يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 13518
شهردار قم تاکيد کرد:

حسابرسي تعهدي در شهرداري قم كليد مي‌خورد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاکيد بر استفاده از خرد جمعي در مديريت شهري گفت: تشکيل اتاقهاي فکر در ميان مسئولان و سرمايهگذاران از جمله اصول مديريت است.
محمد دلبری شهردار قم
محمد دلبری شهردار قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري در جلسه شوراي معاونين و مديران شهرداري قم كه با حضور كرم رضا پيريايي استاندار قم برگزار شد اظهار کرد: حسابرسي تعهدي در اصل از سازمان‌ها شروع ميشود و سازمانهاي تابعه شهرداري بايد محور اين کار قرار گيرند.

وي با تاکيد بر حرکت در مسير تحقق منويات رهبري به ويژه در خلق حماسه سياسي و اقتصادي عنوان داشت: همه مديران و پرسنل شهرداري هم قسم شدهاند که در خلق اين حماسهها سهيم باشند.

دلبري با بيان اينکه سال ۹۲ از جمله سال‌هاي پرکار براي مديريت شهري قم محسوب ميشود گفت: در بحث تحقق بودجه طي دو سال گذشته رويکرد شهرداري قم بودجهمحوري و برنامهمحوري بوده و با همکاري اعضاي شوراي شهر، اين روند رو به بهبود است به طوري که سعي داريم ميزان انحراف مجموعه مناطق به حداقل برسد و در موعد مقرر بتوانيم متمم بودجه را در سال جاري داشته باشيم.

شهردار قم همکاري خوب فرمانداري قم با شهرداري را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در دوره فرماندار جديد قم سرعت و دقت در دستور کار قرار گرفت و اين روند در سال جاري هم استمرار خواهد داشت و شهرداري هم سعي ميکند با همفکري و همدلي سعي در حل مشکلات شهر و کسب رضايتمندي عمومي داشته باشد.

وي اضافه کرد: در حوزه برنامهريزي و توسعه شهري، تدوين سند مديريت شهري و استقرار نظام پيشنهادات در مجموعه شهرداري از جمله اقدامات مهم بوده که در دو فاز يعني مجموعه پرسنل و نيز شهروندان به مرحله اجرا در آمد.
دلبري طرح تفصيلي شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: اقدامات مربوط به اين طرح با دقت فراواني در حال پيگيري است و کارهاي فراواني در خصوص شبکه معابر صورت گرفت و اميدواريم استانداري هم در زمينه تصويب نهايي آن مانند گذشته همکاري لازم را داشته باشد.

شهردار قم با اشاره به پيادهسازي سيستم يکپارچه شهري و نوسازي و درآمد در مناطق هشت گانه گفت: فاز نخست نرمافزاري شدن سيستم شهرسازي انجام شده و موجب افزايش سرعت و کاهش خطاها شده است.

وي ادامه داد: اطلس راهياب شهر قم، راهاندازي پژوهشگاه مديريت شهري براي نخستين بار در سطح کشور و بهبود محيطي و توسعه خدمات شهري و در کنار ساماندهي زيباسازي و گسترش مبلمان شهري از ديگر فعاليتهاي شهرداري طي سال ۹۱ هستند.

دلبري با بيان اينکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله اقدامات مهم شهرداري در سال گذشته بوده است عنوان داشت: در اين ميان ميتوان به طرح کنترل تخلفات شهري، بهبود عبور و مرور شهري با استفاده از اضافه کردن ۱۰۰ دستگاه مينيبوس و تعدادي اتوبوس، توزيع کارت الکترونيک شهروندي و احداث پارکينگ و پلهاي عابر پياده، توسعه فرهنگي و اجتماعي و تدوين سند چشمانداز مديريت فرهنگي قم به عنوان ديگر اقدامات ارزشمند شهرداري قم اشاره کرد.

شهردار قم از انتشار پنج جلد کتاب «فرهنگ اسلامي شهري» توسط شهرداري قم خبر داد و افزود: توسعه زيرساختها با اجراي پروژه پايلوت فيبر نوري در حوزه فناري اطلاعات و نيز توسعه ارتباطات مردمي با راهاندازي سامانه ۱۸۸۸ و اعتماد به نيروهاي جوان از ديگر اقدامات بوده اند.

وي با بيان اينکه قرار بود کتابخانه آيتالله خامنه اي به کتابخانه تخصصي مديريت شهري تبديل شود گفت: اين مسئله بايد پيگيري شود ضمن اينکه شفافسازي حسابها با نهادهاي ديگر هم بايد در اولويت قرار گيرد.

دلبري ادامه داد: سرفصلهايي که در بودجه کشور پيشبيني ميشوند نياز به پيگيري وجود دارد وگرنه کار به نتيجه نميرسد.
شهردار قم با اشاره به بحث مهندسي فروش عنوان داشت: برگزاري صرف جلسات جزو مهندسي فروش نبوده و زماني که بتوانيم نتيجه مطلوب را به دست بياوريم ميتوانيم بگوييم مهندسي لازم صورت گرفته است.

وي با تاکيد بر ساماندهي نامگذاري خيابانها و کوچههاي قم گفت: سازمان زيباسازي و ساير مجموعههاي ذيربط بايد با استفاده از اساتيد فن و بومي، نامگذاريهاي غير تکراري و متناسب با فضاي معنوي و فرهنگي قم را در دستور کار قرار دهند.
دلبري در بخش ديگري از سخنان خود بر کاهش هزينهها در راستاي سياستهاي اقتصادي مقاومتي تاکيد و ابراز کرد: استفاده از فرصت‌هاي فرهنگي در سطح شهر، اولويت قرار دادن تشکيل شوراهاي معتمدين محل، تفکيک صد در صدي آب خام و شرب، تشکيل اتاق‌هاي فکر سرمايه‌گذاران، توسعه کارکردهاي کارت‌هاي الکترونيک شهروندي، گسترش اماکن تفريحي درآمدزا، پيگيري احداث باندهاي دوچرخه‌سواري در خيابان‌هاي قم، افزايش تعداد سطل‌هاي زباله شهري، بهسازي پل‌ها و توسعه فرهنگ‌سراها هم از ديگر مواردي هستند که معاونت‌هاي ذيربط و مديران عامل سازمان‌هاي تابعه بايد در دستور کار قرار دهند.

شهردار قم با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي عنوان داشت:کميته انتخابات با عضويت معاونت‌هاي اداري مالي، حراست، روابط عمومي، فرهنگي و بازرسي تشکيل شده و تاکيد ما اين است که به نام شهرداري و نام اين نهاد هيچ‌گونه فعاليت انتخاباتي صورت نگيرد.

دلبري با تاکيد بر استفاده از خرد جمعي در مديريت شهري خاطرنشان کرد: الزام پيمانکاران به ارائه صورت وضعيت و اولويت دادن به پروژه‌هاي نيمه تمام شهري از جمله اموري هستند که معاونان و مديران عامل سازمان‌ها بايد توجه خود را به آنها معطوف کنند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdch6mnz.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما