يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 46510
منبع : خبرگزاری فارس
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین:

هیأت‌های مذهبی به اهداف دشمن توجه کنند/حرکت‌های انفرادی کارآیی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هیأت‌های مذهبی باید به اهداف دشمن توجه کنند چرا که دشمن دوری محبت اهل بیت(ع) از مردم را هدف گرفته است به همین علت باید بیدار باشیم و مردم را از آسیب‌های مختلف در امان نگه داریم.
هیأت‌های مذهبی به اهداف دشمن توجه کنند/حرکت‌های انفرادی کارآیی ندارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی شنبه شب در گردهمایی رؤسای هیأت‌های مذهبی استان که با موضوع رسالت انقلابی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی نقش مشخصی در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشته‌اند، اظهار کرد: در شرایط کنونی حفظ ظرفیت هیأت‌های مذهبی و تلاش برای تقویت آنها بسیار مهم است.

وی به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد لزوم افزایش کمی و کیفی هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: نیروهای انسانی سالم، متدین، دلسوز و ولایی در هیأت‌های مذهبی حضور دارند که می‌توانند در تحقق اهداف نظام اسلامی مشارکت داشته باشند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی در دورانی فقط به دنبال حرکت‌های انفرادی بودند، خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای هیأت‌های مذهبی اقدامات مطلوبی برای انجام حرکت‌های جمعی هیأت‌های مذهبی دنبال شده است تا بتوانیم به شیوه مطلوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی از حضور هیأت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی یاد کرد و گفت: عملکرد انفرادی کارآیی لازم را ندارد به همین علت باید یک تشکل قوی، نیرومند و بصیر با مشارکت شخصیت‌های برجسته هیأت‌های مذهبی تعامل را میان هیأت‌ها ایجاد کرده و با اهداف مشخص فعالیت‌های خود را دنبال کند.

آشتیانی با بیان اینکه شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی رسالت‌های سنگینی را بر عهده دارد، عنوان کرد: این شورا باید برای سخنرانان و مداحان نیز برنامه مشخصی داشته باشد تا بتواند فرهنگ ولایتمداری را در جامعه ترویج دهد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم همیشه با حضور خود نشان داده اند که به نظام اسلامی علاقمند هستند، مطرح کرد: احیای آموزه‌های دینی و هدایت مردم به سمت آنها از اهداف قیام امام حسین(ع) بود و در روایات مختلف از مجالس عزاداری به عنوان بستری برای هدایت مردم نام برده شده است.

وی به وجود برخی از ناهنجاری‌های فرهنگی در سطح جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با تمام توان بیدار است و با استفاده از تجهیزات مختلف تضعیف اعتقادات مردم را دنبال می‌کند به همین علت هیأت‌های مذهبی باید مقابل فضاهای مجازی به میدان آمده و از ترویج مفاسد جلوگیری کنند چرا که این مجموعه‌ها مردمی بوده و می‌توانند در سطوح مختلف جامعه تاثیرگذار باشند.

آشتیانی از حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم نام برد و یادآور شد: هیأت‌های مذهبی شهر مقدس قم باید با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی خود نسبت به دیگر هیأت‌ها متفاوت باشند و الگوهای مناسبی را به هیأت‌های مختلف کشور ارائه دهند.

وی حضور شخصیت‌های موثر در هیأت‌های مذهبی را عامل افزایش اثرگذاری این مجموعه‌ها در جامعه دانست و تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی باید به اهداف دشمن توجه کنند چرا که دشمن دوری محبت اهل بیت(ع) از دل مردم را هدف گرفته است به همین علت باید بیدار باشیم و مردم را از آسیب‌های مختلف در امان نگه داریم.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، عنوان کرد:‌ شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی استان می‌تواند این بستر را فراهم‌سازی کند تا هیأت‌ها با پیشرفت بیشتری داشته باشند.

وی از حضور پر شور مردم قم در هیأت‌های مذهبی یاد کرد و گفت: این حضور نشان می‌دهد که آنها همانند گذشته به مجالس عزاداری اعتقاد داشته و این حرکت‌های مردمی را مطلوب‌تر از گذشته دنبال می‌کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfxtdj.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما