يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 46379
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق تعاون ایران:

ایجاد اشتغال با مردمی کردن اقتصاد ممکن است/بخش خصوصی و تعاونی حمایت چندانی از دولت دریافت نکرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بحث ایجاد اشتغال در کشور تنها از طریق مردمی کردن اقتصاد ممکن است.
ایجاد اشتغال با مردمی کردن اقتصاد ممکن است/بخش خصوصی و تعاونی حمایت چندانی از دولت دریافت نکرد
به گزارش قم نیوز، بهمن عبداللهی در نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران که ظهر امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، با اشاره به اهداف تشکیل این دبیرخانه گفت: هدف از ایجاد دبیرخانه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف پیگیری مطالبات بخش غیردولتی اقتصاد و به ثمررساندن قوانین مربوط به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در کشور قوانین زیادی برای حمایت از بخش تولیدی داریم که بسیاری از این قوانین، مترقی هستند. تعداد زیادی از قوانین مصوب شده در مجلس در میدان عمل چندان اثرگذار نبودند، این مساله تنها مربوط به این دولت نیست و در دولت گذشته هم این گونه بود.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: البته در شرایطی که کشورمان دچار تحریم‌های ظالمانه بود، اجرانشدن برخی از قوانین یک مساله طبیعی است، موضوع خصوصی سازی و مقررات زدایی از موضوعاتی است که بارها طی سال‌های اخیر مطرح شده است.

عبداللهی با اشاره به ضرورت مقررات زدایی در کشور اظهار کرد: در این مساله توفیق چندانی به دست نیاوردیم، چون مدیران دولتی به شدت در برابر مقررات زدایی در کشور مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت باید در خصوص اجرای قوانین اهتمام بیشتری داشته باشد و این مساله مورد تاکید رئیس جمهور هم است. از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که بر اجرای قوانین نظارت بیشتری داشته باشند و بحث ایجاد اشتغال در کشور تنها از طریق مردمی کردن اقتصاد ممکن است.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: امسال در کشور به رشد اقتصادی هفت درصدی رسیدیم، اما این رشد اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال جدید نشد، چون بخش زیادی از این رشد به دلیل افزایش صادرات نفت بود. واحدهای تولیدی در عرصه‌های تعاون و بخش خصوصی حمایت چندانی از دولت دریافت نکردند.

عبداللهی با اشاره به کم شدن توان تسهیلات دهی بانک‌ها اظهار کرد: توان تسهیلات دهی بانک‌ها به دلیل تبدیل کردن دارایی‌های خود به اموال غیرمنقول کاهش پیدا کرده است، همچنین بانک‌های غیردولتی کشورمان به بخش تولید کمک چندانی نمی‌کنند و این مساله را در نقاط مختلف ایران شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از اختیارات دولتی به مدیران استانی تفویض شده است و اعضای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در استان‌ها باید با مدیران استانی و نمایندگان مجلس ارتباط زیادتری داشته باشند. یکی از ثمرات جلسات دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف، افزایش ارتباطات بین بخش دولتی و بخش خصوصی است.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جنگ اصلی ما جنگ اقتصادی است، جنگ نظامی یک بلوف است و اگر به جنگ اقتصادی توجه نداشته باشیم، ضربه می‌خوریم. باید تلاش کنیم که کشور از این گردنه سخت عبور کرده و اقتصاد کشورمان را به شیوه اقتصاد مردمی سامان دهیم تا ایران از این تکانه‌ها و شوک‌ها در امان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت کنیم، این مساله نیازمند همدلی و همکاری مشترک بین ارکان نظام جمهوری اسلامی، مردم و فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdci3pa5.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما