دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 52587
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان اسپانیا در وحشت جدید اسلام‌هراسی به سر می‌برند

قم نيوز : قم نیوز: نگرانی از افزایش حملات اسلام‌هراسی در اسپانیا در پی حملات اخیر تروریست‌های داعش در مرکز شهر بارسلون بالا گرفته و جامعه اسلامی این شهر در وحشت تازه ‌ای به سر می‌برد.
مسلمانان اسپانیا در وحشت جدید اسلام‌هراسی به سر می‌برند
مسلمانان اسپانیا در وحشت جدید اسلام‌هراسی به سر می‌برند
به گزارش قم نیوز، نگرانی از افزایش حملات اسلام‌ستیزی در اسپانیا در میان مسلمانان این کشور افزایش یافته است. در پی حملات تروریستی داعش در مرکز شهر بارسلون که منجر به کشته شدن حداقل 13 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، جامعه اسلامی این شهر در وحشت تازه‌ای به سر می‌برند.

راجا میا امام جماعت مسجد کوچک در مرکز شهر بارسلون می‌گوید: ترس و وحشت مسلمانان را فراگرفته است، مردم از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آیند. کمتر کسی پایش را در مسجد می‌گذارد. ما معمولا بیش از 40 نفر نمازگزار داریم اما دیشب فقط 15 نفر  و صبح فقط 10 نفر برای نماز آمدند.

وی در ادامه می‌گوید: در این همسایگی مسلمانان زیادی از کشورهای بنگلادش، پاکستان و مراکش سکونت دارند و ما تا به حال رابطه خوبی با مردم داشتیم. با این حال پس از حملات تروریستی روزهای گذشته در بارسلون همه چیز به یکباره تغییر کرد.

این امام جماعت که در روز حادثه تروریستی در محل حضور داشته می‌گوید: وقتی داشتم از محل می‌گریختم، پلیس مرا متوقف کرد. ریش و عبای من سبب این طرز برخورد آن‌ها شده بود و من نگرانم که این وضعیت ادامه داشته باشد.

این درحالی است که بسیاری از گروه‌های اسلامی اسپانیا با انتشار اعلامیه و شرکت در راهپیمایی، انزجار و برائت‌شان را از گروه‌های تروریستی ابراز کردند. در همین راستا نیز روز گذشته صدها تن از مسمانان منطقه کاتالونیای اسپانیا در بارسلون در اعتراضات به دو عملیات تروریستی در بارسلونا و کمبریلز در روز پنج شنبه گذشته تظاهرات کردند.

روند افزایش اسلام‌هراسی در اسپانیا

مسلمانان اسپانیا تاکنون نسبت به نقاط دیگر اروپا و غرب نگرانی کمتری در رابطه با مسئله اسلام‌هراسی و احزاب راست‌گرای افراطی و اسلام‌ستیز داشته‌اند. افراط‌گرایان ضداسلامی به ندرت در این کشور قابل رویت بودند و طبق نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات جامعه شناسی دولتی، تنها 4% مردم اسپانیا مخالف مهاجرت هستند. با این حال حملات اخیر داعش در اروپا، تا اندازه‌ای نیز سبب افزایش حوادث نفرت محور در این کشور نیز شده بود. به گفته کمپین «مبارزه شهروندی علیه اسلام‌هراسی» تعداد پرونده‌های اسلام‌هراسی به ثبت رسیده در اسپانیا از 48 پرونده در سال 2014 به 534 پرونده در 2015 رسیده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgun9n.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما