يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 31248
منبع : روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم
رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد قم خبر داد

جمع آوری ۲۲میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در سال گذشته

قم نيوز : قم نیوز: رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد استان قم گفت: سال گذشته مجموع زکات واجب و مستحب در قالب کالا و نقدی ۲۲ میلیارد ریال بوده که حدود ۴۳مسجد از طریق آن تکمیل و یا بازسازی و بیش از صد نفر از فقرا نیز از آن بهره مند شدند که در خصوص فقرا در سه بخش مسکن ، جهیزیه و معیشت هزینه شد
جمع آوری ۲۲میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در سال گذشته
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حسن نوراللهی با اشاره به اینکه واژه زکات همراه با مشتقات آن ۵۹ مرتبه در ۲۹ سوره و ۵۶ آیه بکار رفته است اظهار داشت: واژه زکات ۲۷ بار در کنار نماز در قرآن آمده و واژه زکات به تنهایی ۳۲ مرتبه در قرآن بکار رفته که با تعداد واژه های برکت یعنی ۳۲ مرتبه برابر است.

وی افزود: زکات به معنی رشد و نمو و پاک کردن اموال است و پاکیزه کردن نفس و عامل تکامل روح انسان است.

حجت الاسلام نورالهی تصریح کرد: فلسفه تشریع زکات جلوگیری از علاقه افراطی به اموال ،آزمایش اغنیا در عبودیت و بندگی، اعانت فقرا و عامل تزکیه مال می باشد و ثمره آن همان عدالت اقتصادی و برکات زمینی و آسمانی است که همگان از آن بهره می برند.

وی ادامه داد: اداره اموال زکات کمیته امداد با اذن ولی فقیه در جمع آوری و هزینه کرد زکات در محل مربوطه اقدام نموده و با ثبت خدمات صورت گرفته و از موازی کاری و هزینه زکات در غیر از مصارف شرعی آن جلوگیری می کند .

رئیس امور اجرایی زکات کمیته امداد استان قم افزود: از آنجائیکه کمیته امداد کار کمک رسانی به فقرا را دارد و محرومین به این نهاد مراجعه می کنند زکات جمع آوری شده به فقرا، بعد از شناسایی با بررسی و تحقیق جدی از طریق کمیته امداد هزینه می شود .

وی افزود: چون یکی از مصارف زکات برای امور عام المنفعه از قبیل مسجد، پل ، راه سازی و .... است زکات جمع آوری شده برای پروژه های مذکور بر اساس پیشنهاد شورای زکات روستا در همان امور هزینه می شود.

وی گفت: سال گذشته در مجموع زکات واجب و مستحب در قالب کالا و نقدی ۲۲ میلیارد ریال بوده است، اما امسال تصمیم جدی در امور هزینه کرد زکات برای محرومین همان محل در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6inx.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما