دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 47494
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دنبال اسلامی سازی علوم انسانی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این پژوهشگاه به دنبال توانمندسازی علوم اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی است،
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دنبال اسلامی سازی علوم انسانی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک زایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورت ارتقای فعالیت‌های این پژوهشگاه اظهار کرد: باید فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، توانمندسازی علوم اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی است، باید رویکرد این پژوهشگاه مساله محور باشد، باید بدانیم که چه مسائلی در جامعه و جهان مطرح است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: یکی از رویکردهای این پژوهشگاه نظریه پردازی و نوآوری است، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی باید رویکرد تمدن سازی را داشته باشیم تا توانمندسازی در علوم اسلامی اتفاق بیفتد.

لک زایی با اشاره به رویکردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: این پژوهشگاه علاوه بر نمایه سازی و اصطلاح‌نامه‌ها به تولید دایرة المعارف و فرهنگ‌نامه‌ها پرداخته است، کارنامه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمینه توانمندسازی علوم اسلامی خوب بوده است.

وی ادامه داد: نیاز داریم که افراد در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ابتدای کار پژوهش به پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی مراجعه و پس از آن پژوهش خودشان را شروع کنند، این مساله نیازمند توجه و برنامه ریزی است و امیدوارم که اصطلاح نامه جامع علوم اسلامی روزی به ثمر برسد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: باید به سمتی برویم که همه پژوهشگران در تکمیل پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی همچون پایگاه ویکی پدیا مشارکت داشته باشند، ویکی پدیا با تلاش همه پژوهشگران در جهان به نتیجه رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد زیادی در تدوین پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی مشارکت داشتند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchkknk.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما