دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 47510
منبع : خبرگزاری فارس

پناه‌آفرین نماينده قم در ليگ آزادگان شد / جباري: مانند پرسپوليس قهرمان شديم

قم نيوز : قم نیوز: تيم فوتبال پناه‌آفرين با كسب مقام نخست و عنوان قهرماني زودهنگام رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي قم نماينده اين استان در ليگ كشور جام آزادگان شد.
پناه‌آفرین نماينده قم در ليگ آزادگان شد / جباري: مانند پرسپوليس قهرمان شديم
به گزارش قم نیوز، در حالی که یک هفته دیگر به پایان فصل 96 – 1395 مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم باقی مانده است اما تکلیف تیم قهرمان مشخص شده و این تیم نماینده قم در فصل 97 – 1396 لیگ کشور جام آزادگان خواهد بود.

این در حالی است که این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم با حضور هشت تیم به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود و تیم‌ها در 14 هفته دیدارهای رفت و برگشت با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما در فاصله یک هفته به پایان قهرمانی تیم پناه‌آفرین قطعی شده است.

 

* برتری پناه‌آفرین برابر هنگ در هفته سیزدهم

فوتبالیست‌های پناه‌آفرین که جمعی از بهترین‌های چند سال اخیر فوتبال قم محسوب می‌شوند، در هفته سیزدهم از این رقابت‌ها به مصاف تیم میانه جدولی هنگ رفتند و با شکست این تیم در فاصله یک هفته به پایان قهرمانی خود را در لیگ برتر فوتبال قطعی کردند.

دیدار پناه‌آفرین و هنگ قم در حضور جمع زیادی از علاقمندان به فوتبال در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام رسید و در پایان این فوتبالیست‌های تیم پناه‌آفرین بودند که با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند و با کسب نهمین برد این فصل قهرمان شدند.

پناه‌آفرین قم تا پایان هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال قم با کسب هشت برد و چهار تساوی به عنوان تنها تیم بدون باخت این فصل نیاز به سه امتیاز برای مسجل کردن قهرمانی خود داشت که در مقابل هنگ به دست آورد تا بازی هفته پایانی این تیم کاملا جنبه تشریفاتی داشته باشد.

 

* شکست ناباورانه قهرمان فصل 93 در ایستگاه زاگرس

اما تیم هنگ که بازی هفته سیزدهم را برابر تیم قهرمان با شکست پشت‌سر گذاشت همچنان در موقعیتی خطرناک بین تیم‌های پائین جدول رده‌بندی قرار دارد و چنانچه در جایگاه هفتم جدول این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال قم قرار بگیرد باید در بازی‌ پلی‌آف به مصاف تیم دوم لیگ دسته اول برود تا در لیگ برتر ماندگار شود.

در دومین مسابقه هفته سیزدهم بازی‌های لیگ برتر فوتبال قم، تیم‌های هما و سپید زاگرس یکی دیگر از حساس‌ترین دیدارهای این فصل را برگزار کردند، مسابقه‌ای که البته کم‌ گل بود و تیم رده چهارمی زاگرس با زدن یک گل موفق به کسب سه امتیاز شد تا همچنان در این رتبه باشد و مانع صعود هما به مکان دوم جدول شود.

تیم هما با این باخت تا حد زیادی باید از رسیدن به مقام نایب‌قهرمانی فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های قم چشم‌پوشی کند زیرا تا قبل از هفته پایانی دو امتیاز از تیم آبادگران رده دومی کمتر دارد و باید در آخرین بازی ابتدا منتظر ناکامی حریف و سپس برد خود باشد تا نایب‌قهرمان شود.

 

* فرار موقّت افشین از خطر سقوط

تیم‌های فوتبال افشین و پیمان در جدال تیم‌های رده‌های هفتم و هشتم جدول رده‌بندی این فصل سومین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال قم را در مجموعه شهید حیدریان انجام دادند، مسابقه‌ای که تعداد گل‌های آن از دو بازی تیم‌های بالای جدولی بیشتر بود و دو بر یک به نفع افشین تمام شد.

این باخت تیم پیمان را مستقیما به مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های استان قم فرستاد اما تیم افشین را از رده هفتم جدول جدا کرد و با کسب 12 امتیاز به رده ششم فرستاد و تیم هنگ که هفته سیزدهم به تیم صدرنشین پناه‌آفرین باخت به رده هفتم جدول لیگ برتر سقوط کرد.

 

* توقف مدعی نایب‌قهرمانی برابر تیم پنجم جدول

سرانجام تیم‌های سفیر وحدت و آبادگران آخرین مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال را برگزار کردند، مسابقه‌ای که هر دو تیم یک بازی کاملا جدی و درگیرانه را به نمایش گذاشتند و در آن چهار گل به ثمر رسید اما پایان آن با تساوی دو بر دو و تقسیم امتیازها همراه بود.

سفیر وحدت که با غلبه بر آبادگران نایب‌قهرمانی خود را در این فصل از رقابت‌ها قطعی می‌کرد، حالا باید برای فرار از گزند تیم هما به دنبال کسب حداقل یک امتیاز از دیدار هفته پایانی خود باشد، در حالی که رقابت‌های هفته پایانی برای تعیین تیم دوم به منظور رفتن به پلی‌آف و نایب‌قهرمان لیگ اهمیت دارد.

 

* پناه‌آفرین تنها تیم بدون باخت لیگ برتر قم

در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم تا پایان هفته سیزدهم تیم پناه‌آفرین با کسب 9 برد، چهار تساوی، بدون باخت، 30 گل زده، هفت گل خورده و 31 امتیاز در جایگاه نخست ایستاده و قهرمان زودهنگام این فصل از رقابت‌ها تا پیش از هفته پایانی محسوب می‌شود.

تیم سفیر وحدت با کسب هشت برد، یک تساوی، چهار باخت، 31 گل زده، 16 گل خورده و 25 امتیاز در آستانه کسب نایب‌قهرمانی قرار دارد و تیم هما با کسب هفت برد، دو تساوی، چهار باخت، 23 گل زده، 16 گل خورده، 23 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی ایستاده است.

فوتبالیست‌های تیم سپید زاگرس با کسب 6 پیروزی، سه تساوی، چهار باخت، 13 گل زده، 14 گل خورده و 21 امتیاز چهارم هستند و تیم فوتبال آبادگران قم نیز با کسب پنج برد، پنج تساوی، سه باخت، 19 گل زده، 15 گل خورده و 20 امتیاز رتبه پنجم جدول را در اختیار گرفته است.

 

* سقوط پیمان به دسته اول فوتبال باشگاه‌های قم

افشین با برد ارزشمند خود در هفته سیزدهم یک رتبه در جدول بالا آمد و با سه پیروزی، سه تساوی، هفت باخت، 10 گل زده، 26 گل خورده و 12 امتیاز ششم است، ضمن اینکه تیم‌ هنگ با سه برد، بدون تساوی، 10 باخت، 13 گل زده، 21 گل خورده و 9 امتیاز در مکان هفتم جای دارد.

تیم پیمان نی با یک برد، دو تساوی، 10 باخت، هشت گل زده، 32 گل خورده و پنج امتیاز آخرین تیم جدول محسوب می‌شود، تیمی که پیش از فرا رسیدن هفته پایانی فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم، سقوط خود به دسته اول این مسابقات را قطعی کرده است.

 

* رنگرز: تکلیف رده‌های اول و آخر لیگ مشخص شده است

مسوول کمیته مسابقات هیات فوتبال استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تا پیش از فرا رسیدن دیدارهای هفته پایانی تکلیف تیم‌های اول و آخر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال قم مشخص شده، زیرا در بالای جدول عنوان قهرمانی به تیم صدرنشین یعنی پناه‌آفرین تعلق گرفت و در پائین جدول نیز نیز سقوط تیم پیمان به دسته اول فوتبال باشگاه‌های قم قطعی شده است.

جواد رنگرز جدّی اضافه کرد: دیدارهای هفته پایانی برای تعیین رتبه تیم‌ها از مکان دوم تا هفتم مهم و سرنوشت ساز است، به ویژه اینکه تیم رده هفتم جدول باید مشخص شود تا طبق آیین‌نامه مسابقات این تیم در مرحله پلی‌آف کسب سهمیه لیگ برتر با تیم دوم جدول رده‌بندی این فصل لیگ دسته اول فوتبال قم رقابت کند تا یکی از آنها لیگ برتری شوند.

 

* بهرامی: قهرمان لیگ برتر از اعتبار فوتبال قم دفاع کند

رئیس هیات فوتبال استان قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از کیفیت برگزاری رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال قم ابراز رضایت کرد و افزود: بازی‌ها به شکل رفت و برگشت واقعا حساسیت و جذابیت بالایی داشت و این موضوع موجب رونق بیشتر فوتبال باشگاهی در قم شده است.

کریم بهرامی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های هیات فوتبال در دوره چهار ساله جدید، کیفیت‌بخشی به رقابت‌های لیگ در استان است، لیگی که مطمئنا ویترین فوتبال قم محسوب می‌شود و از دل آن تیمی بیرون می‌آید که قرار است در لیگ باشگاه‌های کشور از اعتبار فوتبال قم دفاع کند.

 

* جباری: مانند پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر می‌بریم

سرپرست تیم فوتبال پناه‌آفرین نیز به خبرنگار فارس گفت: قهرمانی در مسابقات لیگ برتر فوتبال قم حق تیم پناه‌آفرین بود زیرا از مدیریت تا کادر فنی و بازیکنان تیم برای به دست آوردن این موفقیت یک‌دست، همدل و هماهنگ بودند و خوشبختانه همه ما به هدف مشترک خود رسیدیم.

مسعود جباری عنوان کرد: تیم ما با کسب این موفقیت جواز حضور در رقابت‌های لیگ آزادگان را هم کسب کرد، اما این موفقیت ما بدون شکست مقابل حریفان و پیش از فرارسیدن هفته پایانی یک اتفاق بسیار خوب بود و این همدلی بچه‌های تیم را بیش از پیش ثابت کرد تا مانند پرسپولیس پیش از پایان فصل قهرمان شویم، ضمن اینکه در هفته پایانی هم برای کسب برد به میدان می‌رویم و مانند پرسپولیس با برد جام قهرمانی را بالای سر می‌بریم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgzn9t.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما