پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 22004

بیداری اسلامی در جهان نشات گرفته از بیداری علمای ایران است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: نقش علما در بیداری اسلامی غیر قابل انکار است،‌‌ همان بیداری طلاب و علما که انقلاب را شکل داد، بیداری اسلامی مصر و تونس را رقم زد.
بیداری اسلامی در جهان نشات گرفته از بیداری علمای ایران است
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با دانش آموزان دبیرستان صدرا از چالوس و گروه فرهنگی وصال یار منتظر از مازندران، با اشاره به وظیفه علما در جامعه، اظهار کرد: هیچ قشری در جامعه به اندازه علما مسئولیت ندارند و به‌‌ همان اندازه هم هیچ قشری در جامعه به اندازه علما فضیلت ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان مراحل دانش در طلبگی، افزود: در نخستین مرحله باید فرد طلبه و طالب علم باشد و بر اساس آن بتواند پیشرفت کند و طلبگی‌‌ همان راهی است که شیخ طوسی و سید مرتضی‌ها پیموده‌اند.

وی با تاکید به اهمیت اخلاص در کار‌ها، تصریح کرد: اگر در کار‌ها اخلاص داشته باشیم و آن‌ها را فقط برای تقرب به خداوند انجام دهیم و تابع نظم در کار‌ها باشیم می‌توانیم موفق شویم.

آیت الله نوری همدانی با بیان راهی که علما در آن قدم برداشته‌اند، عنوان کرد: علمای دین در راهی که پیامبران قدم برداشته‌اند طی مسیر می‌کنند و برای این منظور نیز باید از کتاب‌هایی نظیر منیه المرید شهید ثانی نیز باید بهره‌مند شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فضیلت عالمان دینی، تاکید کرد، در احادیث و روایات زیادی تاکید شده است که طلبه‌ای که در راه علم آموزی بمیرد شهید است و ملائک خدا بال و پرشان را زیر پای شهدا پهن می‌کنند، در مقام طلبگی همین بس که رهبر معظم انقلاب لقبی جز طلبگی را برای خود انتخاب نکرده‌اند.

وی با بیان اهمیت مراقبت علما از اعمالشان، تاکید کرد: در حال حاضر علما در جامعه مورد توجه همه هستند و عمل و زبان آن‌ها نباید مغایر با هم باشد، عالمی که با عمل تبلیغ می‌کند به مراتب بهتر از عالمی است که با زبان تبلیغ می‌کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)، بیان کرد: امام راحل با لطف خداوند و با اقتدار کامل توانست بر جهان اثر گذار شود و تمام معادلات دنیای استکبار را بر هم بریزد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بیداری اسلامی، گفت: نقش علما در بیداری اسلامی غیر قابل انکار است،‌‌ همان بیداری طلاب و علما که انقلاب را شکل داد، بیداری اسلامی مصر و تونس را رقم زد.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در زندگی، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در زندگی کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام راحل را مطالعه کنید و نماز شب را هرگز ترک نکنید که نشاط را به زندگی می‌دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchkvni.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما