جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 28656
نماینده مردم قم در مجلس:

حمایت دستگاه‌ها اجرایی و بانک‌ها از کارخانه‌های «مبل» به اقتصاد استان قم رونق داد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به تلاش برای حفظ حیات صنعت مبل در استان قم گفت: حمایت دستگاه‌ها و بانک‌ها از کارخانه‌های مبل سبب می‌شود تا شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.
حمایت دستگاه‌ها اجرایی و بانک‌ها از کارخانه‌های «مبل» به اقتصاد استان قم رونق داد
به گزارش قم نیوز ، احمد فراهانی امیرآبادی در ششمین جلسه کارگروه اشتغال که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به وظیفه نمایندگان مجلس اظهار داشت: من در حال حاضر به‌عنوان ناظر قوه مقننه در مجلس حاضر هستم و اداراتی که در این جلسه حاضر هستند وظیفه‌ دارند نسبت به مسئولیتی که بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده است پاسخگو باشند.
 
عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با اشاره به اهمیت ارائه آمار صحیح افزود: همه ما موظف هستیم که آمار نرخ بیکاری صحیح را ارائه کنیم زیرا وقتی ادعا می‌کنیم نرخ بیکاری قم به 8 درصد رسید این مسئله در ماده180 قانون برنامه پنجم توسعه و اعطای اعتبارات به استان اثرگذار است.
 
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات با اشاره به تلاش مجلس برای کاهش قیمت برق در استان قم تصریح کرد: ما با ارائه دمای هوای قم به مجلس درصدد کاهش قیمت برق قم بودیم اما ارائه آمار از سوی هواشناسی در روند کار اثرگذار بود، بنابراین در زمینهٔ اعلام صحیح نرخ بیکاری استان باید دقت لازم را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به تلاش برای حفظ حیات صنعت مبل در استان قم عنوان کرد: حمایت دستگاه‌ها و بانک از کارخانه‌های مبل سبب می‌شود تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.
 
امیرآبادی با اشاره به علت مطرح نکردن قیمت دلار و نفت در بودجه سال آینده بیان کرد: اگرچه بر اساس سیاست‌های دولت این مسئله اعلام‌نشده است اما باید در نظر داشت که دشمن با رصد ما سعی دارد که به میزان بودجه و نحوه محاسبه آن برسد.
 
عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با اشاره به عملکرد نامطلوب اکثر بانک‌های قم تأکید کرد: برای رسیدگی به این مسئله دو راه وجود دارد این‌که از وزیر اقتصاد درخواست کنیم دراین‌باره توضیح دهد و یا این‌که سئوال استانی مطرح کنیم تا اگر خلأ قانونی و مشکل وجود دارد حتماً باید حل شود.
 
عضو گروه برنامه‌وبودجه و محاسبات با اشاره به میزان بودجه بانک ملی گفت: این بانک 25 درصد منابع استانی را دارد به همین منظور نیز باید به مطالبات مردم پاسخ دهد.
 
وی با اشاره به قانون مصوب شورای پول در سال 93 اظهار داشت: بر اساس اسناد موجود بانک‌ها برای اعطای تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان باید یک نفر ضامن را از متقاضیان وام درخواست کنند درحالی‌که بانک‌های قم این کار را برای تسهیلات ده میلیون تومانی انجام می‌دهند و این تخلفی بزرگ است.
 
امیرآبادی با تأکید به پیگیری ضعف عملکرد در بانک‌های قم افزود: از دیوان محاسبات و بعد از طریق دادستانی این مسئله را پیگیری می‌کنم تا افراد متخلف در این زمینه متنبه شوند.
 
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات گفت: وظیفه نمایندگان حمایت از سرمایه‌گذاران است زیرا در صورت حمایت از سرمایه‌گذار از بسته شدن کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند.
 
عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی با اشاره به رسیدگی به مشکلات کارگران معدن منگنز خاطرنشان کرد: این عده بیش از شش ماه حقوق معوقه دارند که باید به این نکته رسیدگی شود تا هیچ حقی از فردی زایل نشود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg339x.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما