پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 27199
آیت‌الله علوی گرگانی:

برنامه‌های فرهنگی باید با نظر روحانیت تدوین شود‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید با نظر روحانیت تدوین شود، گفت: باید دوره‌هایی برای جوانان برگزار شود تا آن‌ها را از لحاظ اعتقادی و کلامی قوی شوند.
برنامه‌های فرهنگی باید با نظر روحانیت تدوین شود‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای موسسه تبیان، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: اینکه موسسه تبیان با نیروهای جوان سر و کار دارد، ارزشمند است و موسسات مذهبی پس از انتخاب جوانان مستعد آن‌ها را از معارف اهل بیت (ع) پربار کنند تا این جوانان پس از آن به تبلیغ دین بپردازند.

وی تصریح کرد: باید دوره‌هایی برای جوانان برگزار شود تا آن‌ها را از لحاظ اعتقادی و کلامی قوی شوند در حالی که من در گذشته کلاس‌هایی را برای جوانان برگزار می‌کردم و در این کلاس‌ها از لحاظ اعتقادی مطالبی برای جوانان بیان می‌شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به داستانی از سال‌های انقلاب گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی کمونیست‌ها در یکی از چاپخانه‌های بزرگ کشور به تبلیغ بی‌دینی می‌پرداختند و‌‌ همان جوانانی که در کلاس‌های من تربیت شده بودند، با رفتن به آن چاپخانه به مبارزه علمی با کمونیست‌ها پرداختند و آن‌ها را شکست دادند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تربیت کودکان را ضروری دانست و افزود: باید برنامه‌های فرهنگی برای بالا بردن سطح عقلی این کودکان باشند و از برنامه‌های سطحی و بی‌محتوا خودداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی باید با نظر روحانیت تدوین شود و در این برنامه‌ها، مسائل دینی و مذهبی الگو قرار گیرد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdchwzni.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما