شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 50001
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ایثار مردم در راهپیمایی روز قدس جلوه گر شد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایثار و گذشت مردم در راهپیمایی روز قدس جلوه گر شد و مردم در این راهپیمایی از مردم فلسطین و دیگر مستضعفان جهان حمایت کردند.
ایثار مردم در راهپیمایی روز قدس جلوه گر شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ارتباط ایمان با ایثار اظهار کرد: مسلمانان صدر اسلام ایمان در دل هایشان جا گرفته بود و این مسلمانان اموال خودشان را با دیگران تقسیم کردند.

وی ادامه داد: کسی که اهل ایمان باشد و خداوند را دوست داشته باشد، باید برای حل مشکلات دیگران تلاش کند، در روایتی آمده است که ایثار بالاترین مرتبه از مراتب ایمان است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مومن از مال خودش برای دفاع از آرمان و کمک به هم کیشان می‌گذرد، این ایثار و گذشت در راهپیمایی روز قدس جلوه گر شد و مردم در این راهپیمایی از مردم فلسطین حمایت کردند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های حضرت ابراهیم اظهار کرد: این پیامبر الهی به صورت شفاف از کفار اعلام برائت کرد و حضرت ابراهیم یک الگو برای مسلمانان است.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید مومنین باید مرزهای خودشان را با کفار شفاف کنند، رسول اکرم(ص) پس از عهد شکنی مشرکین در مکه از آن‌ها اعلام برائت کردند، امام حسین(ع) هم چند سال پیش از شهادت بسیاری از مردم را جمع کرد و در خصوص فسادهای معاویه برای آن‌ها سخن گفت.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آمادگی برای مرگ نقش تربیتی دارد، اگر کسانی فکر می‌کنند خداوند آن‌ها را دوست دارد، برای اثبات این صحبت باید آرزوی مرگ کنند، اگر انسان تمام کارهایش براساس اصول باشد، از مرگ هراسی ندارد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به زرنگ ترین مومنان در کلام پیامبر(ص) اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند زرنگ ترین انسان مومن کسی است که خودش را برای مرگ آماده کند، در روایتی دیگر آمده است که انسان باید زیاد به یاد مرگ باشد و چنین کاری انسان را نسبت به معصیت‌ها زاهد می‌کند.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمود من نسبت به امتم نگرانی در خصوص مومنین و مشرکان ندارم، اما نگرانی من از ناحیه منافقان است، کسانی که دلشان با شما نیست، اما با زبان با شما همراهی می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: منافقین دروغگو هستند، آن‌ها نسبت به اولیای الهی استکبار دارند و با تکبر و استکبار مردم را از راه حق بازمی‌دارند، منافقین تلاش می‌کنند که رسول اکرم(ص) و یاران او را با محدودیت‌های مالی مواجه کنند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های منافقین اظهار کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند که خارج از مسیر خدا و رسول اکرم(ص) عزت را کسب کنند، رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از آفت‌ها اضمحلال درونی است، یعنی برخی در درون نظام اسلامی دچار آفت زدگی شوند. جهاد مخصوص دشمنان خارجی نیست و مسلمانان باید با منافقین هم جهاد کنند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به مومنین دستور داده است که خانواده‌هایشان را از آتش نجات بدهند، رسول اکرم(ص) فرمود همه شما زیردستانی دارید و همه نسبت به زیردستان خود مسؤول هستید و هر مردی نسبت به خانواده خودش مورد سوال قرار می‌گیرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید اطرافیان خودمان را به راه حق دعوت کنیم و در این مسیر از خداوند کمک بگیریم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfyxdt.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما