دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 31806
منبع : روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم
رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم:

«نگاه معنایی» رمز ماندگاری نمادهای شهری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: در مقاطعی المان سازی‌های خوبی در شهرداری انجام شد اما برای ماندگاری نمادها باید معنایی و مفهومی با آن برخورد شود.
«نگاه معنایی» رمز ماندگاری نمادهای شهری است
به گزارش قم نیوز، مصطفی سعادت‌طلب با اشاره به اینکه امروزه دو مسیر ظاهری و باطنی در کارها وجود دارد اظهار کرد: متاسفانه جشنواره‌ها در عصر حاضر بیش از اینکه به باطن و کیفیت توجه داشته باشند به ظاهر معطوف شده‌اند و همین امر مهم‌ترین علت بی‌نتیجه ماندن جشنواره‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی بیان کرد: در مقاطعی المان سازی‌های خوبی انجام شد اما برای ماندگاری نمادها باید معنایی و مفهومی با آن برخورد شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: نمای شهری و نمادهای اسلامی مسیر خوبی در کشور طی نکرده است چرا که مدیران فرهنگی ما، از هنر و مفاهیم هنری اطلاعی ندارند و در همین راستا نمی‌توانند تشخیص‌های درستی در این زمینه دهند.

وی با بیان اینکه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید مگر اینکه هنر و جایگاه آن نزد مدیران تعریف شود گفت: اگر تفکر درست ایرانی و اسلامی در جامعه حاکم شود ناخودآگاه نمادهای این تفکر نیز به وجود خواهد آمد.

سعادت‌طلب اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت معماری گذشته ایران وجود هدف درست بوده است که توانسته نتیجه خوب و ماندگاری داشته باشد.

نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در قالب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-6nx.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما