يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 42101
منبع : خبرگزاری تسنیم
نماینده قم در شورای عالی استان‌ها:

پروژه چهار بانده‌سازی محور کهک - قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در شورای عالی استان‌ها گفت: به‌زودی با اجرای پروژه چهار بانده‌سازی ورودی ورجان، گره کور ترافیکی محور کهک - قم می‌شود.
پروژه چهار بانده‌سازی محور کهک - قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز،  علی قاسمی ورجانی با اشاره به اینکه گره کور ترافیکی محور کهک - قم باز می‌شود، اظهار داشت: به دلیل خوش آب‌وهوا و نزدیک بودن روستاهای بخش کهک به قم، این منطقه مورد استقبال زیاد همشهریان قرارگرفته به‌نحوی‌که در ایام پایانی هفته و روزهای تعطیل، حجم گسترده‌ای از اتومبیل در این محور به‌خصوص محور پردیسان به کهک، تردد می‌کنند.

وی افزود: به‌رغم حجم زیاد تردد، ترافیک تقریباً در تمام این محور در این ایام روان است به‌جز ورودی روستای ورجان که شاهد ترافیک شدید و در بسیاری از مواقع قفل شدن اتومبیل‌ها هستیم.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در روزهای تعطیل به‌ویژه عصرها که حجم تردد اتومبیل‌ها به سمت قم بسیار زیاد است، پلیس‌راه اقدام به یک طرفه کردن این جاده می‌کند و اتومبیل‌هایی که قصد دارند در این ساعات از قم به سمت روستاهای بخش کهک تردد دارند را به داخل روستای ورجان راهنمایی می‌کند که همین موضوع و حجم گسترده تردد اتومبیل‌ها از داخل روستا سبب نارضایتی اهالی روستای ورجان شده و زمینه بروز حوادث ناگوار را فراهم کرده است.

قاسمی ورجانی عنوان کرد: به دلیل اینکه بعد از روستای ورجان، جاده دوشاخه می‌شود و امکان تقسیم ترافیک در این محورها فراهم است، تنها قسمتی که در حال حاضر به‌عنوان گره کور ترافیک این محور مطرح است، ورودی روستای ورجان است که باید هر چه سریعتر نسبت به تعریض آن اقدام شود.

وی ادامه داد: به همین منظور پیشنهاداتی در راستای رفع این مشکل به فرمانداری قم ارائه شدکه با پیگیری‌های به عمل آمده نهایتاً مقرر شد که ورودی روستای ورجان به صورت یک محور چهار باند احداث شود که دو باند آن به صورت تندرو و دو باند دیگر به صورت کندرو مورد استفاده قرار گیرد.

قاسمی ورجانی با تأکید بر تسریع در اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: با احداث این بلوار چهار باند به صورت مقطعی گره کور ترافیکی محور کهک باز خواهد شد و مسئولان مربوطه می‌توانند با خاطری آسوده‌تر به فکر اجرای پروژه‌های دیگر برای رفع این مشکل در بلندمدت باشند.

عضو شورای اسلامی استان قم در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه این پروژه در حال حاضر در مرحله تملک قرار دارد، ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده در اجرای این پروژه، مشکل زیادی در خصوص تملک املاک در مسیر وجود ندارد و در حال رایزنی با مالکین برای توافق با آنان هستیم.

وی با تأکید براینکه در اجرای این پروژه توجه به اقتصاد مقاومتی با تقویت اقتصاد روستایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: توسعه اقتصادی بخش کهک به دلیل کمبود منابع آبی و همچنین سیاست‌های کلی بخش کشاورزی مبنی بر عدم توسعه کشاورزی در استان، تنها از طریق توجه به صنعت گردشگری امکان‌پذیر است که ما نیز در اجرای این پروژه این موضع را مدنظر قرار داده و به‌صورت ویژه به توسعه اقتصاد روستایی توجه داشته‌ایم.

قاسمی ورجانی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه ضمن برطرف شدن گره کور ترافیکی این محور، اقتصاد روستایی هم رونق بیشتری خواهد گرفت و مشکل اشتغال تعداد زیادی از جوانان روستا برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchzznk.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما