دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 39079
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

جمع آوري بيش از ۱۷ هزار تن زباله در منطقه ۸ قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه هشت قم گفت: ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن زباله سال گذشته در اين منطقه جمع آوري و به بيش از ۶ هزار دانش آموز در مقاطع ابتدايي و دبيرستان آموزش تفكيك زباله از مبدا را فراگرفتند.
جمع آوري بيش از ۱۷ هزار تن زباله در منطقه ۸ قم
به گزارش قم نیوز، سيد عبدالله سليماني با اشاره به خدمات شهري منطقه هشت قم در سال گذشته اظهار كرد: رنگ آميزي جداول سطح منطقه حدود ۱۱۵ هزار متر طول، لكه گيري آسفالت حدود هزار و ۵۵۰ تن، جمع آوري زباله حدود ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن و‌ شست و شوي جداول ۳۴۳ ميليون و ۴۲۰ هزار متر طول از جمله خدماتي است كه به مردم ارائه شد.

وي به ديگر خدمات ارائه شده توسط شهرداري منطقه هشت قم در سال گذشته را شست و شوي ۵۴ هزار عدد مخازن فان، ۳ هزار و ۸۴۰ مورد رفع سد معبر خودروهاي بار فروشي و مغازه‌ها، حدود ۴۵۹ ميليون و ۷۵۲ هزار متر مربع رفت و روب شوارع اصلي و فرعي و تسهيل پياده‌ رو سازي شوارع به مساحت ۲۴هزار و ۵۵۰ متر مربع عنوان كرد.

شهردار منطقه هشت قم با اشاره به پياده روهايي كه در بخش فني به دليل كمبود بودجه به صورت ۱۰۰ درصد فرش نشدند، گفت: در بخش خدمات شهري با استفاده از وسايل و امكانات موجود، بهسازي انجام شد تا تردد براي مردم در اين پياده روها تسهيل شود.

سليماني در ادامه از آموزش شهروندان براي تفكيك زباله در مبدأ به صورت چهره به چهره خبر داد و بيان كرد: در اين راستا ۶۸۶ واحد آموزش به صورت مطلوب و با نتايج موفقيت آميز انجام شد.

وي در ادامه از آموزش تفكيك در مبدأ در ۲۷ مدرسه ابتدايي و پيش دبستاني خبر داد و عنوان كرد: ۶ هزار و ۳۶۶ دانش‌آموز در مقاطع ابتدايي و پيش دبستاني و ۳ هزار و۳۲۹ دانش‌آموز در ۱۲ دبيرستان آموزش ديدند.

شهردار منطقه هشت قم با اشاره به توزيع ۵۰۰ هديه آموزشي و فرهنگي به دانش آموزان در زمان آموزش تفكيك زباله گفت: بيش از ۱۰ هزار بسته كيسه پسماند به دانش آموزان در هنگام آموزش اهدا شد

سليماني در بخش پاياني سخنان خويش، برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي دانش آموزان در ارتباط با پسماندهاي قابل بازيافت را مورد اشاره قرار داد و عنوان كرد: ۹۹۹ اثر دانش آموزي در اين نمايشگاه‌ در معرض ديد علاقمندان گذاشته شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwvnx.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما