چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 31706
منبع : روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست قم
استاندار قم:

دستگاه‌های اجرایی وضعیت محیط‌زیست در قم را ارتقاء دهند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی وضعیت محیط‌زیست در قم را ارتقاء دهند.
دستگاه‌های اجرایی وضعیت محیط‌زیست در قم را ارتقاء دهند
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم، با اشاره به وظایف نظارتی و حاکمیتی این اداره‌کل اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته اصول و مؤلفه‌های زیست محیطی در کشورمان آن‌گونه که باید و شاید رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه سلامت عمومی جامعه با وجود آلودگی‌های زیست محیطی با خطر مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: قطعاً همه دستگاه‌های اجرایی باید به‌سمت و سوی بهبود وضعیت محیط زیست و رسیدن به سطح مطلوبی از شاخص‌های زیست محیطی در استان گام بردارند.

استاندار قم بر ضرورت ارائه راهکارها و فراهم آوردن تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه پایدار در استان تاکید کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست باید ضمن توجه به تکالیف نظارتی خود و مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در جامعه، راهکارها و رهنمودهای لازم برای رفع آلایندگی در واحدهای صنعتی استان را ارائه کند.

وی ‌با بیان اینکه استان قم در عرصه‌های مختلف به ویژه ابعاد زیست محیطی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و گسترده ای است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همفکری، مشارکت و همدلی آحاد جامعه، اقدامات موثری برای توسعه و عمران و آبادانی این خطه مقدس انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل و برخی چالش‌ها و معضلات زیست محیطی استان ارائه کرد و گفت: قم به لحاظ محیط زیست طبیعی و انسانی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده ای است که باید هرچه بیشتر شناخته و شناسانده شود.

سید رحمان دانیالی با اشاره به زیستگاه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری متعدد در استان قم، خواستار توجه و اهتمام هرچه بیشتر مدیریت عالی استان به تأمین اعتبارات مورد نیاز در حوزه محیط زیست شد و گفت: وضعیت محیط زیست استان باید متناسب با جایگاه ملی و فراملی قم باشد و در این جهت نیازمند مشارکت، همفکری و همدلی همه مردم و مسوولان هستیم.

وی با اشاره به معضل گرد و غبار و ریزگردها در استان قم، وضعیت بحرانی دریاچه نمک و فاجعه زیست محیطی در این منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: بحران خشک شدن دریاچه نمک و منطقه مسئله قم با توجه به موقعیت جغرافیایی در مرکز کشور، مخاطرات زیست محیطی متعددی به دنبال دارد که این معضل باید در سطح ملی مطرح و چاره اندیشی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه برخورداری از جامعه سالم و پویا قطعاً در گرو داشتن محیط زیست سالم و پایدار است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در جهت برخورد قاطعانه با صنایع آلاینده در استان که متاسفانه در سالهای گذشته به صورت گسترده در استان مستقر شده‌اند، حضوری جدی و مؤثر داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg3u9w.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما