پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 47549
مدیرکل تامین اجتماعی قم خبر داد؛

عدم تنفیذ بند ' و' ماده 80 قانون برنامه پنجم در برنامه ششم توسعه/کارگاههای مشمول باید حق بیمه را کامل پرداخت کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم از عدم تنفیذ بند 'و' ماده 80 قانون برنامه پنجم در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت:کارفرمایان کارگاههای مشمول باید حق بیمه کارگران خود را بصورت کامل ( 30% حق بیمه) بپردازند.
عدم تنفیذ بند
به گزارش قم نیوز،سید مجتبی موسوی در گفت و گویی اعلام کرد:با توجه به دستور العمل شماره 923‏/95‏/5020 مورخ 11‏/2‏/95 به اطلاع کارفرمایان محترم رسانده می شود که بند " و " ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه در قانون برنامه ششم تنفیذ نگردیده است.
وی تاکید کرد:بر اساس این دستورالعمل کارفرمایان کارگاههای مشمول باید از تاریخ 1‏/1‏/96 لیست و حق بیمه کارگران خود را با نرخ کامل حق بیمه ( 30% حق بیمه)  به شعب تامین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند.
موسوی افزود:اصلاحات نرم افزاری مورد نیاز در دست انجام است و کارفرمایان کارگاههای مشمول از ابتدای فروردین 96 باید حق بیمه کارگران خود را کامل پرداخت کنند.
گفتنی است بر اساس بند \'و\' ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شد در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش عدم تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو نسبت به اعمال تخفیف پلکانی و یا تأمین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان کارگاههایی که با تأیید و یا معرفی واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت به کارگیری نیروی کار جدید مبادرت می‌نمایند، اقدام نماید مشروط به آن که واحد، تازه تأسیس بوده و یا در سال قبل از آن، کاهش نیروی کار نداشته باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci3wa5.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما