جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 27694

پشت پرده خرید املاک موصل توسط صهیونیست‌ها

قم نيوز : قم نیوز: اسرائیل با حضور مستقیم در مناطق تحت اشغال داعش می‌خواهد در وهله اول به قوام دولت خودخوانده داعش کمک کند و در وهله دوم اگر موفق به اینکار نشود بازفعالیت این گروهها را درشرایط نوین در مسیر اهداف و سیاست های خود هدایت کند.
پشت پرده خرید املاک موصل توسط صهیونیست‌ها
به گزارش قم نیوز ، در حالیکه  دولت و ارتش عراق سرگرم برنامه ریزی برای آزادی بقیه خاک عراق از زیر اشغال داعش هستند ،عبدالعزیز الظالمی" از اعضای پارلمان عراق با صدور بیانیه ای از تلاش رژیم صهیونیستی برای خرید اراضی و املاک شهروندان عراقی در برخی از مناطق موصل پرده برداشت.
 
پیش از این نیز شبکه های اجتماعی با انتشار فیلمی از حضور یک افسر اسرائیلی در کنار اعضای داعش پرده برداشته بودند که در حال اعدام یک نوجوان موصلی بودند .
 
حال سوال این است که چه عواملی موجب شده است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی تا این اندازه در میان داعشی ها حضور پیدا کنند و تا این حد به آنها اعتماد و اطمینان یابند که به خرید اراضی و املاک در مناطق تحت اشغال داعش بپردازند و یا حتی اینقدر به داعش نزدیک باشند که در اجرای حکم اعدام آنها نیز دست و نقش داشته باشند ؟ همچنین این سوال مطرح است که انگیزه نیروهای نفوذی صهیونیستی از خرید املاک در مناطق تحت اشغال داعش چیست ؟
 
عوامل نفوذ نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در مناطق تحت اشغال داعش
 
یکی از این عوامل مهم نقشی است که رژیم صهیونیستی و اساسا پیش از آن یهودیان در ظهور اندیشه‌های انحرافی در اسلام از جمله تکفیری ها داشتند و همیشه در پی این بوده و هستند که به کمک آنها جهان اسلام را از درون دچار چند دستگی کنند و از اتحاد و همگرایی آنها جلوگیری کنند و درعین حال به واسطه این گروهها وجهه اسلام را تخریب سازند.
 
تا پیش از این مهمترین دلیل و نشانه ای که در خصوص ارتباط میان رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری وجود داشت این بود که این افراد و گروهها از زمان ظهور تا کنون برغم اینکه چند نسل را پشت سرگذاشته و اهداف و منافع کشورهای مختلف را در مناطق مختلف جهان مورد  حمله قرار داده و حتی به درون کشورهای کشورهای غربی نفوذ و رسوخ یافته است اما تاکنون هیچ حمله ضد صهیونیستی انجام نداده است .
 
این دلیل هنوز هم به قوت خود باقی است اما در کنار آن بخصوص بعد از بحران سوریه دلایل و شاخص های آشکار و روشنتری از روابط و همکاری میان رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری بدست آمده است . از جمله اینکه در این مدت رژیم صهیونیستی بارها در مواقعی که مخالفان مسلح سوریه و گروههای تکفیری ارتش سوریه قرار می گرفتند این رژیم با تعرض به خاک سوریه و بمباران برخی از مناطق این کشور بخصوص در حوالی دمشق می کوشید توجه ارتش سوریه را به سایر مناطق منحرف کند و از این طریق حاشیه امن برای مخالفان مسلح و تکفیری ها ایجاد کند.
 
علاوه بر این همچنانکه در گزارش های اخیر نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جولان نیز تائید شده بارها زخمی های تکفیری ها در اسرائیل مداوا شده اند . همچنین شیوه های نظامی که در این مدت تکفیری ها بخصوص در اشغال موصل بکار گرفتند با شیوه های اسرائیلی همخوانی بیشتری دارد و این نشان می دهد که عوامل اسرائیلی  مسئولیت اداره اتاق های فکر داعش و گروههای تکفیری را نیز برعهده دارند .از همه مهمتر اینکه تشکیل دولت خودخوانده داعش در مناطق اشغالی سوریه و عراق پیش از همه به نفع رژیم صهیونیستی است چرا که تشکیل چنین دولتی به منزله رسمیت بخشیدن به تغییر نقشه خاورمیانه و تجزیه این منطقه است که رژیم صهیونیستی وهمپیمانان  نومحافظه کار آنها در آمریکا سال ها در انتظار چنین هدفی هستند .
 
از دیگر عواملی که در نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی صهیونیستی به گروههای تکفیری و قلمرو تحت اشغال آنها نقش دارد می توان به نیروهای اطلاعاتی و امنیتی برخی از کشورهای عربی بخصوص اردنی و سعودی و همچنین سرویس های غربی بخصوص آمریکا اشاره کرد که همه آنها در قبال بحران سوریه ائتلاف مشترکی را به همراه رژیم صهیونیستی تشکیل داده بودند.
 
انگیزه‌های رژیم صهیونیستی از حضور در منطقه تحت اشغال داعش
 
انگیزه های مختلفی را می توان در این زمینه در نظر گرفت اما به نظر می رسد مهمترین آنها نجات دولت خودخوانده داعش از چالش ها و تهدیدهای پیش رو است به گونه ایی که بتواند کماکان به قوام و دوام خود ادامه دهد .
 
این بدین مفهوم است که رژیم صهیونیستی برخلاف سایر کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی که داعش و تکفیری ها را برای خود تهدید می دانند ، این گروهها را برای خود نه تهدید بلکه فرصت طلایی می داند و به هیچ وجه نمی خواهد آنها را از دست بدهد . زیرا گروههای تکفیری با اشغال بخش‌های مهمی از سوریه و عراق توانسته‌اند بخش عمده ای از توجهات منطقه و جهان را به خود جلب کنند و از این طریق با در حاشیه قرار دادن بحران فلسطین برای این رژیم و ادامه سیاست های توسعه طلبانه آن حاشیه امن ایجاد کنند .
 
بر این اساس می‌توان گفت رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی خواهد منافع امنیتی و سیاسی که در طی چند سال اخیر از بازتولید القاعده در قالب گروههای جدید همچون داعش و النصره بدست آورده است به راحتی از دست بدهد و در این راستا با حضور مستقیم در مناطق تحت اشغال داعش می خواهد در وهله اول به قوام دولت خودخوانده داعش کمک کند و در وهله دوم اگر موفق به اینکار نشود بازفعالیت این گروهها را درشرایط نوین در مسیر اهداف و سیاست های خود هدایت کند.
 
یکی از مهمترین اهدافی که رژیم صهیوینستی در این مسیر دنبال می کند ایجاد نوعی ارتباط بین داعشی ها و فلسطینی های داخل اراضی اشغالی سال 1948 موسوم به اسرائیل است تا به واسطه این ارتباط توجیه روانی مناسبی را برای اجرای لایحه دولت ملی یهود بوجود آورد که در آن اخراج بیش از یک میلیون و ششصد هزار فلسطینی ساکن این مناطق پیش بینی شده است.
 
نـــــــــتـــــــــــیجه گیـــــــــــری
 
از آنچه که گفته شد ابعاد دیگری از ارتباط میان گروههای تکفیری و رژیم صهیونیستی آشکارمی شود چرا که خرید املاک و اراضی در موصل( که در عمل پایتخت دولت خودخوانده داعش به شمار می رود )نمی تواند بدون وجود اعتماد و اطمینان میان دو طرف صورت گرفته باشد.
 
نکته قابل تاملی که در این زمینه وجود دارد این است که این رژیم احتمالا با اطلاعاتی که بدست آورده به این نتیجه رسیده است که دولت خودخوانده داعش علیرغم تشکیل ائتلاف ضد داعش دستکم به این سرعت  از بین نخواهد رفت و لذا این رژیم برای حضور بلند مدت در منطقه تحت اشغال داعش تلاش می کند و در اینجاست که اظهارات مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه مبارزه با داعش سال‌ها طول خواهد کشید معنا پیدا می کند .
 
این حضور ابعاد دیگری از اهداف و بهره برداری رژیم صهیونیستی از داعش را اشکار می کند و آن اینکه می خواهد مناطق تحت اشغال داعش را به پایگاه نظامی و اطلاعاتی جدید خود در منطقه قرار دهد . اما سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا مردم عرب و  مسلمان موصل در شرایطی که رژیم صهیونیستی همچنان برای ترور و قتل عام و آوارگی فلسطینی ها نقشه می کشد به این راحتی اجازه خواهند داد داعش قلمرو زندگی آنها را به عرصه فعالیت و حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم تبدیل کند؟
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchk-ni.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما