يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 41371
منبع : پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان

آماده‌سازی فاز ۳ منطقه ویژه سلفچگان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از آماده‌سازی فاز ۳ این منطقه به وسعت هزار هکتار خبر داد.
آماده‌سازی فاز ۳ منطقه ویژه سلفچگان
به گزارش قم نیوز، سید مهدی طباطبایی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که شامگاه شنبه همزمان با هفته دولت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار داشت: این منطقه در سال ۷۶ در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار در فاز اول و دوم راه‌اندازی شد و امروز نیز فاز سوم آن به مساحت هزار هکتار در حال آماده‌سازی است.

وی با بیان اینکه در فاز اول و دوم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ۸۶ درصد آن به تولیدکنندگان واگذار شده است، افزود: از ابتدای راه‌اندازی این منطقه ۱۸۷ واحد تولیدی و صنعتی پروانه تأسیس دریافت کردند که ۱۱۵ واحد موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدند که از این تعداد ۹۶ واحد به صورت فعال در حال تولید هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به مشکلات تولید در منطقه ويزه اقتصادی سلفچگان اظهار داشت: مباحث مربوط به امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، موضوعات محیط زیستی و استاندارد مهم‌ترین مشکلاتی است که واحدهای تولیدی در این منطقه با آن مواجه هستند چرا که قوانین فعلی قابل تفسیر است و مسئولان حاضر نیستند که قوانین را به نفع تولیدکننده تفسیر کنند.

وی با بیان اینکه امروز برای تأمین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادي سلفچگان با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: صادرکنندگان از طرفی با مشکلات تضمین از سوی گمرک مواجه هستند که کوپن بیمه را نمی‌پذیرند.

طباطبایی افزود: واحدهای تولیدی ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند که این میزان به حساب متمرکز وزارت کشور واریز می‌شود و از آنجا نیز به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود و این در حالی است که در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادي سلفچگان خدماتی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارائه نمی‌شود که جا دارد این ۳ درصد به سازمان‌های مسئول آن‌ها واریز شود.

وی در ادامه ابراز داشت: دریافت استاندارد برخی از محصولات نیز زمان زیادی می‌برد و گاهی مشاهده می‌شود که پس از دریافت استاندارد مربوطه به دلیل تغییر استاندار در کشورهای خارجی باید مجدد برای دریافت استاندارد جدید پروسه مدنظر را طی کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfymdj.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما