پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 52443
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع):

نگذاریم غبار فراموشی بر گنجینه دفاع مقدس بنشیند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: برای اینکه بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنیم باید گنجینه نهان آن را کشف و غبار فراموشی را از چهره آن بزداییم تا بتوانیم زیبایی‌های آن را به مخاطبان انتقال دهیم.
به گزارش قم نیوز، غلامرضا احمدی امروز در قم با اشاره به اینکه بناها و یادمان‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری محل‌ها جنگ دوران دفاع مقدس را یک قطعه از بهشت و شلمچه را نیز مکانی برای تبرک جویی ملائک توصیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه اختصاص دادن حوزه انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی دفاع مقدس رسالت مسؤولان را در این عرصه افزایش می‌‌دهد، عنوان کرد: ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس موجب می‌شود تا جوانان به عظمت جهاد امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس پی‌ببرند.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به بی‌نیاز بودن شهدای دفاع مقدس، مطرح کرد: کسانی که در عرصه ساخت این مراکز فرهنگی گام برمی‌دارند با نیت خالصانه به دنبال آشنا کردن مردم با حماسه آفرینی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند.

وی افزود: مردم قم از دوران آغاز و رشد نهضت اسلامی و سال‌های انقلاب و دفاع مقدس با همراهی نظام اسلامی و وفاداری به امام خمینی(ره) همواره خود را جزو استان‌های برتر در عرصه انقلاب و دفاع مقدس معرفی کرده‌اند.

احمدی با اشاره به ضرورت توجه به موزه آرایی در مراکز فرهنگی دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گروه‌های اندیشه‌ورزی که بتوانند از طریق قالب‌های هنری و تجسمی، مخاطبان را به زیباترین شکل به محتوا و حال و هوای موزه و فرهنگ ایثار و شهادت پیوند دهند، رسالت سنگینی در زنده نگه‌داشتن یادمان‌های انقلاب و دفاع مقدس دارند.

وی با اشاره به سخنرانی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعداز واقعه عاشورا، تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس نیز باید با ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس و انقلاب حفظ شود و تا سالیان سال این جهاد خالصانه جوانان دفاع مقدس را به یاد داشته باشند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) یادآور شد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را حفظ کنیم باید گنجینه نهان آن را کشف و غبار فراموشی را از چهره آن بزداییم تا بتوانیم زیبایی‌های آن را به مخاطبان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه برای درک بهتر عقیده و شیوه تفکر شهدای دفاع مقدس باید وصیت‌نامه آن‌ها را مطالعه کنیم، اظهار کرد: جوانان می‌توانند به جای اینکه اوقات فراغت خود را در فضاهای مجازی بگذرانند، می‌توانند با سفر به اردوهای راهیان نور و مطالعه و تعامل در وصیت‌نامه شهدا با سبک زندگی و اندیشه آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

احمدی یادآور شد: اگر امروز یادمان‌های شهدا را زنده نگه‌نداریم در آینده به دلیل اینکه شاید جمع زیادی از والدین شهدا در بین ما حضور نداشته باشند این فرصت از ما صلب خواهد شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchxknm.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما