خاطرنشان کرد: باید تلاش شود فرهنگ وقف را در جامعه احیا کرد رسانه‌ها وظیفه دارند با دعوت از کار‌شناسان دینی به تبلیغ این اقدام مهم بپردازند, افراد ثروتمند هم باید مال خود را جهت استفاده جامعه وقف کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfxed0.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما