دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 42129
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران:

نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران در قم خبر داد.
نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی طائی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری طلاب در فضای مجازی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران با راه‌اندازی دو شبکه کوثرنت و کوثربلاگ به حضور حداکثری طلاب و اساتید خواهر در فضای مجازی اهتمام کرده است.

وی با بیان اینکه نخستین همایش فضای مجازی طلاب و اساتید خواهر کشور فردا و پس‌فردا در قم برگزار می‌شود، افزود: در این همایش که بستری مناسب برای فعالان فضای مجازی به شمار می‌رود، 200 نفر از فعالان فضای مجازی حضور داشته و تعداد 30 نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران شبکه‌های اجتماعی طلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: شبکه‌های اجتماعی کوثرنت و کوثربلاگ با قدمت 2 و 4 سال نخستین شبکه‌های بومی کشور است که فضایی امن برای طلاب و بازدیدکنندگان  فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: کوثرنت به دلیل دارا بودن امتیازاتی چون معرفی افراد صاحب‌سبک در زمینه‌های مختلف و توانایی برقراری ارتباط میان آن‌ها، توانست رتبه نخست نرم‌افزارها در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات کشور را کسب کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه قابلیت‌های کوثرنت در سطح برترین نرم‌افزارهای دنیا قرار دارد، خاطرنشان کرد: کوثر نت همچنین توانست رتبه برتر اجلاس جهانی اطلاعاتی را در سال گذشته کسب کند.

طایی‌زاده با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای طلاب اظهار داشت: تاکنون در حدود 170 جلسه کارگاه آموزشی در زمینه‌های وبلاگ نویسی، نویسندگی وغیره برای طلاب و اساتید خواهر سراسر کشور در 3 سال گذشته برگزارشده است.

وی با اشاره به اولین همایش فضای مجازی افزود: در این همایش علاوه بر پیوند اعضای فعال فضای مجازی با یکدیگر و استفاده از سخنان آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، کارگاه‌هایی در زمینه‌های عکاسی، نویسندگی و پاسخ به شبهات نیز برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت صد هزار نفر از طلاب در شبکه کوثر نت را مورد اشاره قرار داد و گفت: کوثرنت به‌عنوان برترین سایت حوزه‌های علمیه سراسر کشور کاربرد شبکه‌های اجتماعی را دارا بوده و قابل‌استفاده درگوشی‌های اندروید است که تاکنون به نهادهایی چون جامعه المصطفی و آموزش و پرورش ارائه‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر طلبه بعد از ثبت‌نام دارای کد طلبگی و صفحه مجازی در کوثر نت و کوثر بلاگ می‌شود و اکنون انتخاب واحد بیش از 35 درصد طلاب از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

طایی‌زاده با بیان اینکه قرار است ورود خانم‌ها به محیط کوثربلاگ مجاز شود، تصریح کرد: نشر مطالب در زمینه‌های تربیت کودک،همسرداری، زندگی اسلامی وغیره در وبلاگ توسط طلاب صورت می‌گرفت که تا 3 ماه آینده استفاده از این ظرفیت برای خانم‌های سراسر کشور نیز امکان‌پذیر می‌شود.

وی آموزش طلاب را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: طلاب به‌محض ورود تحت آموزش ویژه به‌منظور استفاده از فضای مجازی و نیز پاسخ به شبهات قرار می‌گیرند که نتیجه آن بازدید 15 هزارنفری در مناسبت‌های مختلف است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه‌های امن کوثر نت و کوثربلاگ به‌منظور افزایش اعتمادبه‌نفس طلاب و افزایش حضور آنها در فضای مجازی طراحی شد تا بتوانند به‌راحتی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchwznk.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما