چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 30482

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶به شرح زیر است:

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: شیعیان با شرکت در جشن‌های نیمه شعبان هویت دینی خود را آشکار کنند
آیت‌الله سبحانی: دولت عراق برای پاکسازی این کشور از داعش مدبرانه عمل کند
آیت‌الله امینی: حوزه و نهادهای دینی به مسائل جوانان و خانواده‌ها توجه بیشتری داشته باشند
آیت‌الله محفوظی: کتابی جامع و کامل درباره حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تدوین شود
آیت‌الله آملی لاریجانی: نیازمند فضلایی هستیم که اندیشه نو تولید کنند
محسن رضایی: کمک به سوریه و عراق برای جلوگیری از جنگ در کشور است


** جام جم ۹۴/۳/۶
* تهران بزودی اس ـ ۳۰۰ را تحویل می‌گیرد
امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه پس از رایزنی‌ با مقامات روس گفت: ‌تهران بزودی سامانه پدافندی اس ـ ۳۰۰ را از روسیه تحویل می‌گیرد.
به گفته وی، حل کامل مساله تحویل مجموعه‌های اس ـ ۳۰۰ به ایران، طول نمی‌کشد و این تسلیحات در اولین فرصت ممکن تحویل گرفته می‌شود.
* واکنش دفتر احمدی‌نژاد به اظهارات ظریف
دفتر محمود احمدی‌نژاد با صدور اطلاعیه‌ای با تکذیب سخنان ظریف درباره مجوز دولت قبل برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان، اعلام کرد: دولت قبل اجازه‌ای برای انجام مصاحبه ماموران آژانس با دانشمندان هسته‌ای نداده بود. فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به خبر برخی سایت‌های خبری مبنی بر این که بازرسان آژانس انرژی اتمی در دولت گذشته با شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان مصاحبه داشته‌اند گفت: شهید شهریاری هیچ گاه مصاحبه‌ای با بازرسان آژانس انرژی اتمی نداشته و این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

** همشهری ۹۴/۳/۶
* شکایت از منتشر کنندگان فیلم جلسه
علیرضا منادی عضو هیات رئیسه مجلس: جمعی از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس مراجعه کردند و از این موضوع که چرا فیلم جلسه غیر علنی در فضای مجازی پخش شده شکایت کردند.
این نمایندگان بیان کردند که شکایتشان را به هیات نظارت بر نمایندگان نیز ارائه می‌کنند.

** کیهان ۹۴/۳/۶
* آمریکا دبه درآورد، دولت به منتقدان حمله کرد!
«آمریکا دبه کرده است» خبری که البته دور از انتظار هم نبود و یک بار دیگر ثابت کرد آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ حتی اگر با آنها دور یک میز نشسته باشید.
دولتی‌ها به جای آن که فریاد عصبانیت خود را بر سر آمریکا بکشند و آنان را بخاطر دبه کردن توبیخ کنند، ترجیح می‌دهند منتقدان داخلی را مورد عتاب و خطاب قرار دهند و آنان را متهم کنند!
* نیازمند فضلایی هستیم که اندیشه نو تولید کنند
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان تهران با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در این مراسم با ابراز خرسندی از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه، گفت: ما نیازمند فضلایی هستیم که اندیشه‌های نو تولید کنند، نیازمند اساتید بزرگ هستیم که مطالب علمی را به خوبی تقریر کرده و همچنین طلاب توانمندی که بتوانند به تبلیغ معارف علمی و اندیشه‌ای بپردازند، بنابراین همه این موارد نیازمند تخصصی کردن رشته‌های حوزوی است.
* شک نکنید حزب‌الله قدرتمندتر از گذشته شده است
«بنی گانتز» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد: شکی ندارد که حزب‌الله در سال‌های اخیر بیش از پیش قدرتمند شده است.
* آل خلیفه ظرف ۹۰روز۶۵۳ معترض بحرینی را بازداشت کرد
اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد، رژیم آل خلیفه در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۶۵۳ شهروند بحرینی را بازداشت کرده است که در میان آنها ۱۶ زن و ۱۱۹ کودک وجود دارد.
این جمعیت در ادامه خاطرنشان کرد: «۱۶۰۰ زندانی دربند رژیم آل خلیفه، در زندان مرکزی «جو» شکنجه شده یا رفتارهای توهین‌آمیز با آنها شده و از حقوق اساسی‌شان محروم شده‌اند.

** شرق ۹۴/۳/۶
* مرزهای ساحلی زیر پوشش موشک‌های دوربرد سپاه
سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: همه جغرافیای خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تا منطقه رأس‌الحد شمال اقیانوس هند تحت پوشش موشک‌های دوربرد ساحل به دریا داریم.
* دیدار‌نمایندگان برخی تشکل‌ها با آیت‌الله موحدی‌کرمانی
مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، از دیدار نمایندگان احزاب پایداری، مؤتلفه اسلامی و ایثارگران با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خبر داد و گفت: این دیدار روز یکشنبه صورت گرفت.

** ایران ۹۴/۳/۶
* عقب‎نشینی ۲۰ کیلومتری نظامیان عربستانی از مرزهای یمن
در پی پیشروی‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که به‌ سقوط پایگاه‌های نظامی عربستان در جیزان و نجران انجامید، نظامیان سعودی از مرزهای دو کشور به طول ۲۰ کیلومتر عقب نشینی کردند.
* مشکلات کشور با شعار تند گروهی کوچک حل نمی‌شود
«مردم ایران آگاهند و می‌دانند با شعار و ادای جملات تند گروهی اندک، مشکلات جامعه و کشور حل و فصل نخواهد شد.» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نخستین برنامه سفر روز گذشته خود به شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس با بیان اینکه «دولت تدبیر و امید با تیم مذاکراتی قوی در صحنه جهانی هر روز گام‌های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته و برخواهد داشت» تصریح کرد: «با وجود اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگ را از دیگران به عاریت گرفته است، اکثریت قاطع ملت پشتیبان مسیر صلح، آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند و ما مسیرمان را با حمایت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب مثل ماه‌های گذشته، قدرتمندانه به پیش خواهیم برد.»
* هشدار جنتی نسبت به نهادینه شدن فساد در نظام اداری
«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در نخستین همایش سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم گفت: وجود برخی اخلاقیات از جمله ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی، رشوه، اختلاس، سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، بی‌توجهی به حلال و حرام، چاپلوسی و تملق و بسیاری از رذایل اخلاقی دیگر موجب بروز و ظهور فساد می‌شود. وی با اشاره به برخی مؤسسات مالی که با نام ائمه(ع) و از طریق سرمایه‌های ملت به فساد‌های مالی می‌پردازند افزود: باید توجه داشت که اگر رشوه خواری در سیستم و دستگاهی راه افتد و نهادینه شود هیچ چیزی برایمان باقی نمی‌ماند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۶
* منع حجاب در برخی از دانشگاه‌های چین
برخی از دانشگاه‌های چین حجاب را ممنوع کردند. مقامات دانشگاهی برخی از دانشگاه‌های چین از دانشجویان خواسته‌اند تا حجاب خود را در محوطه دانشگاه رعایت نکنند و روسری خود را هنگام ورود درآورند. چندی پیش نیز یک دانشجوی مسلمان چینی به دلیل قرآن خواندن در این دانشگاه توبیخ و مورد تنبیه واقع شد.
* تروریسم تکفیری طرح آمریکایی ـ صهیونیستی است
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در کنفرانس منطقه‌ای «مجمع جهانی اهل بیت(ع)» لبنان با بیان اینکه تروریسم تکفیری طرحی آمریکایی- صهیونیستی برای تخریب کشورهاست، گفت: زمانی که با وحدت و مبارزه عرصه را بر تروریست‌ها تنگ‌تر کنیم تروریسم گریبانگیر حامیانش نیز خواهد شد.
* نشست پارلمان اروپا برای حذف نام حماس از لیست سازمان‌های تروریستی
«باشگاه ارتباط اروپایی فلسطینی» با برگزاری نشستی در داخل پارلمان اروپا در بروکسل، مسائل مختلف مرتبط با تحولات فلسطین و سیاست اروپا در قبال این تحولات را بررسی می‌کند. دادگاه اروپا درباره حذف نام حماس از فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا و حکم استیناف شورای اروپا درباره این حکم موضوع اصلی مورد بحث در این نشست خواهد بود.

** وطن امروز ۹۴/۳/۶
* دیگران برای وزیر علوم تصمیم می‌گیرند و وی اجرا می‌کند
محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری شفاهی از دفع نخبگان و مشارکت در فرار مغزها به عنوان سیاست حاکم بر وزارت علوم یاد کرد و گفت: افت علمی کشور که به تایید مراجع و مسؤولان دولت یازدهم هم رسیده، باید اصلاح و در جهت رفع آن برنامه‌ریزی شود.
سلیمانی با اشاره به ضرورت حضور وزیر علوم در سطح دانشگاه‌ها، گفت: ایشان اصلا غایب است و وی را در صحنه علم و پژوهش و آموزش نمی‌بینیم و بیشتر دیگران تصمیم می‌گیرند و ایشان اجرا می‌کند.
* یگان‌های سازمان‌یافته توسط آمریکا، مقصر سقوط موصل و رمادی
صالح المطلق، معاون نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با شبکه سی‌.ان.‌ان، پنتاگون را مقابل چشمان خود آمریکایی‌ها زیر سوال برد. او فاش کرد: نیروهای امنیتی عراقی سازمان‌یافته و آموزش‌دیده توسط آمریکا در سقوط هر دو شهر موصل و رمادی مقصر اصلی بودند وی گفت: «آنها در شهر موصل مرتکب اشتباهات جدی شدند و این اشتباهات در شهر رمادی تکرار شد. ما نمی‌دانیم چرا یگان آموزش دیده توسط آمریکایی‌ها طی سال‌های طولانی که باید یکی از بهترین‌ها در ارتش می‌بود، به این شکل با به زمین گذاشتن اسلحه از شهر رمادی خارج شده است؟»

** جوان ۹۴/۳/۶
* کاهش تولید علم به دلیل دخالت جریان‌های سیاسی در مدیریت دانشگاه‌ها است
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه واگذاری تعیین ریاست دانشگاه‌ها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک کمیته چند نفره سبب کاهش بیشتر شتاب علمی است، ‌گفت: واگذاری تعیین ریاست دانشگاه‌ها به یک کمیته به نفع پیشرفت علمی کشور نیست.
* پذیرش پروتکل الحاقی تضاد ۱۰۰ درصدی با منافع ملی دارد
کارشناس حقوق بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: پروتکل الحاقی ۱۰۰ درصد با منافع ما در تضاد است و هرگز نباید آن را تصویب کنیم.
محمد جواد لاریجانی افزود: دولت‌های غربی و به تعبیر رئیس جمهور، عفلقی‌های ۱+۵ به حقوق ملت ما در زمینه‌های مختلف به ویژه عرصه پولی و دسترسی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تجاوز کردند و ما در صدد دفع این تجاوزیم.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۶
* اتهام نشراکاذیب به ظریف از سوی دفتر احمدی نژاد قابل پیگیری حقوقی است
بدنبال ادعای دفتر رئیس دولت های نهم و دهم مبنی بر عدم اجازه دولت قبل به انجام مصاحبه ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، روابط عمومی وزارت امور خارجه طی اطلاعیه‌ای از اتهام نشر اکاذیب به وزیر امور خارجه کشورمان ابراز تاسف نموده و آن را در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی اعلام کرد.
* اگر مسئولی می‌گوید وظیفه نیروی انتظامی اسلام‌گرایی نیست حرفش اشتباه است
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقتی حکومتی دینی برقرار شد، رهبران وظیفه دارند با تمام قوا از این حکومت پاسداری کنند. حال اگر مسئولی می‌گوید که نیروی انتظامی وظیفه‌اش ترویج اسلام یا اسلام‌گرایی نیست و فقط مسئول امنیت است، این حرف اشتباه است.
* ممکن است تاریخ ضرب الاجل مذاکرات تغییر کند
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای: می‌توان چشمان بازرس آژانس را بست و همه وسایلش را گرفت و چشم بسته او را به همان نقطه‌ای که درخواست شده برد و در همان نقطه چشمانش را باز کرد و می‌تواند با دستمال اقدام به نمونه برداری کند.
عراقچی تاکید کرد: قطعاً دسترسی به اطلاعات مهم کشور و برنامه شناسایی دانشمندان کشور به منظور اطلاع از برخی سیاست‌های کشور اجازه داده نخواهد شد و این یکی از خطوط قرمز بسیار پررنگ ماست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تاریخ اعلام شده برای توافق در ۱۰ تیر تاریخ مقدس نیست، گفت: ممکن است که این تاریخ تغییر کند به طوری که کیفیت توافق را فدای سرعت نخواهیم کرد.

** رسالت ۹۴/۳/۶
* حضور داعش در عراق يک فاجعه براي امت اسلام به شمار مي‌رود
آيت‌الله العظمی حسين‌ نوري‌همداني در ديدار سرکنسول ايران در کربلا با اشاره به اينکه امروز کشورهاي اسلامي در وضعيت خاصي قرار دارند، اظهار کرد: امروز بر همه مردم مسلمان واجب است که بيدار، هوشيار و مقاوم در برابر دشمنان اسلام باشند و از سويي پي بردن به نقشه‌هاي شوم دشمنان از ديگر واجباتي است که بايد مسلمانان نسبت به آن آگاه باشند.
وي افزود: حضور داعش در عراق يک فاجعه براي امت اسلام به شمار مي‌رود.
* جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور: حقوق هسته‌ای ملت ایران را با رعایت خطوط قرمز ترسیم شده به اثبات می‌رسانیم.
* امنیت ملی را نباید به بهانه توافق به تاراج داد
حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در «همایش بررسی تحولات یک دهه اخیر» که با محور نقد بیانیه لوزان برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه لوزان دستاورد خاصی برای ملت ایران نداشته است و به نفع طرف مقابل بود.
متاسفانه در این بیانیه به حدی دستاوردهای ملت نادیده گرفته شده که مذاکره کنندگان بیانیه را در اختیار شورای امنیت ملی قرار نمی‌دهند. در این بیانیه طرف غربی از برخی نظارت‌های حساس سخن گفته است و آن یعنی اینکه امنیت کشور ما را به تاراج می‌برد.

** مردم سالاری۹۴/۳/۶
* برخي به دنبال به بن‌بست کشيدن مذاکرات هستند
رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران اعلام کرد: برخي کشورها تلاش دارند مذاکرات هسته‌اي ايران با کشورهاي ۱‌+۵ به بن‌بست کشيده شود. «علي‌اکبر ولايتي» که در مرکز مطالعات بين‌الملل وزارت امور خارجه چين حضور يافته بود، در سخناني اظهار داشت: اما متاسفانه برخي کشورها همواره در پي سنگ‌اندازي و ايجاد مانع براي دستيابي ايران به اين فناوري هستند و براي رسيدن به اهداف خود از هيچ تلاشي نيز فروگذار نيستند.
* ژاپن تحريم عليه ايران را شکست
ژاپن با ناديده گرفتن تحريم‌هاي آمريکا و غرب اعلام کرد: براي حمل نفت ايران، نفتکش‌هاي حمل کننده نفت ايران را بيمه مي‌کند. سازمان کشتيراني ژاپن در گزارشي اعلام کرد: توکيو براي اين منظور سرمايه اي به ارزش هفت ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار در نظر گرفته است.

** آرمان ۹۴/۳/۶
* با اقدامات تروریستی در فضای مجازی برخورد می‌شود
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه فضای سایبری فرصتی است برای انجام فعالیت‌های مطلوب یا پیشبرد اهداف شوم برخی گروه‌ها گفت: قطعا با اقدامات گروهک‌های تروریستی در فضای سایبری مقابله می‌کنیم. سردار سرتیپ حسین اشتری اظهار کرد: امروز متاسفانه گروهک‌های تروریستی در جهت پیشبرد اهداف خود از فضای سایبری استفاده می‌کنند اما پلیس سایبری کشور نیز اقدامات پیشگیرانه را در مقابل آنها انجام می‌دهد.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۶
* کمک به سوریه و عراق برای جلوگیری از جنگ در کشور است
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تهدیدها به مرزهای ما نزدیک شود.
کمک به سوریه و عراق در مقابله با تروریسم در راستای جلوگیری از بروز جنگ در کشور است.
* اولین جلسه محاکمه جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن‌پست، همسر و یکی دیگر از متهمان این پرونده دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

** آفرینش ۹۴/۳/۶
* شاید مجبور شدیم ارتش را منحل کنیم
سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق ضمن تاکید بر لزوم بازسازی ارتش این کشور در آینده گفت:‌اگر کسانی که در میدان جنگ با داعش کوتاهی کرده‌اند محاکمه نشوند شاهد فروپاشی بیشتر خواهیم بود و اوضاع تا جایی پیش می‌رود که دیگر هیچ راهی جز منحل کردن ارتش نخواهیم داشت.
* اعتراض شدید کشورمان به کاردار عربستان
در پی اصابت دو راکت شلیک شده توسط هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری عربستان، به نزدیکی سفارتخانه کشورمان در صنعا کاردار سفارت عربستان در تهران شامگاه روز دوشنبه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ گردید.

** ابتکار ۹۴/۳/۶
* تاکید وزیر دفاع بر مصون سازی کشور در برابر تهدیدات
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم رعایت اصول و راهبردهای پدافند غیر عامل گفت: باید به گونه‌ای از راهبردهای پدافند عامل و پدافند غیر عامل استفاده کنیم که بتوانیم مجموعه‌های خود را از تهدیدات احتمالی مصون سازیم و دشمن از فکر کردن به این که می‌تواند با کمترین هزینه اقدام موثری علیه کشورمان انجام دهد باز بماند.
* ریابکوف از نهایی شدن قرارداد تحویل اس ـ ۳۰۰ به ایران خبر داد
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: کارشناسان ایران و روسیه در حال نهایی کردن قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس ـ ۳۰۰ به تهران هستند.

** قدس ۹۴/۳/۶
* تشییع شهید مدافع حرم در قم
پیکرمطهر «ساجد حسین»، یکی از شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب(س) روز دوشنبه در شهر مقدس قم تشییع و در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

** قانون۹۴/۳/۶
* گلایه مجلس از انتشار مذاکرات غیر علنی
مدیر کل فرهنگ و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی از انتشار مذاکرات غیر علنی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. مهدی کیایی با اظهار گلایه از برخی رسانه‌ها در مورد انتشار محتوای جلسات غیر علنی مجلس تاکید کرد: بر اساس آیین نامه داخلی انتشار محتوای جلسات غیر علنی غیر قانونی بوده و رسانه‌ها نباید مذاکرات غیر علنی مجلس را منتشر سازند.
* اعلام وصول سوال از وزیر کشاورزی
یک عضو هیات رئیسه مجلس سوال سه نماینده از وزیر جهاد کشاورزی را اعلام وصول کرد.
* مجلسی‌ها مانع تغییر مدیران دولت قبل می‌شوند
محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت:‌ابقای برخی مدیران دولت گذشته در مسئولیت خود ـ به رغم قبول نداشتن گفتمان اعتدال ـ ناشی از فشار برخی از نمایندگان استان در مجلس به وزیران بوده است.

** خراسان ۹۴/۳/۶
* هيچ فرقي بين آل سعود و اسرائيل نيست
حضرت آيت ا... جوادي آملي، با اشاره به اين که بايد از قدرت براي حفظ مردم استفاده شود و نه فاجعه بشري، گفت: فرق بين اسرائيل و آل سعود آل سقوط نيست، فرقي بين اسرائيل و صدام نبود، ۱۱ استان را ويران کردند و هزاران شهيد را از ما گرفتند، الان آل سعود در يمن مشغول کشتار مردم است و از طرف ديگر هم داعيه خادم الحرمين را دارند.
* راه حل نظامي براي مقابله با داعش کافي نيست
"فدريکا موگريني" مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا هشدار داد، بدون برطرف کردن دلايل ريشه اي گسترش داعش در عراق و سوريه نمي توان اين گروه تروريستي را نابود کرد.
* زمانی که خرمشهر آزاد شد، ‌ماهشهر و دزفول به دشمن داده نشد
حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکری شفاهی ضمن انتقاد به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه سرداران سیاسی ما خرمشهرهای جدید را که نفت و بنزین است از چنگال سازمان ملل آزاد می‌کنیم گفت: خرمشهر آزاد شد ماهشهر، دزفول و آبادان به دشمن داده نشد، زمانی که خرمشهر آزاد شد با صدام تلفنی صحبت نشد. وی افزود: خرمشهرهای جدید با مذاکرات برد ـ برد آزاد نمی‌شود چرا که ما خرمشهر را درسال ۶۱ با شعار «هیهات من الذله» فتح کردیم.

** اعتماد ۹۴/۳/۶
* حصول توافق جامع در گرو واقع بيني طرف مقابل
وزير امور خارجه كشورمان روز گذشته با همتاي عماني خود در مسقط ديدار كرد. در اين ديدار، بن علوي نيز با اشاره به امضاي توافقنامه تعيين مرزهاي دريايي بين دو كشور كه نخستين بار پس از انقلاب انجام شد، گفت: اين توافقنامه به ارتقاي مناسبات اقتصادي بين دو كشور كمك می‌كند. پس از اين ديدار، ظريف در پاسخ به سوالي درباره مذاكره با كشورهاي ١+٥ افزود: گفت وگوهاي هسته اي ادامه دارد و از امروز دور جديد مراحل نگارش آغاز شده و اين روند بسيار دشوار است.
* واکنش ایران به اقدامات ضد فلسطینی اسرائیل
مرضیه افخم، حکم یک دادگاه صهیونیستی علیه عزیز دویک، ‌رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین را ظالمانه و غیر قانونی خواند و آن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه دستگیری مستمر و صدور احکام بی‌پایه برای تداوم حبس نمایندگان منتخب ملت فلسطین را رویکرد خشونت آمیز و بیهوده این رژیم برای خاموش کردن صدای حق طلبانه ملت فلسطین دانست. او وضعیت هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را وخیم و بغرنج و در شرایط غیر قابل باوری توصیف کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

شیعیان با شرکت در جشن‌های نیمه شعبان هویت دینی خود را آشکار کنند
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به همایش تجلیل از خادمان جشن‌های نیمه شعبان گفت: در ایام نیمه شعبان، باید کاستی‌ها و نقاط ضعفی را که در جامعه داریم، مطرح کنیم و از این فرصت طلایی استفاده فراوان کرده و در برابر مظاهر فسادی که معنویات، اخلاق و انسانیت را به سقوط، سِیر می‌دهد، عکس العمل نشان دهیم.
این مرجع تقلید درادامه افزودند: باید شیعیان اهل بیت علیهم السلام با حضورهای مخلصانه و تعظیم و تجلیل در جشن‌های نیمه شعبان از این شعائر و استفاده صحیح و آگاهانه از این مراسم، هویّت دینی خود و استقلال اسلامی را هر چه بیشتر آشکار کنند.

دولت عراق برای پاکسازی این کشور از داعش مدبرانه عمل کند
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدار با حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا و معاون مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا با اشاره به تصرف استان الانبار از سوی گروه تکفیری داعش گفت: دولت عراق، افرادی را در رأس امور می‌گذارد که اسلامی نمی‌اندیشند که برای جلوگیری از خسارت‌ و ضرر، نخست باید اسلامی سازی صورت بگیرد و گروه‌های تکفیری داعش پاکسازی شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به سرکنسول ایران در کربلا اظهار داشت: سعی کنید تا طلاب ایرانی به حوزه علمیه نجف راه پیدا کنند تا این حوزه فعال شود زیرا کسانی هستند که به حضور ایرانیان تمایلی ندارند.

حوزه‌ و نهادهای دینی به مسائل جوانان و خانواده‌ها توجه بیشتری داشته باشند
حوزه/ آیت‌الله امینی در دیدار بامدیرعامل دبیرخانه دین‌پژوهان کشور صدور فرهنگ اسلامی و تشیع را امری ضروری و بسیار مهم عنوان کرد. عضو جامعه مدرسین در ادامه ضمن تأکید ویژه بر توجه به امور فرهنگی نوجوانان و جوانان گفت: متأسفانه کارهای فرهنگی که در دهه‌های گذشته صورت می‌گرفت بیشتر برای رده سنی بزرگسالان بود امروزه با شرایط جدیدی که به وجود آمده است حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی کشور از جمله دبیرخانه دین‌پژوهان باید به مسائل جوانان و خانواده‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

کتابی جامع و کامل درباره حضرت مهدی(عج) تدوین شود
حوزه/ آیت‌الله محفوظی در دیدار مسئولین ستاد شعبانیه استان قم خاطرنشان ساخت: امروز تلاش‌های بسیاری انجام و کتاب‌های بسیاری درباره مهدویت به رشته تحریر در آمده که جای تقدیر دارد؛ اما باید کتابی جامع و کامل در این خصوص تدوین شود.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه جمع آوری روایات مختص به امام زمان(عج) در قالب یک کتاب جامع و کامل، کاری مهم است که باید انجام شود تصریح کرد: در کتب اربعه شیعه اعم از تهذیب، استبصار، کافی و من لا یحضره الفقیه روایات بسیاری درباره حضرت مهدی(عج) آمده؛ ولی کامل نیست و احادیث بیشتری وجود دارد.

تقدیر مهاجران افغانستانی‌ مقیم ایران از رهبر معظم انقلاب
تسنیم/ مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل همه کودکان افغانستانی در مدارس ایران با استقبال ویژه‌ای از سوی جامعه مهاجرین مواجه شده است.
شورای فرهنگی افغانستانی‌های مقیم ایران در نامه‌ای محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تقدیر ملت ایران در پذیرایی از مهاجران افغانی از این اقدام رهبر فرزانه انقلاب تجلیل و در ادامه تصریح کردند: «عنایت پدرانه رهبری، دشواری‌ها را برای ما مهاجرین افغانستانی تسکین‌پذیر می‌سازد»

نرسیدن به توافق موجب از هم پاشیدن تحریم‌ها می‌شود
ایرنا/ سفرای انگلیس و آلمان در آمریکا روز سه شنبه در اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» به بررسی دیدگاه اروپا نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران پرداختندوگفتند: اگر مذاکرات هسته‌ای به توافقی منجر نشود، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران با خطر فروپاشی رو به رو می‌شود. سفیر انگلیس در آمریکا در این نشست گفت: تعدادی از کشورها همین الان نیز تحریم‌ها را رعایت نمی کنند و از ایران نفت خریداری می‌کنند. وی افزود: نرسیدن به توافق ممکن است به از هم پاشیدن تحریم‌ها منجر شود مگر اینکه ایران بطور انکارناپذیری مقصر شکست مذاکرات قلمداد شود.

تصویب ‎طرح‎الزام ‎دولت ‎به‎ حفظ‎ دستاوردهای‎ هسته‌ای
فارس/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون متبوعش خبر داد. نقوی‌حسینی افزود: در جریان رسیدگی به طرح مذکور، اعضای کمیسیون روی سه محور تأکید داشتند. اول این که توافق نهایی هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد دومین حفظ خطوط قرمز نظام در توافق نهایی هسته‌ای بود و سوم این که هیأت ۷ نفره‌ای از مجلس بر نحوه اجرای توافق نظارت کرده و هر سه ماه یکبار گزارش خود را به مجلس ارائه دهند.

نتانیاهو: داعش را رها کنید، ایران را بگیرد
فارس/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به لزوم تشدید فشارها به ایران برای جلوگیری از یک توافق بد تاکید کرد که باید اقدامات لازم برای متوقف کردن ایران اتخاذ شود. نتانیاهو افزود: نباید به بهانه مبارزه با داعش ایران را رها کرد تا آنچه می‌خواهد دنبال کند.

هشدار فابیوس ‎درباره ‎احتمال‎ تجزیه‎ عراق ‎و سوریه!
فارس/ وزیر خارجه فرانسه گفته در صورت عدم تقویت فوری ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، سوریه و عراق با خطر تجزیه روبروست. فابیوس با اشاره به سقوط الرمادی به دست داعش تاکید کرد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا باید تقویت شود.
وی ابراز داشت که در صورت عدم تقویت سریع ائتلاف شاهد تقسیم کشورهای عراق و سوریه خواهیم بود.

از لحاظ رعایت حقوق بشر وضع ممتازی داریم
واحد مرکزی خبر/ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار ممتازتر و روشن‌تر از کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر است. ربیعی در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره اهداف برگزاری این جلسه افزود: سیاست‌های دولت در زمینه حقوق بشر مبتنی بر مبانی حقوق انسانی، زیر ساخت‌های اساسی برای زندگی بهتر انسان‌ها است و این مباحث در جمهوری اسلامی ایران در قالب مباحث اعتقادی دنبال می‌شود.

اسلام هراسی درغرب نهادینه شده است
ایرنا/ شرکت کنندگان در نشست اسلام هراسی و افراط گرایی که در لندن برگزار شد با بیان اینکه اسلام هراسی در غرب نهادینه شده گفتند: تنها راه برون رفت از شرایط فعلی بازگشت به آموزه‌های دینی، آگاهی بخشی و تعامل بیشتر مسلمانان با سایراقشار جامعه است. 'احمد ورسی' مدیر روزنامه 'مسلم نیوز' در این نشست که در موسسه 'ابرار' برگزار شد، با مروری بر تاریخچه اسلام هراسی در جوامع غربی، خاطر نشان ساخت که پیش از جریان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، نیز اسلام هراسی در انگلیس وجود داشته است.

اقدام بوداییان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا
ایرنا/ بوداییان تندرو میانماری امروز (چهارشنبه) با تجمع در 'یانگون' پایتخت این کشور، تلاش‌های سازمان ملل و همراهی رسانه‌ها برای بازگشت مسلمانان روهنیگیا به میانمار را مورد اعتراض قرار می‌دهند.
این گروه با تجمع در ورزشگاهی در پایتخت میانمار، خواستار تشویق بیشتر مردم در پیوستن به آنها هستند، تا مانع از بازگشت پناهجویان و مهاجران روهینگیایی به کشور خود شوند.

وزير جنگ داعش به هلاکت رسید
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری فوری از اقدام ارتش عراق در به هلاکت رساندن وزیر جنگ گروهک تروریستی داعش در استان صلاح الدین خبر داد. کشته شدن این عنصر داعش در حالی است که منابع آمریکایی از عقب نشینی نیروهای عراقی خبر داده بودند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgxt9w.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما