پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 28648
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم:

۱میلیون و ۵۰۰هزار نفرساعت دوره حرفه‌آموزی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: امسال بیش از یک‌میلیون و ۵۴۱ هزار و ۳۹۳ نفر ساعت آموزش درزمینهٔ اشتغال برگزارشده است.
۱میلیون و ۵۰۰هزار نفرساعت دوره حرفه‌آموزی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز ، احمد عطارنیا  ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه اشتغال که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به عملکرد  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم اظهار داشت: امسال بیش از یک‌میلیون و 541 هزار و 393 نفر ساعت آموزش درزمینهٔ اشتغال برگزارشده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: در سال 91 حدود 17 هزار نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای استفاده کرده‌اند اما امسال این آمار نسبت به سال گذشته نیز کاهش داشته است زیرا برخی از آموزش‌ها به مراکز آموزشی خصوص واگذارشده است.
 
وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت اداره کل فنی حرفه‌ای استان تصریح کرد: ارائه مشاوره آموزشی، مشاوره شغلی و رهگیری اشتغال از مهم‌ترین فعالیت‌های ما بوده است که درزمینهٔ عمل به تعهدات نیز 20 درصد بیش ازآنچه مورد انتظار بوده است پیشرفت داشته‌ایم.
 
عطارنیا با اشاره به تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق برگزاری کلاس‌های حرفه‌آموزی بیان کرد: در این راستا با بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تعامل‌های مطلوبی داشتیم که سبب می‌شود تا آمار بزه در استان کاهش یابد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به تلاش برای جلوگیری از آمار بازگشت به زندان در استان گفت: تاکنون در ندامتگاه‌ها 1200 نفر و در زندان‌ها 900 نفر و 17 شغل نیز در زندان های استان آموزش‌ دیده‌اند که آمار بازگشت به زندان در استان 85 درصد کاهش‌یافته است.
 
وی با اشاره به مسابقات مهارتی و جایگاه قم در کشور بیان کرد: قم پیش‌ از این رتبه بیست و سوم را داشت که در حال حاضر قم به رتبه سوم کشوری رسیده است.
 
عطارنیا با اشاره به تعداد آموزشگاه‌های فعال استان عنوان کرد: در حال حاضر 183 آموزشگاه فعال در قم وجود دارد که زمینه آموزش  از یک‌میلیون و هشت‌صد هزار نفرساعت را فراهم کرده‌اند. 
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با تأکید به برگزاری دوره‌های نیازسنجی در استان گفت: نیازسنجی آموزش روستایی را برگزار کردیم و در کنار آن نیز قطب‌های مستعد استان را برای سرمایه‌گذاری درزمینهٔ اشتغال شناسایی کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: در پورتال اداره کل فنی و حرفه‌ای فرم نیازسنجی تعبیه‌شده است که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت فنی حرفه‌ای قم از این فرم نیازسنجی استفاده کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch6-ni.23n6kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما