يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 41372
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم خبر داد

افتتاح سد کوچری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از افتتاح سد کوچری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.
افتتاح سد کوچری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
به گزارش قم نیوز، سیدمهدی صادقی در برنامه پلاک 16 که از شبکه نور پخش شد، با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید در استان قم، اظهار کرد: دولت مجموعاً در سه سال گذشته قریب به 340 طرح و پروژه به اجرا گذاشته است که اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان گفت: این پروژه با اعتبار 5.2 میلیارد یورو آغاز شده و قریب به چهار سال زمان برای بهره‌برداری نیاز دارد.

استاندار قم بیان کرد: قم در آینده به یکی از معدود شهرهایی تبدیل خواهد شد که ایستگاه اصلی راه آهن آن ریل پایه خواهد بود. برای باقی ترددها به سمتی می‌رویم که این قطار از ابتدا تا انتهای قم به صورت زیرزمینی منتقل شده و مترو را نیز به آن متصل کرده و یک شبکه حمل و نقل چند منظوره ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سرعت قطار سریع السیر 300 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، گفت: چینی‌ها از دو طرف قم به سمت اصفهان و تهران در حال فعالیت برای راه‌اندازی این قطار هستند.

صادقی با اشاره به اجرای پروژه بیمارستان 2 هزار تخت خوابی در قم با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان تصریح کرد: این پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی شده و امیدواریم ظرف 32 ماه زمانبندی آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به وضعیت انتقال آب از سرشاخه‌های دز به استان قم، تصریح کرد: این پروژه با توجه به تاکیدات رهبری و عنایت ایشان به قم، قریب به 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در چند مرحله اجرایی شده است.

استاندار قم با اشاره به وضعیت بخش‌های مختلف پروژه انتقال آب به قم گفت: کارهای بسیار خوبی در این پروژه انجام شده، اما این پروژه در بخشی از سرشاخه‌های دز 60 کیلومتر در کوه منتقل شده و سپس بعد از انتقال به سد کوچری رسیده و پس از عبور از تصفیه خانه مدرن به شبکه داخلی شهر و روستاها می‌رسد.

وی با اشاره به روند اجرای مجتمع‌های آب رسانی در روستاها افزود: 500 میلیارد ریال برای پروژه‌های مجتمع آب رسانی اختصاص گرفته بود که 24 میلیارد تومان سال گذشته تخصیص داده شد که تمام آن جذب نشد و سعی داریم امسال این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

صادقی از افتتاح پروژه سد کوچری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این پروژه با ظرفیتی قریب به 200 میلیون مترمکعب فعال خواهد شد و این پروژه آرزوی دیرینه مردم قم در خصوص آب رسانی به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxw9t.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما