يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 41356
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی استان قم:

تسهیلات بانکی به صورت موقت مشکل تولید را رفع می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان قم با بیان اینکه اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود 18 درصد به صورت موقت مشکل واحدها را رفع می‌کند، گفت: برای رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی باید تدبیر ویژه‌ای داشته باشیم.
تسهیلات بانکی به صورت موقت مشکل تولید را رفع می‌کند
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال 91 با اختصاص 5 میلیون دلار تسهیلات چهار درصدی بانک‌ها مشکلی برای خرید ماشین‌آلات نداشته اما اکنون با تدابیر دولت مشکلاتی در این راستا به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود 18 درصد به صورت موقت مشکل واحدها را رفع می‌کند، اضافه کرد: برای رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی باید تدبیر ویژه داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم پرداخت هزینه‌های جانبی برای دریافت تسهیلات بانکی را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی این تسهیلات به چهار درصد تاثیر قابل توجهی در حوزه صادرات دارد.

همچنین در ادامه این نشست مدیرعامل فولاد پارس مرصاد بر لزوم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد تاکید کرد و گفت: تامین منابع مالی و فاینانس‌ها مشکلاتی را به دنبال داشته است که مسؤولان باید برای رفع این مشکل نگاه ویژه داشته باشند.

حمیدرضا ستودیان با بیان اینکه باید از ظرفیت مجموعه‌های تولیدی بزرگ فولاد در قم استفاده شود، عنوان کرد: فعال‌سازی و تقویت این بخش صنعتی می‌تواند در رونق چرخه اقتصاد استان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqpa5.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما