پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 27360
متن استعفای محمد دلبری شهردار قم:

شهردار قم: همت و اراده جمعی برای خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در قم وجود ندارد

"استعفای شهردار باید به تصویب شورای شهر برسد"
قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم، محمد دلبری صبح امروز از سمت خود استعفا کرد و در متن استعفا نامه خود که خطاب به حضرت معصومه(س) نوشته است، از کسانی که به جای خدمت کردن به مردم، به دنبال اهداف دنیوی هستند به شدت گله کرد.
شهردار قم: همت و اراده جمعی برای خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) در قم وجود ندارد
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری شهردار قم که از سال 1390 سکان مدیریت شهری قم را به دست گرفته است، صبح امروز با نگارش استعفانامه ای غیر معمول خطاب به حضرت فاطمه معصومه(س) از سمت خود استعفا کرد.

متن استعفای شهردار  قم به شرح زیر است:
بنام حي داور
محضر مبارك كريمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه "سلام الله عليها"
سلام عليكم
با صلوات بر آباء و أجداد طاهرينتان ، مطالبي را كه خود مستحضريد بعرض مبارك رسانیده و قبل از ارائه عرايضم از گستاخي هاي احتمالي عذر خواهم اما از سيره شما آموخته ايم كه شما بخشنده و كريم هستيد و عرض حال غلامان و نوكران خود را با سعه صدر و بزرگواري پذيرائيد. پس رخصت.

ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش 
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش 
عمه سادات ؛
در طي ٣٨ ماه گذشته با نيت قربت الي الله و خدمتگزاري به زائران و مجاورانتان پاي در شهر فقاهت و علما گذاشتم تا از فيض نوراني ِ هم جواري با مضجع شريف شما و مراجع وعلما بزرگوار محروم نگردم و تمام همت و توانم را صرف خدمت به خلق خدا و شيعيان و محبين خاندان رسالت "صلوات الله عليهم اجمعين "نمايم و طبعا مشكلات بر سر راه خويش را شناسايي نموده بودم ولي باور داشته و دارم كه با توكل ، توسل ،همت و خرد جمعي ميتوان مسير خدمت را هموار نمود.
((تا چه قبول افتد و چه در نظر آید))
 دراین مدت بالغ بر 3 سال،خادمي بودم كه احساس غرور داشتم از عنايات خاصه شما و همچنان بر اين باورم كه لطف شما شامل حالم ميشود.
بي بي جان ؛
طبعا خدمت به آستان مقدس شما توفيقي ميخواهد كه تا لطف شما نباشد شامل حال همچون مني نميگرديد و از اين باب خداي بزرگ را شاكر و خود را الي الابد مديون شما ميدانم .
اما بي بي ؛
توكل و توسلم همچنان پا برجاست اما ضلع ديگر مثلث خدمت به زائران و مجاورانتان كه همانا "همت و اراده جمعي" ميباشد را ديگر شاهد نيستم.
همراهي نميكنند اين بندگان خدا،  به دنبال اهدافی دنیوي هستند كه از بيانش صرف نظر ميكنم ،عمران و اباداني شهر شما را يا به سخره گرفته اند يا هیچ مي انگارند . مدام موانع ايجاد ميكنند ،که تاکنون به عشق شما وسلاله پاکتان که هماره دغدغه جبران کاستیهای روا رفته بر این حرم اهل بیت علیهم السلام را داشته اند، ایستادگی نموده و پای پس نکشیدم، ولی اکنون نمیتوانم نظاره گر این باشم که به خاطر حضور من از تخریب اماکن عمومی که برای رفاه زایرانتان از عوارض مردم وعاشقانتان ساخته شده بود نیز نگذرند.
بانوی کریمه ؛
من و همكارانم را خسته خسته نمودند چون .... بگذريم كه شما خود ناظر و حاضريد.
خانم جان ،مرا ببخشاييد كه چنين عرض مينمايم اما ظاهرا با رفتن و نبود بنده حقير و عبد ناچيز خداوندي، مشكلات فرا روي مردم اين ديار حل خواهد شد
 بر سَر ِ آنم که گر ز دست برآید    دست به کاری زنم که غصه سر آید
 پس با اجازه از محضر منورتان ، و ضمن عذر خواهي از مراجع عظام ، علمای اعلام و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر که همواره دلسوز، پرتلاش و همراهی همیشگی بودند و همچنین مردم شريف و ولايتمدار قم و عرض تشكر از همه آناني كه صادقانه با نقدهاي مشفقانه و انتقادات سازنده خود راهگشاي مشكلات خلق خداي بودند ، و بويژه همكاران خدوم و سختكوشي كه به جز خلوص نيت در آنها نديدم ، بدينوسيله مراتب استعفاي خويش را تقديمتان ميدارم و اجازه ميخواهم توفيق نوكري درگاه خود و خاندانتان را در لباسي ديگر بعنوان مدالي پر افتخار بر سينه داشته باشم .
اکنون با توجه به اینکه با مشورت ، كسب اجازه از فرمان الهي و محضر شما بزرگوار به خدمتتان رسيده بودم با همفکری با اهل مشورت ، تفاءل ودستور الهي و كسب اجازه از وجود سراسر نور شما ، از حضورتان مرخص مي شوم و اميدوارم در دو سراي دستگيريم نماييد.
" يا فاطمه اشفعي لنا فی الجنه" 

محمد دلبري
احدي از خدام شما در شهرداري قم

رونوشت :
رييس و اعضا محترم شوراي شهر قم ، ضمن تشكر از همراهي بیدریغتان، جهت استحضار و اقدام مقتضی
استاندار محترم و محبوب قم جهت استحضار

علل استعفای شهردار قم
از چندی قبل تعامل میان شهردار قم و دیگر مدیران استانی وارد مرحله بحرانی‌ای شده است و در آخرین اقدام، یکی از دستگاه‌ها، اقدام به تخریب فضای سبز رودخانه قمرود و کندن درختان کاشته شده کرده است که دلبری در اعتراض به این اقدام ناگهانی و بدون اطلاع شهرداری، استعفا کرده است.

شهر قم با حضور سالانه بیش از 25 میلیون زائر و 1 میلیون و دویست هزار نفر مجاور حرم کریمه اهل بیت(س) روبروست و عمده بار خدمت به این جمعیت به دوش شهرداری است اما بیش از 40 دستگاه استانی، هر یک به انحاء مختلف در گستره خدمات شهرداری، دخیل هستند که همراهی نکردن برخی از این دستگاه‌ها، سبب ایجاد مشکلات زیادی برای شهرداری و مردم و زائران قم شده است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdchvxni.23nq-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدی
سلام ، اميدوارم بزرگان شهر و مراجع مانع از رفتن ایشان شوند. واقعآ در این مدت شهر متحول شده، این همه اذیت فقط حسادت فقط
حسن
بنده به عنوان یک شهر وند قمی با امدن این مرد زحمت کش به خوذ امید دادم که عقب ماندگی این شهر کم و کمتر شود
منم برای مردم قدر نشناسی که زحمات این بسیجی جهادی را ندانستن متاسفم
امید وارم دلیر مردانی که در شورای شهر هستند با رفتن ایشان به شدت مخالفت کنند
و اجازه ندهند که دخالت های بی جا بعضی از دستگاه مانع کار امدی ایشان شود
وقتی قراره کاری در قم انجام شود که مشارکت دستگاه های دیگر لازم است می گویند بودجه نیست اما برای تخریب یک بوستان تازه احداث شده بودجه دارند
الله اکبر از این همه افراط و تفریت در این شهر
نويد
متاسفم براى مسئولين شهر قم،كه نه تنها خودشون هيچ كارى واسه اين شهر نميكنن بلكه با تخريب مانع كار كردن بقيه هم ميشن
مردانی
واقعا برای کسانی که در راه آبادانی قم سنگ اندازی میکنند متاسفم تنها شهرداری که خوب کار کرده ایشان هستند
گرشاسبی
چقدر این شهر باید محل درگیری و نزاع مسئولین باشد ، اگر کسی قصد کار دارد بجای همکاری نباید بدنبال درگیری های حزبی بود و فرهنگ همکاری در این شهر هنوز شکل نگرفته است
محمد
100% موافق رفتن ایشون هستم. چون یه شهر صرفا با بوستان ساختن و زیباسازی پیشرفت نمیکنه و به روز نمیشه. کارهای عمرانی کلان در این سه سال نزدیک صفر بوده (به جز تقاطع 15 خرداد و عماریاسر بقیه پروژه های بزرگ از قبیل پل جمهوری، حرم تا حرم و ... از قبل مصوب شده بوده).
این که شهرداز فقط نظر عوام رو به خودش جلب کنه و البته رضایت علما رو دلیل بر عملکرد خوبش نیست. شهردار سیاسی ممنوع!
محسن
واقعا براى مسئولين بايد تايف خورد اگه اين شهردار بره،على الظاهر مسئولين همونجورى كه ديت به خراب كردن بوستان و پاركشون خوبه،خوب هم بلدن چجورى يه فرد زحمتكش و دلسوز رو فرارى بدن
شهروند قمی
انتخابات مجلس اسفند سال بعده؟
مهدی
سلام
آقای محمد آقا
به جز تقاطع 15خرداد و عماریاسر، زیرگذر یادگار امام، تکمیل پل جمهوری اسلامی، بلوار پیامبر اعظم (ص)، تکمیل زیر گذر بعثت، شروع به کار زیرگذر شهید کریمی، زیرگذر آیت اله حکیم، بوستان جوان، و هزار و یک پروژه ریز و درشت را هم از یاد برده ای.
ضمن اینکه برادر من، شهر که فقط خیابان و پل و آسفالت نیست که ... خیلی از موضوعات دیگر وجود دارد که در یک شهر ایده آل جزو اولویت های هستند.
حسن
قبل از آقای دلبری چندین شهردار آمدند و رفتند(آقایان بافنده، عابدینی) هر دو اینها استعفا داده اند اما هیچکدام تئاتر بازی نکرده اند و مظلوم نمایی نکرده اند بر سر همه ی شهرداران قبلی این مشکلات بود حتی بیشتر از این شهردار بود اما هیچکدام این بازی ها را درنیاورده بودند . این آقا(شهردار فعلی) خوب بلده بازی کنی و دم از مردم بزنه ضمنا بسیاری از کارهای عمرانی که الان در شهر فعاله از سالیان قبل از آقای دلبری شروع شده است.
من بعید می دانم که استعفای ایشان واقعی باشد فکر کنم یه تئاتری بیشتر نباشد خودتان خواهید دید که بعد از یک مدت کوتاهی بر خواهد گشت
مريم
واقعا كه متأسف شدم إز شنيدر أين خبر،هر كس صداقاته و عالي كارميكنه تو دستكاه ،هميشه حسوداني تنك نظر تستند كه برنتابند و دودش تو جشم مردم
يكي از عواااام
جناب محمد آقا.نظر شخص شما و معدود كساني كه مشخصا از دسته افرادي خاص هستندتوي شهر كه مهم نيست.ما هم كه همين عوامي كه شما فرموديد در اين شهر حق داريم. همين عوام بعد از سالها تازه مدتي بودكه ميديديم كمي به شرايط وحقوق شهرونديمون اهميت داده ميشه و بودجه هاي شهرداري براي رفاه و آسايش ما هزينه ميشه درضمن مصوب شدن كه بتنهايي اصلا مهم نيست.از وقتي يادمون مياد تو اين شهر خيلي چيزاا تصويب ميشه مهم عملي كردنشونه كه تو اين مدت دو سه سال واقعا تغييرات زيادي هم كلان عمراني-پل ها،زيرگذرها،بلواركشي هاو... هم زيباسازي شهر هم فرهنگ سازي شهروندان و هم رفاهي تفريحي براي شهرمون انجام شده.واقعا افسوس ميخورم اگه استعفاش قبول بشه اين آقا.
حسن
قم نیوز چرا نظر من را نذاشتی!!!
گفته بودم این شهردار خوب بلد تئاتر بازی کنه ایشان اولین شهرداری نیستند که استعفا می دهند تقریبا همه شهردارن قبل ایشان از مشکلاتی که در سیستم مدیریتی قم وجود داشت استعفا کرده بودند ولی هیچ کدام مظلوم نمایی نکرده بودند و نامه ای ننوشته بودند اتفاقا آقای دلبری تنها شهرداری هستند که بیشترین حمایت را دارا بودند، به نظر من این یک بازی بیش نیست ایشان بعد از چند روز بر می گرده سر کارش و ادامه ماجرا. گول این کارها را نخورید.
عوام
اداره آب با دستور دادستان اقدام به تخریب بخشی از سازه های غیرمجاز داخل رودخانه کرد. شهرداری با مجوز چه کسی اقدام به تخریب سازه های اداره آب و ورود به ساختمان آن و... کرد؟
شهردار ايده عالي نيست کار هاي عوام پسند فريب با هم انجام ميده فقط ترسم از اين است اين بره بعدي بياد وضع بد تر کنه