جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 45649
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

آسیب‌های فضای مجازی خدمات نظام را خنثی می‌کند/لزوم حمایت از ناشران کتاب/ تبلیغات علیه شیعیان در عربستان متوقف شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید خطاب به وزیر ارشاد گفت: شرایطی که دولت عربستان برای اعزام حجاج می‌گوید بپذیرید مشروط بر اینکه عزت و احترام ایرانی محقق شده و تمام تبلیغات علیه شیعه بسته شود.
آسیب‌های فضای مجازی خدمات نظام را خنثی می‌کند/لزوم حمایت از ناشران کتاب/ تبلیغات علیه شیعیان در عربستان متوقف شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی  در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از انتخاب صالحی امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته ناراحتی‌هایی از حوزه فرهنگ و ارشاد داشتیم اما امروز با حضور شما خوشحال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر نظام مؤمن باشد و عمل صالح انجام دهد همه مردم فدایی آن خواهند بود تصریح کرد: امیدواریم حضور امثال شما در این جایگاه بستری برای عمل صالح و مودت در جامعه برقرار کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه بسیاری فعالیت‌ها به دلیل آسیب‌های فضای مجازی بی اثر می‌شود گفت: شکایت‌های متعددی از فضای  مجازی به دست ما می‌رسد و ما می‌بینیم که این‌ آسیب‌ها تلاش‌های ما و شما را خنثی می‌کند و مغز کودکان و نوجوانان ما در معرض تهدید است.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت دولت در حوزه کنترل فضای مجازی تصریح کرد: موارد مفید باید حفظ شده و آنچه که به اعتقادات و دین مردم ضربه می‌زند باید بسته شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به مساله حج اظهار کرد: شرایطی که دولت عربستان می‌گوید بپذیرید مشروط بر اینکه عزت و احترام ایرانی محقق شده و تمام تبلیغات علیه شیعه بسته شود.

وی گفت: اگر کسی در مساجد آن‌ها علیه شیعه صحبت کند امنیتی برای ایرانی باقی نخواهد ماند و آن‌ها بیان می‌کنند که با کشتن هر شیعه به بهشت خواهی رفت و زمانی که چنین انسان‌های نادانی این گونه تحریک می‌شوند باید از امنیت ایرانی حفاظت شود.

این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت تصریح کرد: این نمایشگاه نشانه فرهنگ باز ما است اما متاعی که علیه فرهنگ و نظام و دین ما است نباید در این نمایشگاه عرضه شود و کتاب‌های ممنوعه صورت داده شود و انتشارات از آوردن این کتب منع شوند.

وی با تاکید بر نظارت و کتب عرضه شده در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: در کشورهای دیگر نیز همین کار صورت می‌گیرد و نباید کتاب‌های تروریست پرور و ضد نظام ما عرضه شود.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه باید برای دین از تمام شئون گذشت گفت: بعد از گسترش اینترنت بازار کتاب رکود زیادی یافته و کتابخوانی کم شده و ناشران ضعیف شده است و اگر بشود به ناشران با ارائه یارانه کمک شود بسیار بستر خوبی در توسعه کتاب‌خوانی در کشور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchw-nk.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما