يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 47484
منبع : خبرگزاری فارس

پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی در قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی یعقوب نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ابتدای این مراسم با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی مخاطبانی را در سراسر جهان داریم که می‌خواهند بدانند مکتب اهل‌بیت(ع) چه چیزی است و با استفاده از فضای مجازی می‌توانیم با مخاطبانی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه باید تمام اطلاعات به صورت ساماندهی شده قرار بگیرد بیان کرد: پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی حاصل ده‌ها سال کار است و افراد زیادی برای ایجاد این پایگاه زحمت کشیدند.

مازیار امیر حسینی عضو هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه این مراسم با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: اقدامات این دفتر در باب تولید اصطلاح‌نامه‌های اسلامی در جهان اسلام بی نظیر است.

وی ادامه داد: در ماموریت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به بحث دانش و معرفت اسلامی اشاره شده و ماموریت این پژوهشگاه با دقت تدوین شده است، افق گشایی علمی و نواندیشی دینی جزو ماموریت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در پایان این مراسم با اشاره به رویکردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: این پژوهشگاه علاوه بر نمایه سازی و اصطلاح‌نامه‌ها به تولید دایرة المعارف و فرهنگ‌نامه‌ها پرداخته، همچنین کارنامه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمینه توانمندسازی علوم اسلامی خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز داریم که افراد در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ابتدای کار پژوهش به پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی مراجعه کرده و پس از آن پژوهش خودشان را شروع کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgtt9t.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما