پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42993
منبع : پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:

توجه ویژه به پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر توجه ویژه به پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: توجه به پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی به دلیل اهمیت امنیت غذایی ضروری است.
توجه ویژه به پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی
به گزارش قم نیوز، محمد رضا طلایی که در کارگروه «جهاد کشاورزی پدافند غیر عامل استان» سخن می گفت، اظهار داشت: پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات دفاعی غیر مسلحانه است که به پایداری ملی منجر می شود و در همین راستا نوآوری در تهدیدات موجود در دنیا رصد و پایش مستمر را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه بحث پدافند غیر عامل نباید محدود به هفته پدافند غیر عامل شود، بیان داشت: در بخش کشاورزی نمی توانیم پدافند غیر عامل را فراموش کنیم چرا که خطراتی در کنار گوش ما قرار گرفته که همیشه یادآور ضرورت توجه به تهدیدات در بخش کشاورزی است.

طلایی ادامه داد: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول امنیت غذایی کشور، وظیفه امنیت و پایداری تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارد که برای تحقق این موضوع باید به بحث پدافند غیر عامل به صورت جدی توجه داشته باشیم.

وی شناسایی تهدیدات در حوزه بخش کشاورزی را بسیار پر اهمیت دانست و افزود: مهمترین موضوع در بحث پدافند غیر عامل شناسایی تهدید است، چرا که تا تهدید را شناسایی نکنیم نمی توانیم راهی را برای مقابله با آن پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فرهنگ سازی در قالب آموزش را یکی دیگر از ملزومات مقابله با تهدیدات در بخش کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی برای کلیه واحدهای تولیدی باید مباحث مربوط به پدافند را اجرائی نماید.

طلایی با اشاره به اینکه در استان قم تهدیداتی وجود دارد که حتی از استان های مرزی کشور نیز بیشتر است، گفت: واحدهای بزرگی که در مجموعه استان وجود دارد همانند دامشهر، شهرک لبن، شهرک گلخانه ای کوثر و ناحیه های صنعتی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد تا در مقابل تهدیدات احتمالی مصون بمانند.

وی اضافه کرد: باید تمام تلاشمان را انجام تا بتوانیم تهدیدات را شناسائی و با اقدامات پیشگیرانه، میزان خسارت وارده را به مجموعه بخش کشاورزی کاهش دهیم.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwy9t.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما