دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 40456
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم:

غصبی بودن زمین مصلای قدس از اساس باطل است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم گفت:‌مصلای نماز جمعه قم به دلائل گوناگون ۸ سال تعطیل شد که سناریوهایی را با این عنوان درست کردند که مکان و زمین این مصلی غصبی است و این سخن از اساس باطل می باشد.
غصبی بودن زمین مصلای قدس از اساس باطل است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد باقر ولدان با بیان اینکه 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه رسمی کشور در سال ۱۳۵۸ توسط آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران بوده است، اظهار داشت: نماز جمعه، شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم ابراز داشت: از آن روز 37 سال گذشت و هر کدام از آن هفته ها یک میعاد بزرگ برای جامعه اسلامی است که از آن به عنوان ذخیره و مرکز ثقل معنوی و دشمن ستیزی انقلاب یاد می شود.

وی با بیان اینکه هنوز جایگاه نماز جمعه برای مردم به خوبی بیان نشده است، خاطرنشان ساخت:‌ امام جمعه در جامعه اسلامی یکی از ارکان مهم میان مسلمانان و نماز در روز جمعه می باشد.

حجت الاسلام ولدان با بیان اینکه امام جمعه قلب فرهنگی جامعه به شمار می رود، تصریح کرد:  اگر به دنبال اصلاح فرهنگ جامعه هستیم، باید اهمیت بیشتری به نماز جمعه و جایگاه امام جمعه بدهیم.

وی با توجه به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه امام جمعه قرار و قلب فرهنگی در جامعه اسلامی است اظهار داشت: تا وقتی که بینش قرار گاهی بودن نماز جمعه  از سوی مسؤلین مورد توجه قرار نگیرد، نمی توانیم به اهداف بلند که برای انقلاب ترسیم شده، برسیم.

حجت الاسلام محمد باقر ولدان بیان داشت: اهمیت نمازجمعه آنقدر بالاست که وقتی نبی مکرم اسلام(ص) برای نخستین بار وارد شهر یثرب شدند، این فریضه الهی را در آنجا برقرار کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم اظهار داشت: ان شاءالله در آینده ای نزدیک جشنواره فرهنگی هنری در قالب موضوع نماز جمعه و در موضوعات شعر و مقاله برگزار و دبیرخانه مجازی آن در پنجم مردادماه افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نهمین سالگرد آیت الله مشکینی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در نماز جمعه استان قم در 8 مرداد برای اولین بار برگزار می شود، بیان داشت: آن عالم ربانی، شخصیتی به نام، مذهبی و عالم و دلسوخته نظام بود.

حجت الاسلام ولدان گفت: او نماد اخلاق و معنویت است و از این رو باید نام و یاد او گرامی داشته شود تا مردم بیشتر با این شخصیت آشنا شوند؛ به همین دلیل در 8 مرداد در نماز جمعه سراسر کشور نوار سخنرانی او پخش خواهد شد.  

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم در ادامه به مباحثی پیرامون نمازجمعه قم اشاره کرد و گفت:‌مصلای نماز جمعه قم به دلائل گوناگون ۸ سال تعطیل شد که سناریوهایی را با این عنوان درست کردند که مکان و زمین این مصلی غصبی است.

حجت الاسلام ولدان افزود: این زمین از سه بخش وقفی، قول نامه ای و حریم رودخانه ای بود که بخشی ملکی آن خریداری شده و اصلا غصبی در کار نبوده  است و این سخن از اساس باطل می باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم ابراز داشت: دو و نیم هکتار فضای فرهنگی در شهر به عنوان مصلای نماز جمعه وجود دارد؛ اما جای گلایه وجود دارد که مسئولین نسبت به  احیاء این جایگاه مهم نقش خود را به خوبی ایفاء نکردند.

وی ادامه داد: حقیقتا جای این سؤال است که اگر مصلا و نماز جمعه قلب و قرارگاه فرهنگی است؛ پس چرا از ناحیه مسئولین توجهی به آن نمی شود.

حجت الاسلام ولدان بیان داشت: از روز افتتاح مجدد مصلای قدس، اشکالات بسیاری وجود داشته که بحمدالله با یاری خداوند و حمایت مردم برطرق شده؛ اما دریغ از حمایت مسئولین که جای گلایه دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری نمازجمعه استان قم اظهار داشت: احیاء فرهنگی به تنهایی ممکن نیست؛ چراکه باید تمام نخبگان و دلسوزان دست به دست  هم داده تا این بخش هم احیاء شود.

وی در پایان ابراز داشت: مسئولین این مرکز فرهنگی از  همه مردم دعوت می کنند تا به عنوان خادم به خدمتگزاران خود برای خدمت بهتر به مردم شریف استان قم یاری نمایند.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciq5a5.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما