يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 27729
آیت الله مکارم شیرازی:

بودجه دولتی جوابگوی همه مشکلات نیست

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: در شرایط کنونی بودجه دولتی نمی تواند همه مشکلات را حل کند و به همین دلیل باید خیرین را به سمت کارهای نیکو سوق داد.
بودجه دولتی جوابگوی همه مشکلات نیست
به گزارش قم نیوز ، وی روز یکشنبه در دیدار رییس سازمان بهزیستی کشور در قم افزود: سازمان بهزیستی با رسانه ای کردن فعالیت های خود می تواند خیرین را برای ورود به این کارهای خیر تشویق کند.
 
وی با بیان اینکه نباید تنها به دنبال کمیت برویم و کیفیت را رها کنیم گفت: اگر کمیت همراه با کیفیت باشد خوب است، ولی اگر امکان این امر وجود ندارد باید کمیت را فدای کیفیت کرد که در وظایف سازمان بهزیستی نیز این امر باید مراعات شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی درادامه افزود: افراد بسیاری در جامعه وجود دارند که به دنبال کار خیر هستند، ولی نمی دانند چطور باید کار خیر انجام دهند بنابراین باید با جلب اعتماد مردم، کارهای خیر را اولویت بندی کرد.
 
وی با تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، با بیان اینکه پیامبر (ص) می فرمایند \'بهترین مردم کسی است که بیشترین سود را به دیگران برساند\' گفت: امام علی(ع) نیز در حدیثی فرمودند \'ملتی که حق ضعیفان را از افراد قوی نگیرد، هرگز روی پاکی و سلامت را نخواهد دید\'.
 
این مرجع تقلید عنوان کرد: تمام جوامع دارای افراد ضعیف و آسیب پذیر مانند کودکان بی سرپرست، ایتام، معلولان و ... هستند که باید از آن ها حمایت شود.
 
وی با بیان اینکه مهم ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است و منابع زیرزمینی و اقتصادی همه در درجات بعدی قرار دارد تصریح کرد:در جنگ جهانی دوم کشورهای ژاپن و آلمان بیشترین آسیب را دیدند، ولی با اتکا به نیروی انسانی مستعد و لایق توانسته اند امروز جزو کشورهای پیشرفته جهان باشند.
 
آیت الله مکارم شیرازی ؛ آسیب دیدن حتی یک نفر را نیز ضایعه ای مهم برای کشور برشمرد و گفت: اگر این گونه اشخاص را مورد حمایت قرار ندهیم و آن ها ببینند جامعه نسبت به آن ها بی خیال می باشد، ممکن است به فکر انتقام بیافتند و به عناصر خطرناکی تبدیل شوند و اینجاست که کار بهزیستی در حمایت از این افراد اهمیت پیدا می کند.
 
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف سازمان بهزیستی پیشگیری از طلاق است ، گفت: طلاق موجب آسیب رسیدن به مرد، زن، فرزندان و فامیل می شود، بنابراین اگر از طلاق جلوگیری کنیم به تقویت نیروی انسانی جامعه کمک می کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم فعالیت های سازمان بهزیستی بر جامعه را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در بسیار از کارها تا کسی پیش قدم نشود مردم نیز وارد نمی شوند، ولی اگر کسی این کار را انجام دهد مردم نیز کمک خواهند کرد که نشان می دهد وجود سازمان بهزیستی امری ضروری برای جامعه است.
 
وی بیان کرد: افراد بسیاری در جامعه وجود دارند که به دنبال کار خیر هستند، ولی نمی دانند چطور باید کار خیر انجام دهند بنابراین مهم است نهادی مانند بهزیستی باشد که با جلب اعتماد مردم کارهای خیر را اولویت بندی کرده و به اطلاع مردم برساند.
 
آیت الله مکارم شیرازی دربخش دیگری از با اشاره به اینکه جامعه ما نیاز به افزایش جمعیت دارد گفت: مدتی شعارهای گمراه کننده ای آمد و ما هم باور کردیم و در هر جا سر دادیم و به تدریج شعارهای کم بودن جمعیت تبدیل به یک فرهنگ شد و امروز که می خواهیم این فرهنگ را تغییر دهیم گرفتار مشکلات فراوانی هستیم؛ سازمان بهزیستی می تواند افراد آسیب پذیر را تقویت کرده و به جامعه تحویل دهد که این امر خود، گامی در راستای افزایش جمعیت محسوب می شود.
 
وی به مشکلاتی که خانواده هایی که صاحب فرزندان چند قلو می شوند اشاره کرد و افزود: باید از این خانواده ها حمایت شود و با رسانه ای کردن این حمایت ها به مردم نشان داد که دولت تمهیدات لازم را برای حمایت از این خانواده ها اندیشیده است و از این طریق مردم را تشویق به فرزند آوری و ازدیاد جمعیت کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgyu9x.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما