دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 44252
منبع : پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)
آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س):

شخصیت حضرت آمنه(س) الگویی کامل برای انسان‌هاست/ انجام کارهای مطالعاتی دقیق درباره شخصیت حضرت آمنه(س)

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید مهم‌ترین هدف شما از برگزاری کنگره حضرت آمنه‌(س) معرفی الگویی کامل به انسان‌ها باشد.
شخصیت حضرت آمنه(س) الگویی کامل برای انسان‌هاست/ انجام کارهای مطالعاتی دقیق درباره شخصیت حضرت آمنه(س)
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار اعضای کنگره حضرت آمنه(س) که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: متأسفانه کارهای علمی و پژوهشی چندانی درباره حضرت آمنه (س) انجام نشده و کارهای انجام شده هم نتوانسته آنگونه که باید به شخصیت این بانو بپردازد.

وی با بیان اینکه حتی برخی کینه توزانه اسلام حضرت آمنه (س) را زیر سئوال برده‌اند، همانطور که درباره جناب ابوطالب(ع) نیز چنین کارهایی شده است بیان کرد: باید با کاری علمی و متقن این ادعاهای نادرست را اصلاح کنیم.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید مهم‌ترین هدف شما از برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) معرفی الگویی کامل به انسان‌ها باشد، چرا که انسان به صورت فطری، به دنبال الگو است. اگر ما این الگوها را به درستی به مردم معرفی نکنیم، آنها افرادی نامناسب و ناشایست را الگوی خود قرار می دهند.

وی به نص صریح قرآن کریم نسبت به الگو قرار دادن صالحان و مؤمنان اشاره کرد و گفت: در کنار اینها، قصه‌هایی که در قرآن کریم وجود دارد در این مسیر است که انسان‌ها با الگو قرار دادن پیامبران الهی، مسیر درست را در پیش روی خود قرار دهند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه تأثیر الگوی درست، از فعالیت‌های تبلیغی اثرگذارتر است، خاطرنشان کرد: امروزه مردم بیش از آنکه به سخنان مبلغان دینی گوش دهند، مورد تأثیر رفتار و کردار آنها هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برگزاری کنگره حضرت آمنه (س)، باید کاری جامع و بزرگ انجام شود، هرچند این کار موجب شود زمان برگزاری کنگره به تأخیر بیفتد. باید کارهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای زیادی در این زمینه صورت گیرد و استفاده از منابع موجود در کتابخانه‌های کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی در این زمینه اهمیت دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxx9t.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما