پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : 25613

افزایش جرایم ماده ۱۰۰ راهکاری مطمئن برای کاهش تخلفات ساختمانی

قم نيوز : قم نیوز:‌ معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: جرایم تعیین شده از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ باید آنقدر زیاد باشد که میل به تخلفات ساختمانی را کاهش دهد.
افزایش جرایم ماده ۱۰۰ راهکاری مطمئن برای کاهش تخلفات ساختمانی
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسیح‌الله معصومی در جلسه بررسی تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ با اشاره به هدف برگزاری این جلسه یعنی ارزیابی مسائل موجود و تمام مباحث موجود در مورد کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهر قم اظهار کرد: حضور شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری در این جلسه در نهایت منجر به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری مفیدی برای شهر خواهد شد.

وی افزود: سه دلیل عمده عدم رعایت اصول شهرسازی، اصول ایمنی و فنی و بهداشتی برای صدور حکم تخریب در کمیسیون ماده ۱۰۰ هستند؛ اگر مهندس ناظر استحکام را رعایت نکرده پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نمی‌شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با تاکید بر پیشگیری از وقوع تخلف در ساخت و سازها عنوان کرد: هدف ما این است که به وسیله پیشگیری اجازه وقوع تخلف را ندهیم ولی اگر هم این کار صورت بگیرد باید در بهترین شکل، آنقدر هزینه جرایم را بالا ببریم که عاملی بازدارنده محسوب شوند.

وی ادامه داد: می‌توانیم در این زمینه‌ها وحدت رویه داشته باشیم زیرا تخلفاتی همانند افزایش تخلفات، تغییر در کاربری‌ها، اشراف و حذف پارکینگ را شاهد هستیم و در برخی موارد توانسته‌ایم به وحدت رویه دست یابیم.

معصومی با بیان اینکه کمیته فنی و مهندسی در هر منطقه می‌تواند تشکیل شود گفت: این کمیته خطوط قرمز پلکانی را تعیین می‌کند و شرایط منطقه را در این خطوط قرمز و سخت‌گیری‌های اعمال شده دخالت خواهد داد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم تصریح کرد: جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ باید آنقدر زیاد باشد که میل به تخلف در مردم کاهش یابد و این امر تاثیر بیشتری از سایر روش‌ها در کاهش تخلفات خواهد داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgw39x.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما