قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: رهبر انقلاب بارها از سر دلسوزی تأکید کردند که آمریکا و استکبار از تروریست‌ها حمایت نکنند؛ مردم ایران که قربانی ترروریسم هستند ضمن محکوم کردن هر نوع عملیات تروریستی از دولت‌های حامی تروریست می‌خواهند که دست از حمایت این جنایتکاران بردارد.
رهبری دلسوزانه آمریکا و استکبار را از حمایت تروریست‌ها برحذر داشته بودند/ جلوی هرگونه دست‌اندازی به بیت‌المال گرفته شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی شهر قم برگزار شد با بیان اینکه خداوند متعال تاکید کرده است که از مرزها عبور نشود، بیان کرد: برخی از حدود و مرزها به گونه‌ای است که عبور از آنها منجر به لطمه وارد شدن به خود انسان می‌شود و امید است که با رعایت تقوای الهی نسبت به رعایت این مرزها و حدود اهتمام داشته باشیم.

وی در ادامه تفسیر آیات سوره صف بیان کرد: در آیه 10 سوره صف خداوند به مومنان پیشنهاد یک معامله و تجارت پرسود را ارائه کرده و در آیه بعد ارکان این تجارت را مشخص کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ایمان به خدا، ایمان به رسول، جهاد با مال و جهاد با جان را از جمله ارکان تجارت با خداوند است بیان کرد: ایمان به خداوند و رسول امر قلبی بوده و دو رکن بعدی گام عملی در راستای ایمان قلبی است.

وی با بیان اینکه اگر انسان روحیه استکبار ستیزی در برابر مستکبران داشته باشد جهاد فی سبیل‌الله کرده است، بیان کرد: جهاد فی سبیل الله شامل جهاد در عرصه علمی نیز می‌شود و در حوزه و دانشگاه علما و اندیشمندان به تعلیم و تعلم اشتغال دارند. به کسانی که در حوز‌ه‌های علمیه به مرحله استنباط می‌رسند مجتهد می‌گویند چرا که با جهاد به این مرحله رسیده‌اند و به همین دلیل است که مداد عالم از خون شهید ارزشمندتر است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد با برکت مسؤول صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی است و همان نقطه حساسی است که تضمین کننده ادامه حیات اسلامی این نظام است. از دیگر ماموریت‌های این نهاد تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تضمین صحت آن به شمار می‌رود و شورای نگهبان امین ملت و دین و مایه اطمینان و آرامش قلب مومنان است. این روز را گرامی می‌داریم و قدردان خدمات و تلاش‌های سخت و سنگین این بزرگواران هستیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به 29 تیر ماه سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی گفت: آن مرجع عظیم‌الشان در احیای امر اهل بیت و ارتقاء جایگاه رفیع تفکر شیعی تلاش وسیعی داشتند و مجد و عظمتی را برای مرجعیت، حوزه و شیعه ایجاد کردند و آثار و برکات خدمات ایشان تا بیرون از مرزهای کشورهای اسلامی کشیده شده است.

وی فرا رسیدن 15 شوال را مورد توجه قرار داد و افزود: در این روز جنگ احد به وقوع پیوست و عده‌ای از مسلمانان به طمع غنیمت به فرمان پیامبر بی‌توجهی کرده و در پی این نافرمانی خسارات زیادی به اسلام و مسلمانان وارد شد و جنگ پیروز شده را به جنگ شکست خورده تبدیل کردند. شهادت حمزه(ع) و تعدادی از مسلمانان گوشه‌ای از خسارت‌ها بود. باید از این رویداد درس بگیریم و همواره گوش به فرمان رهبری باشیم و از تنگه‌ها و مرزهایی که دشمن طمع نفوذ دارد و رهبری ما را به به حفاظت از سفارش کرده‌اند توجه کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: از جمله این مرزها عفاف و حجاب و طهارت جامعه است و دشمن دریافته که از این طریق می‌تواند به جامعه لطمه وارد کند و برای این کار ابزارهای مخربی فراهم کرده است.

وی افزود: دیوید کامرون نخست وزیر مستعفی انگلستان به دلیل نگرانی خانواده‌های کشورش از آسیب‌های اینترنت با طرح اینترنت خانواده پسند موفق به کسب آرای عمومی شد و به میزان قابل توجهی دسترسی به محتوای نامناسب اینترنت را در انگلستان محدود کرد.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: شایسته نیست که در نظام اسلامی در برابر سیلاب انواع آسیب‌ها، اینترنت و شبکه‌های صهیونیستی را به حال خود واگذار کرده و هر روز به توسعه آن بپردازند.

وی اضافه کرد: نقل کرده‌اند که اوباما و همسرش فرزندان خود را از ورود به این شبکه‌ها برحذر داشته‌اند و گفته‌اند این شبکه‌ها برای آمریکا ساخته نشده است. خانواد‌ها نقش مهمی در حفظ و حراست از فرزندان خود بر عهده دارند و اگر در این امر مسؤولان و خانواده‌ها سهل انگاری کنند دشمن از این راه به خانه‌ها نفوذ کرده و فجایعی می‌آفریند که جلوگیری از آنها مشکل و ناممکن است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مناسبت دیگر 15 شوال را وفات حضرت عبدالعظیم حسنی دانست و گفت: یکی از نکات درس‌آموز زندگی ایشان این است که نسبت به اعتقادات و باورهای خود دغدغه داشت و تا وقتی که از امام هادی(ع) برای اعتقاداتش امضا نگرفت آرام نشد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص برداشت‌های نامتعارف از بیت‌المال گفت: از نگاه رهبری این حقوق‌ها برداشت‌های ظالمانه از بیت المال بوده و نامشروع، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب است و باید این دریافت‌ها برگردانده شده و اشخاصی که از قانون سوء استفاده کرده و یا بی‌قانونی کرده‌اند از کار خود برکنار شوند.

وی با بیان اینکه عزل و برکناری، بازگرداندن بیت المال و مجازات سه خواسته رهبری بوده است، تاکید کرد: اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین سرمایه مسؤولان است و اگر دست اندازی به بیت‌المال و اشرافی گری وجود داشته باشد به آرمان‌های انقلاب خیانت شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل و خارج برای انقلاب جانفشانی می‌کنند و در همین حال عده‌ای به بیت‌المال خیانت و دست اندازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم از مسؤولان نظام می‌خواهند که به منویات رهبر معظم انقلاب عمل کرده و راه را برای سوء استفاده‌های این افراد ببندند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت سیاست خارجی و عملیات تروریستی در فرانسه تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها از سر دلسوزی تاکید کردند که آمریکا و استکبار از تروریست‌ها حمایت نکنند؛ مردم ایران که قربانی تروریسم هستند ضمن محکوم کردن هر نوع عملیات تروریستی از دولت‌های حامی تروریست می‌خواهند که دست از حمایت این جنایتکاران بردارد.

وی افزود: حوادث اخیر فرانسه بیش از 100 کشته و مجروح برجای گذاشته است و این سزای کسانی است که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و ما این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله سعیدی در پایان سخنان خود با تبریک انتصاب آیت‌الله اعرافی به سمت مدیریت حوزه‌های علمیه بیان کرد: امیدواریم که ایشان با مدیریت و تجربه‌ای که دارد این حوزه را در طراز خاسته‌های رهبری هدایت کرده و از زحمات آیت‌الله بوشهری تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchqznk.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما