دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 44262
منبع : سلامت آنلاین

ایران؛ رتبه هشتم جهان در مرگ و میر حوادث ترافیکی

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که ۹ درصد کل مرگ ها و ۱۲ درصد بار بیماری ها در جهان به دلیل حوادث است، گفت: بیش از ۵۰ درصد از مرگ ها در گروه سنی ١٥تا ٤٤ سال ناشی از حوادث است.
ایران؛ رتبه هشتم جهان در مرگ و میر حوادث ترافیکی
به گزارش قم نیوز،  دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری امروز خود به تشریح وضعیت حوادث در ایران و جهان پرداخت و گفت: طبق آمار جهانی مرگ ناشی از حوادث بیش از دو برابر مرگ ناشی از سه بیماری عفونی ایدز، سل و مالاریا در جهان است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سوانح و حوادث نهمین علت فوت در سال ٢٠١٢ در دنیاست و علیرغم این که کشورهای توسعه یافته در صدد کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث هستند، پیش بینی می شود مرگ ناشی از حوادث همچنان افزایش یافته و به هفتمین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

دکتر حریرچی گفت: برخلاف این که مرگ و میر ناشی از خودکشی در زنان بیشتر از مردان است در مورد حوادث برعکس است و مردان بیشتر از زنان به دلیل حوادث فوت می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که در ایران سالانه حدود ٣٣هزار و ٥٠٠ نفر به دلیل حوادث مختلف جان خود را از دست می دهند، گفت: در حال حاضر از نظر مرگ به دلیل حوادث ترافیکی هشتمین رتبه جهان را به نسبت جمعیت دارا هستیم.

دکتر حریرچی از کاهش آمار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور خبر داد و گفت: مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ از ۱۶هزارو ۸۷۲ نفر به ۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر کاهش یافته است.
سخنگوی وزارت بهداشت یکی از اهداف توسعه پایدار را کاهش ۵۰ درصدی مرگ و آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی تا سال۲۰۳۰ عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف دیگر توسعه پایدار دستیابی به سیستم حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه و دسترسی پایدار برای کلیه کاربران است.

دکتر حریرچی یادآور شد: در کشور ما علت اصلی سال های از دست رفته عمر ناشی از حوادث ترافیکی است و حوادث ترافیکی سومین علت مرگ پس از سکته های قلبی و مغزی است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: کاهش میانگین سرعت ترافیک به میزان یک کیلومتر ٤ تا ٥ درصد تصادفات را کاهش می دهد و بستن کمربند ایمنی نیز باعث کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی صدمات می شود.

به گفته دکتر حریرچی استفاده از صندلی کودک ۷۱ درصد مرگ ناشی از تصادفات را کاهش می دهد همچنین استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی مرگ ناشی از تصادف را ۷۰ درصد کاهش می دهد .

سخنگوی وزارت بهداشت  در ادامه با بیان این که به طور متوسط هر ٣١ دقیقه یک ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی از بین می رود گفت: تلفات حوادث ترافیکی در دراز مدت حدود ٥ درصد از درآمد ناخالص ملی را از بین می برد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchiink.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما