جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 45658
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم خبر داد

اعزام 21 كاروان دانشگاهيان قمي به عتبات عاليات

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم از اعزام 21 كاروان دانشگاهيان قمي به عتبات عاليات از 10 بهمن امسال خبر داد.
اعزام 21 كاروان دانشگاهيان قمي به عتبات عاليات
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد طاهری خرم‌آبادی ، با بیان اینکه هر سال دو دوره سفر عتبات دانشگاهیان استان قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان در دو نوبت 6 ماهه نخست و 6 ماهه دوم هر سال به عتبات اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از مهر ماه ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان شروع شد و حدود 2 هزار و 400 نفر از دانشجویان متقاضی شرکت در برنامه سفر عتبات بودند، پس از قرعه کشی حدود 400 نفر انتخاب شدند که در قالب 21 کاروان دانشجویی اعزام می‌شوند.

مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم با بیان اینکه دانشجویان بنابر انتخاب خود به صورت هوایی و زمینی به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: کاروان‌های اعزامی دانشگاهیان نوع الف است و اعزام کاروان دانشگاهیان از دهم بهمن امسال شروع می‌شود و 24 فروردین سال آینده آخرین کاروان از دوره شانزدهم اعزام خواهد شد.

طاهری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای کاروان‌های دانشجویی گفت:‌ این دوره‌ها شامل مباحثی در زمینه معرفت‌افزایی نسبت به سفر، ارائه تذکرات و نکات ایمنی و سلامت جسمی، روحی و روانی است، تا کسانی که اعزام می‌شوند بتوانند با آرامش کامل از سفر بهره ببرند، به مدیران نیز تذکر داده شده است تا زمینه استفاده معنوی برای همه کاروان‌ها را فراهم کنند.

وی یادآور شد: به دلیل ایجاد آمادگی روحی و معنوی پیش از سفر از طریق کانال‌های تلگرامی اطلاعات مورد نیاز مانند نیازهای معنوی و مادی و دستورالعمل‌ها ارائه می‌شود.

مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم با اشاره به رأیزنی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با بانک ملت در زمینه اعطای وام به دانشگاهیان، گفت: مبلغ وام برای کاروان‌های زمینی یک میلیون تومان و برای کاروان‌های هوایی یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که دوران سربازی خود را نگذرانده‌اند و معافیت تحصیلی دارند، با هماهنگی با بخش معافیت نیروی انتظامی برای دریافت پاسپورت موقت برای آنها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6-nk.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما