شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 3435
انتشار سه اثر جدید از بوستان کتاب؛

احیای ارزش‌ها در نهضت عاشورا منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: سه اثر جدید انتشارات بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روانه بازار چاپ و نشر شد.
احیای ارزش‌ها در نهضت عاشورا منتشر شد
به گزارش قم نیوز، انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تازگی کتاب «احیای ارزش‌ها در نهضت عاشورا» را به قلم محمدجواد صاحبی منتشر کرده است.

در مقدمه این کتاب که در قطع رقعی و در ۱۵۲ صفحه به چاپ رسیده است، می‌خوانیم: نهضت عاشورا، قیامی علیه ظلم و انحراف و بدعت و احیای ارزش‌هایی بود که پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت و یاران آن بزرگوار، در راه برپایی و گسترش آن، رنج‌های فراوانی کشیده بودند.

احیاگری عاشورایی، گستره وسیعی از زندگانی فردی و اجتماعی آدمیان را در بر می‌گرفت؛ اخلاق، عدالت، آزادی، اراده بشر، مشارکت عمومی، کرامت انسانی، برادری و برابری اجتماعی، عمل به احکام و مقررات اسلامی و... از جمله بخش‌های مهم قیام عاشورا به شمار می‌رود که اثر حاضر، در مقاله‌های متعدد مروری بر این احیاگری دارد.

تفسیر خلاصه منهج ‏الصادقین
تفسیر خلاصه منهج الصادقین عنوان اثر دیگری از تازه‌های نشر بوستان کتاب است که به قلم آیه‌الله حسن حسن زاده آملی به رشته تحریر در آمده است.

ملا فتح‌الله کاشانى از عالمان و مفسران بزرگِ سده دهم هجرى است که تلاش‌هاى تفسیرى او، نقش مهمى در تکامل میراث تفسیرى شیعه دارد.

تفسیر او با نام «منهج‌الصادقین فى الزام المخالفین» به زبان فارسى، جاى‌گاه ویژه‌اى به خود اختصاص داده است. وى پس از فراغت از تألیف این کتاب، آن را تلخیص کرد و «خلاصه منهج‌الصادقین» نام نهاد.

این اثر نسخه تحقیق شده «خلاصه منهج‌الصادقین» است که به وسیله علامه حسن‌زاده آملى تهیه و در چهار جلد منتشر مى‌شود.

درآمدی بر تاریخ ادیان در قرآن
درآمدی بر تاریخ ادیان در قرآن اثر عبدالرحیم گواهی نیز از دیگر تازه‌های نشر بوستان کتاب است که در قطع وزیری و در ۵۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: گفتمانِ «ادیان» مقوله جدى و گسترده در دین‌شناسى است که همه دین‌هاى الهى و غیر آن را دربرمى‌گیرد. قرآن، این گفتمان را به ظرافت و زیبایى طرح کرده است. این کتاب عظیم، تاریخ مجادله و منازعه پیامبران وحیانى با همه کسانى است که به نحوى غیر خدا را به الوهیت و پرستش گرفته‌اند و سد راه بندگان خدا از پرستش خالص و بدون شرک الهى شده‌اند. اثر حاضر، تاریخ ادیان الهى را از نگاه قرآن، به اجمال بررسى کرده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.w9wrak9tnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما