سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 41419
منبع : خبرگزاری تسنیم
نماینده مردم قم در مجلس:

دولت به تعهدات خود درباره منوریل عمل کند/درباره تقاطع ۱۵ خرداد هنوز نگرانیم‌

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: منوریل مشکلات خاص خود را دارد و به‌نوعی با مسئولیت و تعهد دولت بوده است و امیدواریم دولت به تعهدات خود درباره آن عمل کند.
دولت به تعهدات خود درباره منوریل عمل کند/درباره تقاطع ۱۵ خرداد هنوز نگرانیم‌
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری قم، ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: وضعیت کشور به‌گونه‌ای است که همه باید به آن کمک کنیم تا مشکل اصلی مردم را حل کنند، وضعیت اعتباری دولت به نحوی است که بیشتر پول‌ها صرف نگهداری و اداره کشور می‌شود و شهرداری‌ها باید تلاش مضاعف کنند تا کاستی‌ها و خلأهای مسائل اعتباری عمرانی پر شود.

وی بابیان اینکه فعالیت‌ها و کارهای شهرداری در کنار اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم توانسته کاستی‌ها را کاهش دهد، تصریح کرد: باوجود همه مشکلات دولت و رکود حاکم در جامعه، اعتبارات سفر رهبر انقلاب به قم بسیار پربرکت بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌های شهری با پیشرفت خوبی و برخی با کندی روبرو هستند ولی نمایندگان قم همیشه یاور مدیریت شهری با هر نوع سلیقه‌ای بوده‌اند و حمایت کرده‌اند چراکه در راستای خدمت به مردم بوده است.

وی به پروژه منوریل در قم اشاره کرد و افزود: منوریل مشکلات خاص خود را دارد و به‌نوعی با مسئولیت و تعهد دولت بوده است و امیدواریم دولت به تعهدات خود درباره آن عمل کند، این پروژه پیشرفت خوبی داشته و با صحبت‌هایی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه شده است آن‌ها قول داده‌اند حمایت کنند تا فاز اول آن هر چه سریع‌تر افتتاح و در خدمت مردم قرار گیرد.

امیرآبادی عنوان کرد: متروی قم پیشرفت خوبی داشته و خط B آن با استفاده از فاینانس، منابع داخلی، اوراق مشارکت و کمک دولت باید زودتر شروع شود، چراکه خیلی از کلان‌شهرها خط C را آغاز کرده‌اند و ما از آن‌ها عقب هستیم.

وی اتمام تقاطع‌های غیر هم‌سطح را مدنظر قرار داد و گفت: در مورد تقاطع 15 خرداد مطالبه مردم اتمام آن است و مراجعات زیادی درباره زمان پایان آن انجام می‌شود، قرارگاه سازندگی تعهداتی دراین‌باره داده است ولی هنوز درباره این پروژه نگرانیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به صحبت‌های خود با نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره تهاتر بدهی‌های شهرداری قم اشاره کرد و گفت:  در سال گذشته استارت پرداخت 450 میلیارد تومان از بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه و نهادهای نظامی و انتظامی به شهرداری زده شد و طبق قول آقای نوبخت قرار است در اصلاح بودجه رقم 650 میلیارد تومان از بدهی این دستگاه‌ها گنجانده شود.

وی ادامه داد: دولت درخواست کرده بود که همه درآمدهای شهرداری‌ها به خزانه واریز شود و بعد از تخصیص خوردن برگشت داده شود که ما در کمیسیون شوراها با آن مخالفت کردیم.

امیرآبادی امنیت شغلی کارکنان شهرداری را مدنظر قرار داد و افزود: برخی مشمول سازمان برنامه‌ریزی و برخی مشمول سازمان تأمین اجتماعی هستند که لایحه‌ای در این زمینه با امضای رئیس‌جمهور ارسال‌شده است که مشکلات آن‌ها را تا حدودی مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdci35a5.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما