يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 40436
رئیس کمیسیون امورزیربنایی شورا مطرح کرد

افزایش بافت فرسوده قم در صورت تصویب کمیته فنی شورای عالی راه و شهرسازی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: در صورت تصویب کمیته فنی شورای عالی راه و شهرسازی مساحت بافت فرسوده شهر قم از 1074 هکتار به 1748 هکتار افزایش می یابد.
افزایش بافت فرسوده قم در صورت تصویب کمیته فنی شورای عالی راه و شهرسازی
به گزارش قم نیوز، مصطفی سعادت طلب عصر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه جلسه ای در شورای عالی شهرسازی با حضور مسئولان راه و شهرسازی و استاندار وشهردار قم برگزار شده است اظهارداشت: موضوع جلسه بررسی مغایرت های طرح تفصیلی با طرح جامع و تصویب طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) بود.

رئیس کمیسیون امورزیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در این جلسه موارد کارشناسی بحث شد افزود: پیرو آن جلسه با توجه به ابهاماتی که وجود داشت قرار شد با دعوت شهردار قم کمیته فنی به قم بیاید و در این خصوص تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز میزبان کمیته فنی بودیم و بازدیدهایی را انجام دادیم خاطر نشان کرد: جلسه ای هم با حضور مسئولان داشتیم که  در آن به دو مورد اصلی پرداخته شد یکی افزایش بافت فرسوده شهر قم در سال ۹۵ است که با مساحت ۱۰۷۴ هکتار تصویب کرده بودیم اما پس از آن مطالعاتی انجام شد که عدد به ۱۷۴۸ هکتار رسید اما مصوبه نداشت و مردم بلاتکلیف بودند.

سعادت طلب با اشاره به اینکه تصمیم داشتیم این مسئله را امروز مصوب کنیم اما کمیته فنی روی نقشه ها توجیه نشده بودند گفت: قرار شد شهرداری نقشه ها را به کمیته فنی انتقال دهند تا بررسی لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این اقدام سبب می شود مالکان برای گرفتن وام مراجعه کنند خاطر نشان کرد: به این وسیله اقدامات لازم برای نوسازی بافت فرسوده قم انجام می شود.

سعادت طلب با بیان اینکه موضوع مهم دیگر که امروز بحث زیادی بر روی آن نشد و کمیته فنی در بازدید به نتیجه رسیده بودند محدوده شهری بوده تصریح کرد: موضوعی که مطرح شد این بود که طرح تفصیلی قدیم صحیح نبوده و حالا که با مقیاس یک پانصدم نقشه را نمایش می دهیم مقداری از آن تغییر می کند.

انتهای پیام/130
نظر نهایی هنوز نداده اند اما در بازدید امروز احتمالا توجیه شده اند
به نظر می رسد جلسه خوبی بود و توضیحات خوبی از شهرداری داده شد
در صورت جواب دادن کمیته فنی طرح تفصیلی را اعلام می کنیم و می توانیم به نتیجه برسیم.
انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcg3t9t.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما