?>?> دولت بین اشتغال آقایان و بانوان تناسب قائل شود | قم نیوز
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 41229
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

دولت بین اشتغال آقایان و بانوان تناسب قائل شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید میزان اشتغال بانوان در جامعه به میزان ضرورت و نیاز باشد، اما شاهد هستیم که در برخی از مراکز میزان اشتغال بانوان از آقایان بیشتر است و دولت باید در این زمینه اقدام لازم را داشته باشد.
دولت بین اشتغال آقایان و بانوان تناسب قائل شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنانی با اشاره به اینکه وضعیت فضای مجازی برای جوانان خطرناک شده است، اظهار کرد: امروز حتی شاهد هستیم که آرایش موی سر جوانان در قم بر اساس الگوهای غربی است و باید برای فضای مجازی چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عصر ارتباطات است و نمی‌توان دور کشور را دیوار کشید افزود: باید کاری کنید که مشکلات و کاستی‌هایی که در نتیجه فضای مجازی ایجاد می‌شود کم شود.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در خصوص شبکه‌های موبایلی، بیان کرد: در دین مبین اسلام مسئله اقتصاد یک اصل است و دولت باید با توان بیشتر نسبت به حل مشکل معیشت و بیکاری اقدام کند.

آیت‌الله سبحانی تبیین کرد: البته مشکل اشتغال را یک روزه نمی‌توان حل کرد و بنا هم نیست که برای همه دختران و پسران در کشور شغل ایجاد کرد.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز بسیاری از بانوان به دنبال شغل هستند و مادری و تربیت فرزند به افراد سالخورده و... سپرده می‌شود که این مسئله امری خطرناک است.

وی گفت: باید میزان اشتغال بانوان در جامعه به میزان ضرورت و نیاز باشد ولی شاهد هستیم که در برخی از مراکز میزان اشتغال بانوان از آقایان بیشتر است.

این مرجع تقلید، ضرورت توجه دولت به این مسئله را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید فرصت‌های شغلی در اختیار مردان قرار گیرد و در بخش‌های ضروری از حضور بانوان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی 11 میلیون جوان در سن ازدواج هستند اظهار کرد: این مسئله از جنبه‌های مختلف دارای پیامدهایی است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نسل ما به سمت پیری و کهنسالی می‌رود ادامه داد: افزایش ازدواج و همچنین افزایش میزان زاد و ولد از مسائل مهمی است که باید مسؤولان نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwink.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما