شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 46504
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم خبر داد

حضور نیروهای امدادی در لحظه تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: در لحظه تحویل سال نیروهای امدادی از دستگاه‌های مختلف همچون هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران مستقر خواهند بود.
حضور نیروهای امدادی در لحظه تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، محسن اوروجی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری قم برگزار شد، در خصوص وضعیت محور قم گرمسار گفت: مشکل مخابراتی این محور برطرف شده، پمپ بنزینی هم اخیرا در محور قم گرمسار راه افتاده است، جمعیت هلال احمر استان هم در ایام نوروز در این محور استقرار پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: کار احداث دوربرگردان‌های محور قم گرمسار تاکنون به دلیل شرایط جوی به پایان نرسیده است و به دنبال به پایان رساندن این پروژه تا پیش از پایان سال هستیم، همچنین یک راه فرعی برای کاروانسرای دیرگچین وجود دارد، اما با شروع بارندگی امکان رفت و آمد از طریق این راه وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: قرار شده است که جایگاهی در محوطه حرم حضرت معصومه(س) برای نیروهای امدادی اختصاص پیدا کنند و برای تحقق این مساله در حال پیگیری هستیم.

اوروجی با اشاره به کمیته درمان ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: جلسات این کمیته از ابتدای بهمن ماه شروع شده است، در لحظه تحویل سال، نیروهای امدادی از دستگاه‌های مختلف همچون هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران مستقر خواهند بود. 

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی بازدیدهایی را از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران خواهند داشت تا مشکلات ایمنی در این اماکن مقدس برطرف شود، همچنین دو بالگرد در ایام نوروز در استان قم مستقر خواهد شد، همچنین با اداره منابع طبیعی مذاکراتی داشتیم تا این اداره به مردم در روز طبیعت خدمت رسانی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: قرار شده است که در ایام عید نوروز مجموعه ای از دستگاه‌های اجرایی استان همچون شهرداری در عوارضی قم تهران مستقر شوند و پلیس هم امنیت این مکان را تامین می‌کند، این مساله نیاز به مصوبه ستاد تسهیلات زائرین استان دارد.

اوروجی با اشاره به فعالیت‌های کمیته درمان ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: در این کمیته قرار شد که بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها استان لیست کشیک خود را در برای ایام نوروز به کمیته درمان ستاد تسهیلات زائرین ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین محل‌های اسکان اضطراری استان قم در ایام عید نوروز مشخص شده است تا دستگاه‌های امدادی مثل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در این محل‌ها استقرار پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: اکنون جمعیت هلال احمر به لحاظ اعتباراتی دچار مشکلاتی شده است و به همین دلیل امکان کاهش تیم های هلال احمر در ایام عید نوروز وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم که تامین اعتباری از طریق استانداری قم برای اورژانس و جمعیت هلال احمر استان صورت بگیرد.

اوروجی با اشاره به مشکلات محور قم گرمسار اظهار کرد: یکی از مشکلات این محور این است که در آن امداد خودروی دائمی وجود ندارد و باید امداد خودرو از شهر قم به محور قم گرمسار برود، باید تصمیمی گرفته شود تا امداد خودروها به صورت دائمی در محور قم گرمسار حضور پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نیمه شعبان نیروهای مرکز بهداشت و پلیس راهور در شهرداری مستقر می‌شوند تا ارائه مجوز به ایستگاه‌های صلواتی به صورت سریع صورت بگیرد، اما این کار در ایام دیگر سال انجام نمی‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci5wa5.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما