دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 25730

سارق حرفه‌ای وسایل داخل خودرو در قم دستگیر شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سارق جوانی که 200 فقره سرقت از اتومبیل را در کارنامه خود داشت در قم دستگیر شد.
سارق حرفه‌ای وسایل داخل خودرو در قم دستگیر شد
به گزارش قم نیوز، سرهنگ مهدی قدمی از شناسایی و دستگیری سارق ضبط و پخش اتومبیل خبر داد و بیان کرد: مأموران گشت کلانتری ۳۰ حدود چهار شب پیش به جوانی که به‌صورت مشکوک اطراف یک دستگاه خودروی پراید در حال چرخیدن بود مشکوک شده و او را دستگیر کردند.

وی با اشاره به جرم جوان دستگیر شده گفت: پس از دستگیری مشخص شد که این جوان سارق بوده و وسایل جانبی مانند دستگاه ضبط و پخش خودروها و دیگر وسایلی که در خودروها موجود بوده را سرقت می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد که این جوان ۱۹ ساله در مدت کوتاهی ۲۰۰ فقره سرقت انجام داده است و وی نسبت به این مسئله به‌ صراحت اعتراف کرد که در این راستا ۱۰۰ دستگاه ضبط و پخش اتومبیل مسروقه از او کشف شد.

وی با بیان اینکه مالکان خودروها باید برای جلوگیری از هرگونه استفاده سوء توسط سارقان، جانب احتیاط را رعایت کنند تصریح کرد: مالکان باید از گذاشتن وسایل اضافه در داخل خودرو پرهیز کنند.

قدمی اضافه کرد: هرچند تجهیزات ایمنی در خودرو تضمین ۱۰۰ درصدی مقابل سرقت سارقان نیست ولی ممکن است او را از اقدام به سرقت منصرف کند.

وی با اشاره به دور دوم سفرهای تابستانی پس از عید سعید فطر بیان کرد: از رانندگان می‌خواهیم نسبت به حمل پول نقد به‌صورت فراوان در سفر خودداری کنند و فقط به‌اندازه رفع نیاز با خود پول نقل حمل کنند و پول خود را در کارت‌های الکترونیک سپرده بگذارند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: رانندگان خودروها پیش از ترک اتومبیل از بسته بودن درب‌های خودرو اطمینان حاصل کنند و در صورتی که به مسافرت می‌روند و در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها توقف می‌کنند همه‌کسانی که سوار خودرو هستند پیاده نشده و یک یا چند نفر داخل خودرو بمانند.

قدمی همچنین از مردم خواست تا پیش از رفتن به مسافرت، از بسته بودن درب و پنجره‌های منزل اطمینان کسب کنند و منزل را به یکی از همسایه‌های مورد اعتماد بسپارند تا در نبود ایشان مراقب اموالشان باشد.

وی از شهروندان خواست در صورتیکه فرد مشکوکی را اطراف خانه یا اتومبیلی مشاهده کردند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند.

قدمی گفت: کودکانی که با طلا آراسته می‌شوند و توسط خانواده بیرون می‌آیند بسیار مورد تهدید هستند که باید نسبت به این مهم آگاه بوده و راه را برای سوءاستفاده سارقان ببندند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgzu9x.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما