دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 40454
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم عنوان کرد

پیش‌بینی انجام سرشماری اینترنتی توسط 50 درصد مردم قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: با توجه به اینکه سرشماری اینترنتی در کاهش هزینه و زمان تاثیر بسیاری دارد، پیش‌بینی می‌شود که 50 درصد از مردم قم و 40 درصد مردم کشور از این روش سرشماری استفاده کنند.
پیش‌بینی انجام سرشماری اینترنتی توسط 50 درصد مردم قم
به گزارش قم نیوز، حامد شاکرآرانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قم که در تالار معصومیه(س) برگزار شد، با بیان اینکه آخرین سرشماری استان در سال 90 انجام شده است، اظهار کرد: امسال هشتمین سرشماری رسمی و قانونی کشور با محوریت دریافت اطلاعات جامع خانوارها در نقاط مختلف نظام اسلامی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی در اجرای دقیق سرشماری امسال تصریح کرد: در این سرشماری مردم باید به کمتر از 40 سؤال پاسخگو باشند در صورتی که در سرشماری سال 90 خانواده‌ها نزدیک به 70 سؤال را پاسخ داده‌اند.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با تأکید بر اینکه اطلاعات سرشماری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کاربردهای بسیاری دارد، عنوان کرد: در سرشماری سال جاری اطلاعات واحدهای جمعیتی، سن، جنس، تحصیلات، اشتغال و وضعیت مسکن خانوار ثبت می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود پیشرفت‌های گسترده در حوزه الکترونیک اما تاکنون سرشماری در کشورهای پیشرفته حذف نشده، بلکه سؤالات و شیوه‌های اجرای آن تغییر کرده است.

شاکرآرانی از ثبت الکترونیکی اطلاعات خانوارها در سرشماری سال جاری با استفاده از تجهیزات نوین یاد کرد و گفت: سرشماری اینترنتی خانوارها از سوم تا 24 مهر ماه به صورت داوطلبانه توسط شهروندان در سامانه طراحی‌شده انجام می‌شود.

وی 25 مهر تا 25 آبان را محدوده زمانی اجرای سرشماری میدانی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه سرشماری اینترنتی در کاهش هزینه و زمان تاثیر بسیاری دارد، پیش‌بینی می‌شود که 50 درصد از مردم استان قم و 40 درصد مردم کشور از این روش سرشماری استفاده کنند.

شاکرآرانی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های موجود در استان قم عنوان کرد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی باید خانوارهای قمی را نسبت به سرشماری اینترنتی سوق دهند تا بتوانند در کاهش هزینه‌های این سرشماری مشارکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه از نظرات مسؤولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای تشویق خانواده‌ها به سمت سرشماری اینترنتی استفاده می‌شود، ادامه داد: این پیشنهادات باید در حد اختیارات استان بوده و توانایی اجرای آن وجود داشته باشد.

معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم اضافه کرد: بخشی از سایت‌های دستگاه‌های اجرایی باید برای تشویق افراد به سمت سرشماری اینترنتی اختصاص داده شود و مسؤولان روابط عمومی باید پوسترها و اطلاعیه‌هایی لازم را در دستگاه‌های خود توزیع کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgtt9t.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما