?>?> سوء استفاده انسان‌های ریاکار از ستار العیوب بودن خداوند | قم نیوز
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 49923
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی مطرح کرد

سوء استفاده انسان‌های ریاکار از ستار العیوب بودن خداوند

قم نيوز : قم نیوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: انسان‌های ریاکار از ستار العیوب بودن خداوند سوء استفاده می‌کنند تا بیشتر دست به گناه بزنند.
سوء استفاده انسان‌های ریاکار از ستار العیوب بودن خداوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم فرمود انسان‌های مومن راه حیله و فریب را بلد هستند، اما به خاطر فرمان خداوند این راه را رها می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی در عصر امام علی(ع) می‌گفتند که این امام معصوم فردی شجاع است، اما سیاست را بلد نیست، امام علی(ع) در خصوص وضعیت عصر خود فرمود من در عصری زندگی می‌کنم که افراد کمی، سخن حق را می‌گویند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در عصر امام علی(ع) به گفته این امام معصوم، جوانان و سالخوردگان به ترتیب بی ‌شرم و اهل گناه بودند، در این عصر عالمان حالت نفاق داشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به دسته‌بندی‌های مختلف در یک جامعه در سخنان امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم فرمود یک دسته در جامعه فقیر هستند، اما دسته دیگری از مردم در یک جامعه با وجود داشتن ثروت، اما نسبت به خداوند شاکر نیستند، یک دسته دیگر مردم افراد لاابالی هستند که از انجام گناه در راه هوس‌های خودشان ابایی ندارند و گوش این دسته در برابر موعظه دیگران سنگین است.

وی ادامه داد: اصل واژه منکر به معنای ناشناخته است، اگر کسانی در جامعه مبتلا به گناه شدند، افرادی باید به آن‌ها تذکر بدهند، در روایات ائمه معصومین(ع) ترک نهی از منکر توسط مردم نکوهش شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر بخواهد در بهشت خداوند سکونت پیدا کند، باید مطیع واقعی خدا باشد، انسان نمی‌تواند خداوند را فریب بدهد و بدون انجام عمل صالح وارد بهشت شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های آمر به معروف و ناهی از منکر اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند خداوند کسانی که آمر به معروف هستند، ولی معروف را انجام نمی‌دهند و ناهی از منکر هستند، ولی منکر را ترک نمی‌کنند، لعنت کرده است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) از زمان خود به عنوان یک زمان سخت و سنگین یاد کرده است، عصری که در آن بر ستمگری ظالمان افزوده می‌شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اکثریت مردم از نظر امام علی(ع) کسانی هستند که همت رسیدن به مقام‌های بلند را ندارند، چنین افرادی اهل جنگ، جهاد و درگیری نیستند و این افراد به دلیل نداشتن همت به سراغ مفاسد نمی‌روند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های دنیاگرا اظهار کرد: این انسان‌ها به دنبال کسب اموالی در دنیا هستند و برای رسیدن به این هدف کارهای زیادی را انجام می‌دهند، جنگ و درگیری این افراد تنها برای دنیا بود.

وی ادامه داد: گروهی از مردم دنیا پرست هستند و دنیا را دوست دارند، اما آن‌ها می‌خواهند که با ریاکاری دنیا را به دست بیاورند، رفتار انسان‌های ریاکار با وقار است و قدم‌هایشان را کوتاه و آرام برمی‌دارند تا مردم امانت‌های خودشان را پیش آن‌ها بگذارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: خداوند ستار العیوب است و گناهان انسان‌ها را پیش دیگران فاش نمی‌کند، انسان‌های ریاکار از این ویژگی خداوند سوء استفاده می‌کنند تا بیشتر دست به گناه بزنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgwy9t.ak9yx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما